تفاوت تی شرت و پولوشرت

فرق تی شرت و پولوشرت؟ویژگی های آن

دنیای مد و فشن مدام در حال تغییر است و لباس‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم در هر سال با پیشرفت و تغییرات زیادی مواجه هستند. آشنایی با لباس‌ زنانه و مردانه مختلف و نحوه ست کردن آن‌ها با سایر لباس‌ها به شما کمک می‌کند تا استایل جذاب و منحصر به‌فردی برای خود به وجود آورید و در جمع‌ها بدرخشید. امروزه تی شرت‌ها و پولوشرت‌ها از رایج‌ترین لباس‌هایی هستند که در استایل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مواردی که باعث ایجاد فرق بین شناخت تی شرت و پولوشرت می شود می توان به یدر این بخش قصد داریم به یقه ، نوع پارچه و طراحی اشاره کرد در ادامه قصد داریم به فرق تی شرت و پولوشرت بپردازیم و شما را با ویژگی‌های آن‌ها آشنا نماییم:

پولوشرت چیست؟

 پولوشرت چیست؟

به تی شرت‌های یقه‌داری که چند دکمه دارند، پولوشرت می‌گویند. این لباس معمولا جنس ضخیمی داشته و دارای چند لایه نخ می‌باشد. در ابتدا از پولوشرت‌ها به عنوان لباس‌های ورزشی استفاده می‌شد و پس از مدت کوتاهی آن‌ها در استایل روزمره نیز مورد استفاده قرار گرفتند. از آنجایی که ورزشکاران اغلب از پولوشرت‌ مردانه و زنانه استفاده می‌کردند، به آن‌ها تی شرت تنیس یا تی شرت چوگان نیز گفته می‌شود.

تی شرت چیست؟

تی شرت چیست؟

تی شرت‌ها لباس‌های راحتی هستند که شکل الگوی آن‌ها به شکل حرف انگلیسی T است و در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل لباس مردانه و زنانه از پارچه‌های کشی و سبک تهیه می‌شوند و در انواع رنگ‌ها و طرح‌‌ها در بازار موجود هستند. از تیشرت زنانه و مردانه در استایل های اسپرت استفاده می‌کنند و اغلب توسط نوجوانان و جوانان استفاده می‌شود.

تفاوت تی شرت و پولوشرت

تفاوت های تی شرت و پولوشرت

یکی از اصلی‌ترین فرق های بین تی شرت و پولوشرت، وجود یقه است. تی شرت‌ها بدون یقه هستند، اما پولوشرت‌ها از یقه معمولی یا یقه برگردان برخوردار هستند که با دکمه باز و بسته خواهند شد.
برخی از پولوشرت‌ها دارای جیب هستند و از پنبه و نخ‌های طبیعی تهیه می‌شوند. در طراحی برخی از پولوشرت‌ها از ابریشم و پشم استفاده می‌کنند. این در حالی است که تی شرت‌ها از پارچه‌های کشی دوخته می‌شوند. از سوی دیگر تی شرت‌ها از تنوع رنگی بیشتری در مقایسه با پولوشرت‌ها برخوردار هستند و پولوشرت‌ها در طرح‌های ساده‌تری تولید می‌شوند.

از اغلب پولوشرت‌ها به عنوان یک لباس شیک در مهمانی‌ها استفاده می‌کنند و این لباس‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این در حالی است که تیشرت‌ مردانه وزنانه اغلب به عنوان استفاده روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرق تی شرت و پولوشرت از لحاظ طراحی

پولوشرت ها با توجه به طراحی یقه ای که دارند و اضافه شدن دو یا سه دکمه و همچنین در بعضی مدل ها داشتن یک یا دو جیب تمکیل می شود اما در تی شرت مردانه عموما با توجه به طراحی ساده ای که دارد از لحاظ بدون یقه و دکمه بودن طراحی یقه ها بصورت U شکل و Vشکل است.

نکات مهم هنگام ست کردن پولوشرت ها

نکات مهم هنگام ست کردن پولوشرت ها

به طور معمول از پولوشرت‌ها در استایل نیمه‌رسمی استفاده می‌کنند و همینطور آن‌ها را در قرارهای کاری می‌پوشند. برای استفاده از این لباس در استایل رسمی می‌توانید از یک کت تک با پولوشرت مردانه کمک بگیرید. همچنین پولوشرت‌ها باید با شلوار پارچه‌ای راسته پوشیده شوند.

جذاب‌ترین استایلی که می‌توانید با استفاده از پولوشرت برای خود به وجود آورید، استایل اسپرت است. از طرفی ست کردن این لباس با لباس‌های اسپرت بسیار راحت‌ می‌باشد.

جمع بندی

در این مطلب به تفاوت تی شرت و پولوشرت پرداختیم. تی شرت‌ها لباس‌های راحت و بدون یقه‌ای هستند که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. پولوشرت‌ها کیفیت بهتری از تی شرت‌ها دارند و در نوع پارچه، دوخت، سبک و … با آن‌ها متفاوت می‌باشند. انتخاب هر کدام از این دو نوع لباس بستگی به سلیقه شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.