راهنمای خرید بهترین کفش زنانه

انتخاب کفش زنانه مناسب برای انواع استایل ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که در پوشش هر خانم می‌تواند تأثیرگذار باشد، کفش زنانه مناسب است. اصولاً خانم‌ها در مقایسه با آقایان در هنگام خرید کفش توجه بیشتری نسبت به ظاهر کفش مورد نظر دارند. در این مقاله قصد داریم با راهنمای خرید کفش زنانه و جنبه‌های مختلف آن صحبت کنیم. با دانستن نکات مذکور می‌توانید با خاطری آسوده و مطابق با استانداردها کفشی فوق‌العاده جذاب و در عین حال راحت برای خود از سایت بولگانو خریداری نمائید. اگر علاقمند به افزایش اطلاعات خود در رابطه با انواع کفش‌های زنانه، نحوه نگهداری از آن‌ها و… هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید!

10 نکته مهم که قبل از خرید کفش زنانه باید بدانید!

خانم‌ها در هنگام خرید کفش زنانه حساسیت زیادی به‌خرج می‌دهند! البته درصد زیادی از این حساسیت مربوط به جلوه زیبای کفش است! در این بخش از مطلب می‌خواهیم شما را با نکات دیگری به غیر از جلوه ظاهری کفش آشنا کنیم:

1. راحتی کفش زنانه را در اولویت قرار دهید!

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، میزان راحتی پای شما در کفش مورد نظر است. مهم نیست که کفش شما پاشنه بلند یا اسپرت است؛ در هر صورت باید میزان راحتی مناسبی را برای پاهای شما فراهم کند.

2. شکل پای خود را در نظر بگیرید.

مورد بعدی فرم پای شما در کفش است. کفشی که خریداری می‌کنید باید به نحوی طراحی شده باشد که علاوه بر تأمین راحتی، سبب قرار گرفتن پای شما در حالت غیراستاندارد نیز نشود؛ چرا که قرارگیری پاها در کفش‌هایی با قالب نامناسب می‌تواند به مرور زمان سبب آسیب رساندن به پاهای شما شود.

3. همیشه کیفیت را ترجیح دهید.

همیشه گفته‌ایم و باز هم می‌گوئیم! کیفیت در هنگام انتخاب کفش زنانه بسیار اهمیت دارد. کفشی که از مواد اولیه مرغوب و به دست افراد متخصص تولید شده باشد، می‌تواند شما را تا چندین سال از خرید مجدد کفش بی‌نیاز کند!

4. انتخاب سایز مناسب کفش زنانه

دوستان توجه داشته باشید که کفش‌های بیش از اندازه تنگ یا گشاد می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پاهای شما وارد کنند و سبب ایجاد دردهای مختلف در ناحیه ساق و زانوی پای شما شوند؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید حتماً سایز درست پای خود را اندازه‌گیری کنید و بر اساس آن بهترین کفش را خریداری نمائید.

5. زیره کفش

زیره کفش مهم‌ترین بخش در کفش‌ها محسوب می‌شود که باید از جنس مرغوب و مقاوم تهیه شده باشد. بهتر است کفشی را خریداری نمائيد که زیره آن از ویژگی‌های تنفس‌پذیری، ضد آب بودن، استحکام بالا و قابلیت عدم سایش و پارگی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با انواع زیره کفش و کاربرد آنها کلیک کنید

6. زمان مناسب خرید کفش زنانه

احتمالا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تایم مشخصی را برای خرید کفش زنانه در نظر نمیگیرد و اینکار شما را به اشتباه می‌اندازد، بهترین زمان برای خرید کفش زنانه در پایان روز است زیرا پاهای شما در طول روز بر اثر فعالیت های روزانه کمی متورم میشود و اگر صبح زود اقدام به خرید کفش کنید در اندازه گیری دقیق سایز پا به مشکل میخورید.

