بهترین کفش ایمنی

معرفی بهترین کفش های ایمنی استاندارد

همانطوری که میدانید کفش‌هایی تحت عنوان کفش‌ ایمنی وجود دارند که در تولید آنها تمرکز بر روی مقاومت کفش بوده؛ این کفش‌ها با هدف محافظت از این عضو مهم در شرایط شغلی سخت و دشوار طراحی و ارائه می‌شوند. برندهای مختلفی در زمینه تولید تجهیزات ایمنی از جمله کفش‌ها در حال فعالیت هستند. در این راهنما ضمن آشنایی با ویژگی‌های بهترین کفش ایمنی، به معرفی برترین برندهای تولیدکننده این محصولات نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

ویژگی های کفش ایمنی

گرم نگه داشتن پاها

در برخی مناطق، آب و هوای سرد آسیب‌های جدی به پاها وارد میکند. کارکنان در چنین مناطقی همواره در معرض خطر هستند و باید در محیط‌های یخ زده از تجهیزات مناسب نظیر کفش کار استفاده نمایند. خوشبختانه کفش‌های ایمنی (استاندارد) می‌توانند از پاها در برابر سرمای خشن به خوبی محافظت کنند.  

مقاوم در برابر سایش و لغزش

مقاوم در برابر لغزش

از دیگر ویژگی‌های این محصولات می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر لیز خوردن و سایش اشاره کرد. البته بسیاری از مشاغل به منظور پیش‌گیری از لغزش و سایش در محیط کار اقدام به نصب نوارهای ضد لغزش می‌کنند اما با این حال هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای کفش‌های ایمنی باشد. کفش‌های ایمنی با برخورداری از میزان کافی کشش سبب کاهش اصطکاک شده و از افتادن و لیز خوردن در محیط‌های لغزنده جلوگیری خواهد کرد

آستر کفش ایمنی

آستر کفش ایمنی با کیفیت بالا بهداشتی بوده و از به وجود آمدن مشکلاتی نظیر میخچه، باکتری و قارچ در پا جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، آستر کفش ایمنی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند از نفوذ مواد مختلف نظیر آب به داخل کفش جلوگیری کند

مقاومت و امنیت

همان‌طور که که از نام کفش ایمنی پیداست، این محصول باید بتواند از پاهای کاربر در حین انجام کارهای دشوار به خوبی مراقبت کند. به عنوان مثال اگر کفش ایمنی مناسب برق است، باید در برابر جریان برق مقاومت خوبی از خود نشان دهد و جریان الکتریسیته را از خود عبور ندهد. یکی از ویژگی‌های کفش‌های ایمنی که بر اساس استانداردهای جهانی تعریف شده این است که کفش باید بتواند توانایی جذب ۲۰۰ ژول از انرژی جنبشی را داشته باشد.

طول عمر بالا

از دیگر ویژگی‌های کفش مناسب کار می‌توان به طول عمر بالای آن اشاره کرد. بالا بودن عمر مفید محصولات مذکور بسته به مواد اولیه‌ای بوده که طراح و سازنده از آن برای تولید استفاده کرده است. عموماً بهترین کفش‌های ایمنی از جنس چرم گاو یا بوفالو که از دوام زیادی برخوردار بوده تولید می‌شوند.

راحتی و بهداشت کفش

از آن‌جایی که کارگران در مدت زمان طولانی از این کفش‌ها استفاده می‌کنند، محصولات مذکور باید به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشند که بتوانند در مدت زمان طولانی راحتی پاها را فراهم کنند. در واقع کفش مناسب کار بر اساس استانداردهای جهانی و در نظر گرفتن فیزیک پا تولید می‌شود؛ در نتیجه می‌تواند از پاشنه و قوس پشتیبانی کند، انعطاف‌پذیری لازم را تأمین کند و همچنین در برابر هرگونه ضربه و فشار استحکام خود را حفظ نماید.

