آشنای با تکنولوژی گورتکس

آشنایی با تکنولوژی gortex

هنگامی که صحبت از کفش‌های ضد آب می‌شود، هیچ تکنولوژی نمی‌تواند مانند gortex عمل کند. از این تکنولوژی در انواع پوشاک، چکمه، کت اسکی و کفش مردانه و زنانه استفاده می‌کنند. زمانی که زیر باران مشغول قدم زدن هستید و آب باران وارد کفش ‌یا لباس شما می‌شود، حتما به فکر خرید پوشاک ضد آب خواهید افتاد. فناوری gortex پارچه‌ای مقاوم در برابر باران، برف و کولاک بوده و با داشتن چند لایه با ویژگی آب بندی درز و منافذ، انتخاب مناسبی برای استفاده در فصول سرد سال محسوب می‌شود. از سوی دیگر افرادی هستند که موقعیت شغلی آن‌ها ایجاب می‌کند که با آب سروکار داشته باشند، در این مواقع استفاده از کفش و لباس‌هایی که از پارچه گورتکس ساخته شده‌اند، اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. در این راهنما تصمیم داریم تا شما را با تکنولوژی gortex آشنا نماییم.

آشنایی با فناوری gortex

در ابتدایی‌ترین سطح این فناوری غشایی وجود دارد که موجب توقف عبور آب مایع شده و تنها به بخار آن اجازه عبور می‌دهد. به عبارت دیگر فناوری gortex از نفوذ باران و آب به داخل کفش یا لباس جلوگیری کرده و بخار آبی که با تعریق ایجاد می‌شود را خشک می‌نماید. غشا این فناوری از یک فیبر تترا فلوئورواتیلن منبسط تولید می‌گردد.
امروزه کمپانی‌های بزرگ و معتبر از تکنولوژی gortex در تولید محصولات خود بهره می‌برند. این پارچه با وجود تنفس‌پذیری، به قابلیت ضد آب و عایق بودن محصولات صدمه‌ای وارد نمی‌کند. به علاوه دوام این پارچه در مقایسه با سایر پارچه‌ها بیشتر است. gortex با پشت سر گذاشتن آزمایش‌های مختلف توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و کیفیت بالای خود را اثبات کند.

مزیت استفاده از فناوری gortex

این فناوری مزایای مختلفی را به محصول اضافه می‌کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

عایق رطوبتی

منافذ این پارچه از قطرات آب 20000 بار کوچک‌تر هستند؛ بنابراین می‌توانند از نفوذ آب به داخل کفش و لباس جلوگیری کرده و عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند.

قابلیت گردش هوا

پارچه gortex از ملکول‌های بخار آب 700 بار بزرگ‌تر بوده و می‌تواند هوا را به خوبی از خود عبور دهد. این ویژگی برای کفش‌های ورزشی دارای اهمیت زیادی است.

ضد باد

این پارچه از نفوذ سرما به داخل کفش و پوشاک جلوگیری کرده و موجب حفظ گرمای بدن می‌شود.

معرفی انواع مختلف پارچه gortex

GORE-TEX

این پارچه نوعی از گورتکس سنتی است که از خواص ضد آب و باد برخوردار بوده و دوام بالایی دارد. از این نوع پارچه با توجه به نوع محصول از یک لایه، دو لایه یا سه لایه استفاده می‌کنند.

GORE-TEX Active

پارچه مذکور برای فعالیت‌هایی که به انرژی بیشتری نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که می‌خواهید لباس شما قابلیت تنفس‌پذیری بالایی داشته باشد و اجازه فعالیت‌های سنگین را به شما بدهد، بایستی از پوشاکی که از GORE-TEX Active برخوردار هستند، استفاده نمایید. این پارچه با ساختار سه لایه‌ای خود، وزن سبکی دارد.

GORE-TEX Pro

این پارچه دارای ساختار سه لایه بوده و طراحی آن به صورتی است که انعطاف‌پذیری، مقاومت و حفاظت بالایی دارد. اگر قصد قدم در طبیعت و محیط های آبی را دارید، توصیه میکنیم از کفش طبیعت گردی مردانه و زنانه با پارچه گورتکس استفاده کنید.

گورتکس Invisible Fit

این فناوری با چسبیدن به سطوح بیرونی کفش مانع از ورود آب به داخل کفش می‌شود و توانسته است از مشکلات ذاتی چکمه‌های ضد آب بکاهد.