7. کفش مناسب فصل

آب و هوا و فصل کنونی در انتخاب کفش زنانه تاثیر به سزایی دارد. به طور مثال شما در فصل تابستان امکان استفاده از بوت ها و نیم بوت ها را ندارید زیرا گرمای بیش از حد سبب تعریق پاها میشود و باعث ایجاد بوی بد پا، رشد باکتری ها و حتی تاول میشود. توصیه میشود تا حد امکان در فصل های گرم سال از کفش های جلوباز و صندل ها استفاده کنید و در فصل های سرد از کفش های سرپوشیده مانند بوت های چرمی استفاده کنید. یکی از فصل های جذاب برای خانم هایی که به دنبال استایل های شیک و جذاب هستند، پاییز است. در این فصل زیبا شما میتوانید با پوشیدن نیم بوت ها و نیم بوت های چرمی ظاهری منحصر به فرد از خود به نمایش به گذارید. برای اطلاعات بیشتر درباره انتخاب کفش مناسب پاییز توصیه میکنیم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

8. انعطاف پذیری کفش

مسلما هیچ‌کس دوست ندارد با کفش های سفت قدم بزند. این کفش ها علاوه بر اینکه تجربه بدی از پیاده روی و راه رفتن به شما میدهند سبب مشکلاتی مانند کمر درد و زانو درد نیز میشوند. در نتیجه حتما قبل از خرید کفش زنانه تست انعطاف پذیری را در فروشگاه مذکور انجام دهید. برای اینکار کافیست پنجه کفش را با دست خم کنید و آن را به قسمت پاشنه برسانید کفش مورد نظر شما باید پس از مدت کوتاهی بدون آسیب دیدن دوخت و سایز اجزا به حالت اولیه خود بازگردد.

9. همیشه کفش های برند بخرید

بسیار از افراد معتقد هستند که کفش های فیک همان کفش های اورجینال هستند و هیچ فرقی به جز اختلاف قیمت میان آنها وجود ندارد. بله درست است کفش هایی فیک میتوانند همانند نسخه های اصلی باشند اما این تشابه تنها در ظاهر است! به نظر شما چگونه قیمت یک کفش خوب میتواند 300 هزار تومان باشد؟ در صورتی که نسخه‌ی اورجینال همان کفش بیش از 2 میلیون تومان است. جواب واضح است، کیفیت. تولید کننده های غیر رسمی هیچ موقع نمیتوانند کفش هایی را با کیفیت نسخه اورجینال تولید کنند و جدا از این موضوع اینکار برای آنها به صرفه نیست. فروشگاه بولگانو با بیش از 5 سال سابقه فروش کفش های اورجینال به شما توصیه میکند هیچ موقع از کفش های فیک استفاده استفاده نکنید زیرا تولید کننده های آنها هیچ توجه‌ی به سلامت پاهای شما ندارند و استفاده طولانی مدت از آنها سبب مشکلات جدی در پاها میشود.

10. بودجه خود را مشخص کنید

در بخش قبلی به شما گفتم همیشه از کفش های اصلی و برند استفاده کنید. اما با توجه به شرایط کشور و قیمت ارز ممکن است قیمت کفش های اورجینال نجومی به نظر برسد خرید آنها برای شما مشکل باشد. موضوع اول اینکه شما باید بدانید با خرید کفش زنانه مناسب و اورجینال برای مدت زیادی از خرید دوباره بی‌نیاز خواهید شد در صورتی که اگر از کفش های فیک استفاده میکنید نیاز دارید سالی 2 تا 3 بار کفش های خود را تعویض کنید. دوستان عزیز شاید شنیده باشد پا قلب دوم انسان است و مراقبت از آن واجب است اینکار تنها با خرید یک کفش راحت، تنفس پذیری و منعطف ممکن است. در میان همه برند هایی کفش که معمولا قیمت های سرسام آوری هم دارند، برند اسکیچرز تواسته با حفظ کیفیت کفش های فوق العاده راحت را با قیمت مناسب عرضه کند. برای خرید کفش اسکیچرز اصل با نازل ترین قیمت و ضمانت اصالت کالا میتوانید به فروشگاه بولگانو مراجعه کنید.

عوارض پوشیدن کفش زنانه نامناسب!

