انواع نیم تنه زنانه اسپرت را بشناسید!

یکی از محبوب‌ترین لباس‌های زیر که مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد و محبوبیت بالایی در بین آن‌ها دارد، نیم تنه زنانه است. این لباس به دلیل مزیت‌های بسیاری که دارد، گزینه ایده‌آلی برای استفاده هنگام ورزش کردن محسوب می‌شود. همچنین با توجه به انواع مختلف نیم تنه، امکان استفاده از آن در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز وجود دارد. تولیدکنندگان انواع نیم تنه را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و عرضه می‌کنند تا امکان خرید آن برای هر سلیقه‌ای وجود داشته باشد. نیم تنه زنانه از مهم‌ترین لباس‌‌های هر خانمی محسوب شده و اغلب توسط نوجوانان و جوانان استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های بهترین نیم تنه زنانه بپردازیم.

نیم تنه زنانه چیست؟

نیم تنه زنانه به نوعی از لباس زیر گفته می‌شود که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این لباس زنانه همانطور که از نامش مشخص است، نیم تنه بالایی بدن از سرشانه تا زیر سینه را می‌پوشاند و مشابه سوتین است.
برای تولید نیم تنه از پارچه‌های نرم و نازک استفاده می‌کنند و آن را با انواع شلوارها ست می‌نمایند. نیم‌ تنه‌ها اغلب در دو نوع ورزشی و فانتزی تولید می‌شوند. برخی از نیم‌ تنه‌ها را می‌توان به عنوان لباس راحتی در منزل استفاده کرد.
هنگام خرید بهترین نیم تنه زنانه بایستی به اندازه و شکل بدن خود توجه نمایید و این محصول را با بالاترین کیفیت تهیه کنید. در صورتی که نیم تنه شما از کیفیت پایینی برخوردار باشد، احتمال ایجاد حساسیت‌های پوستی افزایش پیدا خواهد کرد.
اکثر نیم تنه‌ها از جنس نخ و پنبه هستند و مدل‌های فانتزی این لباس از جنس تور یا گیپور می‌باشند. همچنین برای دوخت نیم تنه اسپرت یا ورزشی از پارچه‌های کشی و مرغوب استفاده می‌کنند. پوشیدن نیم تنه به شما آزادی عمل داده و به شما در انجام بهتر تمرینات کمک می‌کند. همچنین این لباس می‌تواند به فعالیت‌های روزانه شما سرعت ببخشد.

نیم تنه یا تی شرت؟

تفاوت نیم تنه و تی شرت زنانه در مدل آن است. تی شرت های زنانه طول بلند تر و گشادی بیشتری نسبت به مدل های نیم تنه دارند اما در نیم تنه ها در قسمت سینه به صورت جذب است. استفاده نیم تنه ها معمولا در محیط های ورزشی یا باشگاهی است در صورتی که تی شرت ها را ست کردن با شلوار جین و شلوارک میتوان برای مهمانی ها استفاده کرد.

نیم تنه زنانه اسپرت چیست؟

همانطور که اشاره شد، نیم تنه به عنوان لباس زیر زنانه نیمه بالایی بدن را تا قسمت میانی شکم می‌پوشاند. این لباس در نوع ورزشی و فانتزی طراحی و تولید می‌شود. نیم تنه زنانه اسپرت به منظور جلوگیری از لغزش و تکان خوردن بیش از حد سینه‌ها در زمان ورزش کردن و دویدن طراحی شده است. نیم تنه اسپرت در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود و در باشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برخی از مدل‌های نیم تنه اسپرت زنانه دارای جیب هستند و این مکان را برای ورزشکاران فراهم می‌کنند تا تلفن یا کارت‌های بانکی خود را درون آن بگذارند. بهترین نیم تنه زنانه به ورزشکاران در جهت بهبود عملکردشان کمک می‌کند.
امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید نیم تنه زنانه می‌کنند که از معتبرترین آن‌ها می‌توان به برند ریباک و نایک اشاره کرد. این برندها از بهترین و مرغوب‌ترین متریال در تولید محصولات خود استفاده می‌نمایند. نیم تنه‌های برند از دوخت و طراحی ویژه‌ای برخوردار هستند که مانع از افتادگی و آسیب به بافت سینه‌ها می‌شوند.
نیم تنه‌های ورزشی دارای دو لایه و پد در قسمت جلو هستند که مانع از حرکت سینه‌ها در زمان ورزش می‌شوند. جنس بهترین نیم تنه زنانه از پارچه‌هایی با قابلیت کشسانی است. همچنین این پارچه‌ها رطوبت را به خود جذب کرده و از ایجاد حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. یک نیم تنه استاندارد باید دارای پارچه‌ای تنفس‌پذیر بوده و امکان گردش هوا را داخل بدن به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: تفاوت نیم تنه و سوتین