گورتکس Surround

فناوری مذکور بیشتر بر قابلیت تنفس‌پذیری کفش تمرکز داشته و از سوی دیگر خاصیت ضد آبی نیز دارد.

گورتکس پک لایت

گورتکس پک لایت در اواخر دهه 1990 توسعه پیدا کرد. این فناوری از وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار می‌باشد.

کاربردهای فناوری گورتکس

از پارچه گورتکس در لباس ها و انواع کفش کوهنوردی، طبیعت گردی، اسپرت و ورزشی استفاده میشود. همچنین این فناوری کاربردهای متنوعی در پزشکی، عایق کاری برای کابل، درزگیر و … دارد.

گورتکس در کوهنوردی

این فناوری با خاصیت ضد آب بودن گزینه ایده‌آلی برای استفاده در تجهیزات سنگ‌نوردی و کوهنوردی به شمار می‌رود. در کوهستان شرایط آب و هوایی مختلفی وجود دارد؛ درنتیجه استفاده از لوازم ضد آب اهمیت زیادی خواهد داشت.

فناوری گورتکس نظامی

گورتکس فناوری است که کاربرد بسیاری در تهیه لباس و تجهیزات نظامی دارد. این فناوری می‌تواند دوام و طول عمر این لوازم را افزایش دهد و منجر به بهبود عملکرد آن‌ها شود.

ویژگی های پارچه gortex

پارچه gortex مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف داشته و با در اختیار داشتن چند لایه می‌تواند از نفوذ آب به داخل کفش و لباس جلوگیری نماید. از طرفی قابلیت ضد عرق بودن این پارچه موجب استفاده از آن توسط برندهای معتبر شده است.
دوام و مقاومت تکنولوژی gortex به‌اندازه‌ای است که هیچ پارچه دیگری توان رقابت با آن را ندارد. به علاوه همانطور که اشاره شد، قابلیت تنفس‌پذیری بالای این پارچه منجر به جلوگیری از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها درون کفش می‌شود. از طرفی این قابلیت منجر به احساس سبکی و راحتی بدن کاربر نیز می‌گردد.

از گورتکس در چه محصولاتی استفاده می‌شود؟

تا به اینجا با ویژگی‌ها و کاربردهای تکنولوژی gortex آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع محصولاتی که از این فناوری بهره می‌برند، بپردازیم.

کاپشن گورتکس

ژاکت‌های هاکی از بارزترین محصولاتی هستند که از فناوری gortex بهره می‌برند. این ژاکت‌ها انتخاب مناسبی برای فعالیت‌های خارجی بوده و با برخورداری از قابلیت‌های تنفس‌پذیری و ضد آب بودن، به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران خواهند بود.

کفش و بوت گورتکس

استفاده از این فناوری در نیم بوت مردانه و زنانه و چکمه ها منجر به عبور راحت جریان هوا از داخل آن‌ها شده و اجازه نفوذ آب به درون کفش را نمی‌دهند. استفاده از پارچه گورتکس در کفش باعث می‌شود تا پای شما همیشه خشک بماند و احساس خنکی کند.

دستکش گورتکس

دستکش‌ها محصولات دیگری هستند که از این فناوری بهره می‌برند. در صورتی که قصد پیاده‌روی در هوای سرد و زمستانی را داشته باشید، با پوشیدن یک جفت دستکش گورتکس می‌توانید دستان خود را گرم نگه دارید و از پیاده‌روی خود لذت ببرید.

کفش های سالامون با تکنولوژی های گورتکس!

برند سالامون یکی از تولید کننده های کفش کوهنوردی و ورزشی است که در محصولات خود از فناوری گورتکس استفاده میکند. به همین دلیل کفش سالامون یکی از انتخاب های ایده آل برای کوهنوردانی است که به دنبال کفش هایی تنفس پذیر و ضد آب هستند. امروزه تکنولوژی های محدودی در رویه کفش استفاده میشود که در کنار ضد آب بودن، تنفس پذیر نیز باشند. تنفس پذیر بودن کفش ها امری بسیار مهم است چرا که علاوه بر خنکی پاها سبب جلوگیری از بو گرفتن و رشد باکتری در داخل کفش میشود.

جمع بندی

gortex از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای به شمار می‌رود که توسط برندهای بزرگ و معتبر استفاده می‌شود. امروزه اغلب شرکت‌ها از این پارچه برای تولید کفش، پوشاک و … استفاده می‌کنند. همچنین کاربرد این فناوری به‌قدری گسترده است که در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت و دوام این پارچه سبب خریدی مقرون به‌صرفه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.