پوشیدن کفش نامناسب آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی را برای شما به همراه دارد که بعضی از آنها میتواند بر روی سلامتی و کل اندام های بدن شما تاثیر منفی بگذارد. نشانه های زیادی وجود دارد که میتوان فهمید شما از کفش نامناسب استفاده میکند اما مهم ترین عاملی که این را برای شما مشخص میکند سلب راحتی پاهای شماست. دوستان عزیز هیچ چیز ارزش این را ندارد که راحتی پاهایتان را فدای آن کنید پس در هنگام خرید هر نوع کفشی راحتی را در اولویت قرار دهید. حال اگر از کفش ناماسب استفاده کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ در ادامه برخی از آسیب هایی که کفش غیر استاندارد به پاهای شما میرساند آشنا میشویم. اما اگر قصد دارید بیشتر درمورد از قضیه اطلاع داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین کفش را بخرید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله عوارض پوشیدن کفش نامناسب را در مجله بولگانو مطالعه کنید

فرورفتگی ناخن در گوشت

عموماً کفش‌های تنگ سبب فرورفتگی ناخن در گوشت می‌شوند که این موضوع علاوه بر دردناک بودن، سبب رشد ناخن‌ها در بدترین حالت و آلودگی پوست و در برخی موارد جراحی نیز می‌شود.

تاول

کفش‌های نامناسب سبب بروز تاول در پاهای شما شده و همه ما به خوبی می‌دانیم که تاول‌ها و به ویژه تخلیه شدن آن‌ها در کفش چقدر می‌تواند دردناک باشد!

درد کمر

کفش‌هایی که استاندارد نیستند می‌توانند در کمر و ستون فقرات شما نیز تأثیر بسیار منفی داشته باشند. پیشنهاد ما این است که حتماً موقع خرید کفش زنانه به سایز کفش دقت زیادی داشته باشید؛ چرا که در اکثر موارد عوارض مذکور در اثر خرید کفش‌های تنگ یا گشاد رخ می‌دهند.

التهاب پاها

معمولاً کفش‌های پاشنه بلند سبب ملتهب شدن پاها می‌شوند؛ چرا که این نوع کفش‌ها فشار دوچندانی به انگشتان و همچنین پاشنه پا وارد کرده و در پی آن سبب التهاب پاها می‌شوند. البته عدم پوشیدن جوراب به همراه سایر کفش‌ها نیز می‌تواند سبب ایجاد این عارضه شود.

صاف شدن قوس کف پا

یکی از مشکلاتی که در بلند مدت سبب آسیب رساندن به پاها در اثر پوشیدن کفش‌های نامناسب می‌شود، صاف شدن قوس کف پا است. در اثر صاف شدن قوس کف پا، پاهای فرد دچار دردهایی در ناحیه قوس و پاشنه خواهد شد.

انحراف شست پا

عموماً پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ سبب کج شدن شست پاها به سمت داخل و انگشتان می‌شود که این موضوع می‌تواند بسیار دردناک باشد. اصطلاحاً به این عارضه هالوکس والگوس گفته می‌شود که در برخی موارد بسیار شدید بوده و نیاز به عمل جراحی دارد.

کفش های زنانه پاشنه بلند

یکی از کفش های مورد علاقه خانم ها، کفش های پاشنه دار هستند چرا که پوشیدن کفش های پاشنه بلند سبب اعتماد به نفس بیشتر میشود. در اینجا قرار است به برخی از سوالات رایج در باره کفش پاشنه بلند پاسخ دهیم

کف پاشنه بلند مناسب چه کسانی است؟

شاید دلیل شما نیز از پوشیدن کفش های پاشنه دار، افزایش قد است. اما باید بدانید اساسا کفش های پاشنه بلند مناسب خانم های قد بلند است. پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای خانم های که قد بلندی دارند سبب کشیده تر و قلمی نشان دادن پاهای شان میشود. در صورتی که خانم های که از قد کوتاهی برخوردار هستند، طبق نظر طراحان مد، نه تنها سبب زیباییشان نمیشود بلکه نشان دهنده ضعت آنهاست.

کفش پاشنه بلند چه آسیبی به پاهای شما میرساند؟

اگر نگاهی به ظاهر کفش های پاشنه بلند بی‌اندازید متوجه طراحی نامناسب و فشاری که به پاهای شما وارد میکند میشوید. پاها قلب دوم ما هستند و هر فشاری که به آنها وارد شود کل آناتومی بدن تحت تاثیر قرار میگیرد. به همین جهت ما به شما توصیه میکنیم تا حد امکان از پوشیدن این نوع کفش ها خودداری کنید. اما اگر قصد پوشیدن آنها را دارید مقاله معایب کفش پاشنه بلند را مطالعه کنید و به روش های که در انتهای آن ذکر شده عمل کنید تا کمترین فشار به پاهای شما وارد شود.

