رفع زدگی پا توسط کفش

راه حل ساده و کاربردی برای جلوگیری از زدگی کفش

پا زدگی کفش مسئله ای است که اشخاص پس از خریدن این محصول با آن روبرو می شوند و امکان دارد سبب ایجاد حساسیت، تاول، سوزش و با گذشت زمان زخم های دردآور در قسمت پشت پا و همچنین پنجه شوند. اما برای پیشگیری از این مسایل بهترین کار این است که کفش خود را متناسب با سایز پا خود خریداری نمایید. البته زدگی پا توسط کفش دلیل متفاوت دیگری نیز ممکن است داشته باشد که موجب، تاول پشت پا، زخم شدن پشت پا و مشکلات دیگر شود. در این مقاله به روش های درمان کفش زدگی پا و روش های جلوگیری از آن را اشاره خواهیم کرد، پس تا آخر باما همراه باشید.

درمان زدگی کفش با روش های خانگی

در بیشتر کفش ها معمولا افراد در قسمت کنار پا، پشت پا و بر روی انگشتان حس تنگی و پا زدگی می کنند که این سایش میان پا و پاافزار سبب ایجاد تاول در پا می شود. ولی با گذشت زمان امکان دارد کفش گشادتر شود و این مسئله رفع شود. در زیر به راه حل هایی جهت جلوگیری از زدگی کفش خواهیم پرداخت.

  • استفاده از وازلین

یکی از کاربردی ترین راه حل زدگی پا در کفش استفاده از وازلین می باشد. این ماده با فرمولاسیونی که دارد میتواند التهاب و قرمزی پای شما را به راحتی درمان کند. برای استفاده از وازلین آن را به بخش هایی از پای خود که حس درد و فشار می کنید بهتر است بمالید چرا که این کار سایش میان پا و پا افزار را کاهش می دهد.

  • گشاد کردن کفش با سشوار

حرارت دادن به کفش میتواند باعث جا باز کردن کفش شود و سشوار یکی از روش های گشاد کردن کفش تنگ جهت رفع زدگی کفش میباشد. برای اینکار میتوانید یک جوراب ضخیم بپوشید و با سشوار به آن حرارت دهید این کار برای محصولات چرمی به شدت کارساز است اما باید مراقب باشید به کفش های خود آسیب نزنید.

  • آب و یخ

حدود ۲۰ الی نیم ساعت یک پلاستیک فریزر تا نصفه از یخ را درون پا افزار خود بگذارید، این شیوه حتی می تواند حدود یک سایز محصول مورد نظر شما را بازتر کند. بخصوص اگر در بخش های جلویی و گوشه های آن احساس تنگی و گرفتگی می کنید این شیوه میواند به رفع مشکل زدگی کفش پای شما کمک کند.

  • چرب کننده لب

این وسیله هم می تواند همانند وازلین سایش را میان پا و پا افزار کاهش دهد بهتر است آن را بر روی بخش های زیر فشار بمالید.

  • چسب زخم و پنبه

در قسمت پشت پا و روی انگشتان خود بهتر است از چسب زخم استفاده کنید یا اینکه مقداری پنبه را با چسب روی بخش های مختلفی از پا که حس درد دارید بزنید تا به این بخش ها نیرو وارد نشود و سبب ایجاد زخم نشوند.

  • بکارگیری از اسپری آب گرم و چای کیسه ای

از دیگر راه حل رفع کفش زدگی پا می توان به استفاده از آب گرم و چای کیسه ای اشاره کرد. آب گرم سبب می شود کفش خیلی زود گشاد شود. در بخش هایی از کفش که حس گرفتگی می کنید اقدام به اسپری آب گرم کنید و سپس کفش را استفاده کنید و با آن راه بروید تا کفش گشادتر شود. ولی چون امکان دارد آب گرم سبب شود اندکی بوی ناخوشایندی بگیرد شب تا صبح درون آن چای کیسه ای مصرف شده و خشک بگذارید تا این بوی ناخوشایند را برطرف نماید.

  • اسپری گشاد کننده کفش

یکی از ساده ترین روش ها برای گشاد کردن کفش تنگ استفاده از اسپری گشاد کننده کفش است. معمولا این اسپری ها برای کفش های چرمی کاربردی دارند. طریقه استفاده از اسپری کشش دهنده کفش بسیار ساده است تنها کافیست آن‌را بر روی نقاط تنگ اسپری کنید و قالب کفش را داخل کفش قرار دهید.

راه حل زدگی کفش

درمان سریع زخم پشت پا در اثر کفش

برای درمان زخم پشت پا در اثر کفش می توان چند راهکار را بکار برد تا خیلی زود از شر این مشکل راحت شوید:

  • پا های خود را ۱ تا ۲ بار در طول روز در آب گرم و نمک بگذارید. این عمل به برطرف نمودن تاول کمک بسزایی می کند.
  • چنانچه می خواهید کفش هایتان را بپوشید یک چسب زخم یا یک باند را بدون اینکه فشاری به زخم یا تاول وارد نماید روی آن قرار دهید.
  • برای پیشگیری از زخم شدن پشت پا در انتخاب پاافزار مناسب دقت کافی به خرج دهید.
  • جوراب های نخی بلند و ضخیم بکار ببرید تا پشت پا با پا افزار سایش نداشته باشد. چنانچه قرار است برای مدت زمان زیادی پیاده روی کنید یا اینکه کفش نو خریده اید ، امکان دارد پشت پا دستخوش زخم یا تاول شود برای درمان آن می توانید از جوراب های ضخیم یا دو جفت جوراب استفاده کنید.