مقاوم در برابر سوختگی

کفش ایمنی مقاوم در برابر سوختگی

سوختگی‌های خطرناک در اثر آتش‌سوزی‌های صنعتی می‌تواند در محیط‌های کاری سخت رخ دهد. کفش‌های ایمنی به گونه‌ای تولید شده‌اند که با بهره‌گیری از مواد محکم و با دوام می‌توانند از ایجاد سوختگی‌های تند و زننده ناشی از تکه‌های شیمیایی، فلزی و سایر مواد خطرناک جلوگیری نمایند.

اجزای کفش ایمنی

رویه بهترین کفش ایمنی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کفش ایمنی رویه آن بوده که عموماً در این محصولات بسیار ضخیم است و در برابر فشار حاصل از افتادن جسم سنگین بر روی پا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. چرم مصنوعی، چرم خالص و پلاستیک سه مدل از پرطرفدارترین مدل‌های رویه کفش‌های ایمنی هستند. لازم به ذکر است که رویه کفش ایمنی استاندارد ضمن برخورداری از مقاومت بالا از ویژگی‌های دیگری نظیر تنفس‌پذیری، ظاهر مناسب و دوام بالا برای انجام فعالیت‌های طولانی نیز برخوردار است.

زیره کفش ایمنی

زیره استفاده شده در کفش‌های ایمنی می‌تواند از تی پی یو، رابر، چرم، پلی اورتان، پلی استر، پلی اتر و دودانسیته باشد. زیره کفش ایمنی باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد و بتواند وزن کاربر را به خوبی تحمل کند. علاوه بر این، یک زیره باکیفیت بایستی با ایجاد اصطکاک مناسب از لغزش پا جلوگیری کند.

سرپنجه بهترین کفش ایمنی

این بخش از کفش ایمنی به طور معمول با در نظر گرفتن کاربری آن، از پلاستیک، استیل یا فولاد تولید می‌شود و از پا و انگشتان در برابر فشار و ضربات مقاومت خواهد کرد. توجه فرمائید که قسمت سرپنجه در کفش‌های ایمنی بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ در نتیجه باید بتواند در برابر ضربات تحمل بالایی از خود نشان دهد.

5 تا از بهترین برند کفش ایمنی

کفش های ایمنی با هدف محافظت از پا و انگشتان در محیط های کاری تولید میشوند. انتخاب بهترین کفش ایمنی برای حفظ ایمنی و سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که پوشیدن کفش کار غیر استاندارد، علاوه بر آسیب زدن به پاها سبب خستگی و کاهش عملکرد شما هنگام کار میشود. بدون شک بهترین کفش ایمنی دنیا در حاضر، کفش کاترپیلار است. کفش های این برند علاوه بر وزن بسیار سبک به سبب ویژگی ها و تکنولوژی هایی که دارند از پاهای شما در برابر سقوط اجسام، فرو رفتن میخ و اجسام تیز در کفش، لغزش، برق گرفتگی، حرارت، سرمای شدید مراقبت میکنند. در ادامه لیستی از بهترین برند های کفش ایمنی از جمله کاترپیلار، تیمبرلند، اسکیچرز، کین که معروف ترین برند های کفش ایمنی در دنیا هستند، بررسی میکنیم.

کفش ایمنی کاترپیلار

کاترپیلار یا کت (CAT) یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده انواع پوشاک و تجهیزات ایمنی در دنیا است که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز و کاربردی محصولاتی فوق‌العاده با کیفیت ارائه می‌کند. کمتر کسی پیدا می‌شود که لوگوی این برند جذاب و قدرتمند را ببیند و آن را نشناسد! بدنه این محصولات در برابر ضربه اجسام نوک تیز و سخت مقاوم بوده و در اثر اصطکاک با سطوح سخت هم ذره‌ای از ساختار باکیفیت و دوام آن کم نمی‌شود. اگر به دنبال بهترین کفش ایمنی ضد برق هستید، کفش ایمنی کاترپیلار گزینه بسیار ایده‌آلی برای شما خواهد بود. از جمله محبوب‌ترین مدل‌های کفش ایمنی کاترپیلار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کفش ایمنی کین