کفش زنانه پاشنه بلند مناسب چه ویژگی های باید داشته باشد؟

آشنایی با انواع کفش زنانه

شناخت انواع مختلف کفش زنانه به شما کمک میکند انتخاب بهتری با توجه به استایلتان داشته باشید. امروز با ورود انواع کفش های زنانه به صنعت مد، مدل های مختلفی در بازار از جمله بوت و نیم، صندل، کفش چرم، مجلسی و کفش های پاشنه بلند پیدا میشود. در ادامه با برخی از آنها به همراه تصویر و کاربردشان آشنا میشویم.

بوت و نیم بوت

خرید نیم بوت زنانه در فصل زمستان بسیار رایج است. این نوع از کفش‌ها که تحت عنوان پوتین یا چکمه نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند در شرایط رسمی و غیررسمی مورد استفاده قرار گیرند و استایلی بی‌همتا و قدرتمند برای بانوان خلق کنند. بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها در مدل‌های مختلف چلسی، بنددار، سوارکاری، بایکر، چانکی، بالای زانو و… در بازار موجود هستند.

کفش اسپرت

کفش‌های اسپرت جزو محبوب‌ترین و مناسب‌ترین کفش‌ها برای ورزش، استفاده روزمره، پیاده‌روی در پارک و… محسوب می‌شوند. کفش اسپرت زنانه در انواع مختلف کتانی مخصوص پیاده‌روی، کوهنوردی و راحتی در جنس‌های چرمی، بافت، پی وی یو، پلاستیکی و… تولید می‌شود که به پا و ساق پا فشاری وارد نمی‌کند. از برندهای مشهور تولیدکننده کفش‌های اسپرت زنانه می‌توان به ریباک، آدیداس، پاما و هامتو اشاره کرد.

کفش پیاده روی

همانطور که از نام این مدل کفش پیداست آنها برای پیاده روی طراحی شده اند. اما دلیل این نامگذاری چیست؟ کفش های پیاده روی چه تفاوت های با کفش معمولی دارند؟ اگر قصد خرید کفش پیاده روی زنانه را دارید به شما پیشنهاد میکنم کمی وسواس به خرج دهید زیرا کفشی که انتخاب میکنید باید نیاز را براورده کند و یک تجربه عالی و دلچسب از پیاده روی برای شما به ارمغان بیاورد. به طور خلاصه این کفش ها از نظر طراحی، وزن، تنفس پذیری، انعطاف و جنس زیره تفاوت های زیادی با کفش های عادی دارند که همه این عوامل را باید در هنگام خرید در نظر بگیرید اما اگر با ویژگی های یک کفش پیاده روی مناسب آشنا نیستید، ما به شما برند هایی را پیشنهاد میکنم که مناسب ترین کفش ها را با استفاده از باکیفیت ترین مواد تولید میکنند. کفش اسکیچرز یکی از بهترین کفش های پیاده روی محسوب میشود که به سبب وزن سبکی که دارند از محبوبیت بالایی نزد واکر ها برخوردار است. البته باید در نظر داشته باشید که این کفش ها تنها در صورت اصل بودن میتوانند از پاهای شما مراقبت کنند. برای آشنایی با روش های تشیخص کفش اسکیچرز اصل توصیه میکنیم سری به این مقاله بزنید.

کفش پاشنه بلند

یکی از آیتم‌های موردعلاقه خانم‌ها کفش‌های پاشنه بلند است. این نوع از کفش‌ها برای میهمانی و مجالس مختلف و حتی روزمره، حتی به اشتباه مورد استفاده قرار می‌گیرند! به طور کل کفش‌های پاشنه‌دار در انواع مختلف بچه گربه‌ای (Kitten Heels)، پاشنه متوسط (Medium Heels)، پلتفرم (Platforms)، پاشنه بلند (High Heels)، پاشنه خیلی بلند (Very High Heels)، استیلتو (The Stiletto)، پامپ کلاسیک (Pump)، مکعبی (Block Heels) و… در بازار موجود می‌باشند. 