جلوگیری از زدگی پشت پا توسط کفش

یکی از چالش هایی که در زمان خرید کفش مردانه و زنانه نو برای خیلی ها پیش می اید این است که بار اول کفش جدید امکان دارد پا را بزند. اگر این وضعیت را تجربه کرده اید می دانید که بعد از ان امکان دارد پا تاول بزند یا زخم شود و به آسانی نتوانید با کفش راه بروید. این وضعیت تا موقعی که کفش گشاد شود یا جا باز کند ادامه خواهد داشت. اما حالا مسئله ای که مهم است این است که چکار کنیم کفش نو پا را نزند؟ با ارائه راه حل های خانگی به راحتی می توانید مانع از ایجاد این مسائل شوید:

  • بکارگیری صابون

چنانچه از کفش نو استفاده کرده اید اما به این مسئله پی بردید که بخش پشتی آن ، پای شما را اذیت می کند پیشنهاد ما به شما این است که صابون بکار ببرید. به بخش پشتی این وسیله مقداری صابون بزنید تا لغزنده شد. این عمل سبب ممانعت از زخم شدن پا می شود.

  • بکارگیری پودر تالک

چنانچه می خواهید به مهمانی بروید و دوست دارید کفش پاشنه بلند بپوشید امکان دارد به علت وجود سایش در این پاافزار، پاهای شما اذیت شود. می توانید در زمان بکار گیری از انواع پاشنه بلند پودر تالک بکار ببرید. این کار باعث می شود تا پاها اذیت نشوند.

  • بکارگیری کفی طبی

استفاده از کفش های نو به خصوص مدل چرم تا موقعی که نو می باشند امکان دارد پاها را اذیت کنند. شما می توانید از کفی طبی استفاده کنید که در مراکز فروش معتبر نظیر بولگانو عرضه می شوند و از ایجاد این مسائل جلوگیری کنید.

  • بکار گیری سیب زمینی

احتمالا فرض می کنید با خرید کفش طبی با مسئله زده شدن پا به وسیله کفش روبه رو نخواهید شد. اما این فرض کاملا اشتباه می باشد. در این صورت پیشنهاد ما به شما این است که یک عدد سیب زمینی را پوست گرفته و خشک کنید. پس از آن یک شبانه روز آن را درون کفش مورد نظر بگذارید. پس از این مدت زمان سیب زمینی را برداشته و درون پای افزار را تمیز کنید. پس از آن می توانید به آسانی آنها را پوشیده و بکار ببرید. جالب است بدانید سیب زمینی به رفع بوی بد پا و کفش نیز کمک میکند.

رفه زدگی پا در انواع کفش ها

چگونه پشت کفش های نو را نرم کنیم؟

پوشیدن کفشهای نو به خصوص کفش های چرمی تا مدتی پاها را اذیت میکند. با روش های و نکاتی که در بالا اشاره کردیم تا حد خیلی خوبی میتوانید از این مشکلات جلوگیری کنید. اما برای نرم شدن کفش دیگر چه کار هایی را میتوان انجام داد؟ روش های مانند استفاده از صابون، وازلین، روغن کرچک و الکل برای نرم شدن پشت کفش کاربردی است و سبب کاهش اصحکاک و حرکت راحتر پا در داخل کفش میشود و از تاول جلوگیری میکند.

  • الکل: یکی از ساده ترین راه ها برای نرم کردن پشت کفش استفاده از الکل است. میتوانید با خرید الکل از داروخانه آن را بر روی قسمت های از کفش که برای پای شما تنگ هستند اسپری کنید تا پس از پوشیدن کفش، پاها به راحتی بتوانند در آن حرکت کنند.
  • روغن: برای نرم کردن کفش های چرمی بکارگیری روغن رایج ترین روش است که معمولا توسط کفاشان نیز مورد استفاده قرار میگیرد. بهترین نوع روغن برای انجام اینکار استفاده از روغن کرچک است. آن را بر روی پشت کفش بریزید و مالش دهید. دقت کنید که روغن به بافت چرم نفوذ کند. سپس آنها را پا بزنید و مقداری راه بروید تا کفش با قالب پای شما سازگار شود.

سخن آخر

در این مقاله مطالعه خواهید کرد که چه چیزی سبب زخم و تاول پا می شود و اینکه چه راهکار هایی را می توانید بکار ببرید تا به درمان زدگی کفش کمک کند. همچنین اگر پا های شما دستخوش صدمه شد با چه روش هایی می توانید به راحتی آنها را درمان کنید. همچنین نرم نشدن پشت کفش سبب کاهش فشار بر روی پشت پا میشود که میتوانید با اسپری کردن الکل و مالیدن روغن به نقاط تنگ پشت کفش را نرم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.