کفش ایمنی کین

شرکت کین یکی دیگر از برندهای معتبر تولیدکننده کفش‌های ایمنی است که با شعار «نوآوری ترکیبی» محصولاتی باکیفیت بالا و مناسب برای چهار فصل ارائه می‌دهد. این برند ضمن عرضه بهترین کفش ایمنی، در حوزه تولید صندل زنانه و کفش‌های مناسب پیاده‌روی و ورزشی نیز فعالیت می‌کند. اگر به دنبال کفشی هستید که بتواند از پاهای شما در شرایط سخت به خوبی مراقبت کند، کفش‌های ایمنی برند کین (KEEN) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از جمله محبوب‌ترین کفش‌های ایمنی کین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفش ایمنی کین مدل 1020074D
  • پوتین ایمنی کین مدل Detroit 3
  • پوتین ایمنی کین مدل Bridge 2

کفش ایمنی اسکیچرز

برند اسکیچرز بیشتر در حوزه تولید کفش‌های اسپرت و ورزشی فعالیت می‌کند اما جالب است بدانید که این برند در حوزه تولید بهترین کفش ایمنی نیز فعال است. محصولات ایمنی ارائه شده توسط اسکیچرز از ویژگی‌های بی‌نظیری مثل راحتی عالی، ایمنی و مقاومت بالا و طراحی شیک برخوردار هستند که هر فردی را ترغیب به خرید می‌کنند! اگر به دنبال کفشی می‌گردید که ضمن برخورداری از مقاومت و استحکام بالا دارای قیمت مناسبی نیز باشد، کفش ایمنی اسکیچرز گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

کفش ایمنی تیمبرلند

تیمبرلند چهارمین برند تولیدکننده بهترین کفش ایمنی در لیست ما است. کفش‌های ارائه شده توسط تیمبرلند نیز مطابق استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده‌اند و می‌توانند محافظ بسیار خوبی برای پاهای شما در شرایط کاری خطرناک باشند. اجزای داخلی کفش‌های تیمبرلند به گونه‌ای طراحی شده است که از رشد باکتری و بوی نامطبوع پا جلوگیری خواهد کرد. موارد زیر ازجمله محبوب‌ترین مدل‌های کفش ایمنی تیمبرلند هستند:

  • کفش ایمنی مهندسی تیمبرلند Timberland Pro CSA
  • کفش ایمنی اسپرت تیمبرلند Timberland
  • کفش ایمنی مهندسی تیمبرلند POWERTRAIN SPORT

کفش ایمنی Lehigh

کفش ایمنی Lehigh ساخت آمریکا یکی دیگر از برندهای جذاب و معتبر تولیدکننده کفش‌های ایمنی بوده که در برابر برق فشار قوی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. جالب است بدانید که برخی از مدل‌های این کفش مثل چکمه‌های نظامی در برابر جریان الکتریسیته تا ۴۰۰ کیلوولت نیز مقاوم هستند. بهترین کفش های ایمنی این برند شامل مدل های زیر است:

  • کفش ایمنی Lehigh مردانه ضد آب انگشت پا ضد زنگ LEHI006
  • کفش ایمنی Steel Toe Work Boot

سخن پایانی

کفش‌ها در انواع مختلف با کاربری‌های متنوع در بازار موجود هستند. کارکنان برخی مشاغل همواره در معرض خطر قرار دارند و بایستی به منظور حفظ سلامتی خود از تجهیزات ایمنی هم‌چون بهترین کفش های ایمنی استفاده نمایند. در این راهنما ضمن آشنایی با ویژگی‌های کفش‌های ایمنی به معرفی بهترین برندهای تولیدکننده محصولات مذکور نیز پرداختیم. اگر علاقمند به خرید کفش‌های ایمنی با قیمت مناسب و کیفیت عالی هستید می‌توانید به فروشگاه بولگانو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.