انواع نیم تنه زنانه اسپرت

نیم تنه‌ها با توجه به نوع فعالیت و کاربری در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. البته نیم تنه‌های اسپرت به دلیل راحتی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند. از آنجایی که همه ورزش‌ها به یک اندازه تحرک ندارند، نیم تنه‌های اسپرت در نوع‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. به عنوان مثال نیاز به پوشیدن نیم تنه‌ای که سینه‌ها را محکم در برگرفته است، برای پیاده‌روی نخواهد بود. انتخاب نیم تنه ورزشی باید به درستی صورت گیرد تا فرم سینه‌ها در طول ورزش حفظ شوند. از سوی دیگر سلامت جسمی شما نیز در طول تمرین با پوشیدن نیم تنه اسپرت مناسب حفظ خواهد شد. در ادامه به معرفی انواع نیم تنه اسپرت پرداخته‌ایم:

نیم تنه ورزشی کپسول دار

نیم تنه اسپرت کپسول‌دار دارای کاپ‌های جداگانه در قسمت سینه‌ها بوده و برای ورزش‌هایی با تحرک کم مناسب می‌باشد. این نیم تنه هیچ فشاری را به پاها وارد نمی‌کند. نیم تنه ورزشی کپسول‌دار مناسب افرادی است که می‌خواهند ورزش‌های قدرتی با  تحرک کم انجام دهند؛ زیرا در این نوع از فعالیت‌ها هیچ فشاری به سینه و بافت آن وارد نمی‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که این نیم تنه برای ورزش‌های یوگا، دوچرخه‌سواری، پیلاتس و پیاده‌روی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

نیم تنه ورزشی فشرده سازی

این نیم تنه مناسب ورزش‌هایی است که نیاز به تحرک بیشتری دارند. این مدل نیم تنه به سینه‌ها فشار وارد می‌کند تا از حرکت بیش از حد سینه‌ها جلوگیری نماید. همچنین این نیم تنه‌ها برای ورزش‌هایی همانند ایروبیک که نیاز به تحرک بیشتری دارند، گزینه مناسبی به شمار می‌روند. با پوشیدن نیم تنه ورزشی فشرده می‌توانید مانع از تکان خوردن سینه‌های خود شوید.

این نوع از نیم تنه زنانه برای ورزش‌های سنگین مناسب بوده و در واقع ترکیبی از دو نیم تنه قبلی می‌باشد. نیم تنه ورزشی فشرده‌سازی از دو کاپ در قسمت سینه‌ها برخوردار بوده و به صورت همزمان عمل فشرده‌سازی سینه‌ها را انجام می‌دهد. این نیم تنه‌ها مناسب ورزشکارانی است که می‌خواهند در مسابقات شرکت کنند.

تفاوت نیم تنه ورزشی با نیم تنه فانتزی

نیم تنه‌های اسپرت یا ورزشی باید هنگام تمرین‌های ورزشی استفاده شوند، این در حالی است که از نیم تنه‌های فانتزی برای مصارف روزانه استفاده می‌نمایند. نیم تنه زنانه فانتزی دارای طراحی‌های مختلفی بوده و در تولید آن‌ها از تور استفاده می‌شود. شما می‌توانید از نیم تنه فانتزی در مجالس و دورهمی‌ها استفاده نمایید.

جمع بندی

بهترین نیم تنه زنانه دارای دوخت تمیز و محکمی بوده و گزینه مناسبی برای استفاده روزمره، ورزش و پیاده‌روی محسوب می‌شود. البته نیم تنه‌ها انواع مختلفی دارند که در زمان خرید آن‌ها باید به نوع استفاده خود توجه نمایید. به عنوان مثال نیم تنه اسپرت برای ورزش کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیم تنه فانتزی در مهمانی‌ها استفاده می‌شود. جهت خرید نیم تنه زنانه برند می‌توانید از طریق بولگانو اقدام فرمایید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.