صندل‌های زنانه

صندل های جزو محبوب‌ترین محصولات در فصول های گرم سال محسوب می‌شوند که در انواع مختلف تخت، بنددار، جلوباز یا جلوبسته، پاشنه‌دار، لژدار، مجلسی، لاانگشتی و طبی در بازار موجود هستند. همیشه هنگام خرید صندل کاربری مد نظر خود را در نظر بگیرید و مطابق با آن بهترین محصول را خریداری کنید به طور مثال اگر قصد شما از خرید صندل زنانه استفاده در محیط های آبی میباشد باید به سراغ مدل هایی بروید که در مقابل آب مقاوم هستند.

کفش چرم زنانه

کفش های چرمی زنانه یکی از محبوب ترین انتخاب خانم ها برای انواع مناسبت ها میباشد. کفش چرم به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی که دارد شما را یک قدم به خاص بودن نزدیک میکنید. این مدل کفش های زنانه در میان مدل های که در این مقاله به شما معرفی کردیم، دارای یک تفاوت اساسی میباشد که آن هم طیف و تنوع بالای کفش های چرمی میباشد. به طور کلی شما میتواند انواع نیم بوت، کفش اسپرت، کفش رسمی و صندل هایی که از جنس چرم ساخته شده اند را در بازار پیدا کنید. اما خرید کفش زنانه که از چرم باکیفیتی ساخته شده باشد نیاز به تخصص و تجربه است زیرا تشخیص چرم اصل از تقلبی بسیار دشوار است. به شما توصیه میکنیم اگر قصد خرید کفش چرم زنانه را دارید این مقاله را از دست ندهید.

نحوه نگهداری از کفش زنانه

اگر تا این بخش از مطلب ما را همراهی کرده باشید، با نکات مهم خرید کفش زنانه آشنا شده‌اید. اما تنها نحوه درست خرید کفش زنانه در این بحث اهمیت ندارد، چرا که اگر ندانید چگونه از کفش خود بعد از خرید مراقبت کنید، در مدت زمان بسیار کوتاه نیاز به خرید کفش جدید خواهید داشت! نگهداری صحیح کفش‌ زنانه سبب افزایش طول عمر آن‌ها شده و به تبع شما را از خرید مجدد کفش در بازه زمانی کوتاه مدت بی‌نیاز خواهد کرد؛ مگر این که علاقمند به خرید انواع مختلف کفش های زنانه باشید!

۱. کفش‌های خود را تا جای ممکن از رطوبت دور نگه‌دارید. رطوبت بیش از اندازه سبب پوسیدگی و ایجاد بوی نامطبوع در کفش‌های شما می‌شود.

۲. سعی کنید که کفش‌های خود را مرتب با یک پارچه مخصوص تمیز کرده و گرد و خاک را از آن‌ها دور کنید.

۳. قرار دادن کفش‌ها در معرض گرمای زیاد یا تابش مستقیم نور خورشید سبب سخت شدن و شکستگی رویه کفش‌ها می‌شود.

۴.  اگر موقع خرید کفش زنانه، کفشی را انتخاب کردید که رویه‌ آن به واکس و پولیش نیاز دارد، حتماً در هفته پس از گرد‌گیری کفش آن‌ را واکس و پولیش بکشید تا علاوه بر زیبایی، مقاومت رویه کفش نیز بالاتر برود.

۵. اگر رنگ کفشتان سفید است، کار شما سخت‌تر خواهد بود! توصیه ما این است که در صورت ایجاد کوچک‌ترین لکه آن را با استفاده از یک پارچه تمیز و مایع شست‌وشو تمیز کنید.

۶. استفاده از هیدروژن پراکسید، بیکینگ سودا، برس‌های مخصوص و مواد شوینده مرغوب می‌تواند علاوه بر درخشندگی سبب افزایش طول عمر کفش شما نیز شود.

سخن پایانی

در این مقاله با راهنمای خرید کفش زنانه آشنا شدیم. بهتر است موقع خرید به نکات ذکر شده توجه داشته باشید و اساس آن‌ها بهترین و باکیفیت‌ترین کفش را برای خود خریداری نمائید. دوستان عزیز، کفش خوب و مرغوب علاوه بر تأمین راحتی برای پاها، جذابیت زیادی را به استایل شما اضافه می‌کند؛ از این رو بهتر است سلامت پاهای خود را فدای ظاهر زیبای یک کفش نکرده و در درجه اول به راحتی و کیفیت کفش‌های موردنظر فکر کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.