تاریخچه برند سالامون

تاریخچه برند سالامون

یکی از برندهای معتبر و معروف که در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کرده و به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان کفش اسپرت مردانه و زنانه محسوب می‌شود، کمپانی سالامون است. این شرکت با طراحی و تولید انواع کفش‌های ورزشی و تجهیزات کوهنوردی توانسته است، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. از آنجایی که پوشیدن یک کفش مناسب اهمیت زیادی دارد، خیلی از افراد در زمان خرید این محصول سردرگم می‌شوند و نمی‌توانند کفش مناسب خود را پیدا کنند. با بررسی تاریخچه سالامون با ویژگی‌های این برند آشنا شده و می‌توانید به راحتی کفش مورد نظر خود را از این کمپانی انتخاب نمایید.

آشنایی با برند سالامون

سالامون در طول سال‌ها فعالیت خود توانسته است، با طراحی‌های نوآورانه و ابداعات گسترده خود، تجهیزات کوهنوردی متنوعی مانند کفش، اسکی، لوازم و پوشاک ورزشی را به بازار عرضه کند. از سوی دیگر این برند به عنوان یکی از پیشگامان تولید تجهیزات ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شود. این کمپانی با ساخت وسایلی مانند اسکی و اسنوبرد، طبیعت‌گردی و پیاده‌روی توانسته است، رضایت کاربران خود را جذب کرده و محصولات خود را به بیش از 40 کشور جهان صادر کند.

بنیان گذار سالامون

فرانسیس سالامون به همراه همسر و پسرش در شهر انسی کشور فرانسه اقدام به تاسیس شرکتی برای تولید محصولات ورزشی نمود. این شرکت در سال‌های 1997 تا 2005 توسط کمپانی آدیداس اداره می‌شد، اما امروزه جزو زیرمجموعه‌های Amer Sports محسوب می‌شود.

شروع فعالیت سالامون

همانطور که اشاره شد، کمپانی معروف سالامون در سال 1997 توسط شرکت آدیداس خریداری گردید و در سال 2005 به قیمت 485 میلیون یورو به شرکت Amer Sports واگذار شد. Heikki Takala مدیر کنونی سالامون می‌باشد و دفتر مرکزی این شرکت نیز در شمال آمریکا واقع شده است.

مشخصات بهترین کفش های سالومون

سالومون در طول سال‌ها فعالیت خود موفق شده است، کفش‌های مختلفی را تولید نماید. کفش سالامون بسیار سبک بوده و دارای ضربه‌گیر بر روی پاشنه‌اش است. این کفش‌ها از فشار وارده به پاها کاسته و شرایط راحتی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.
کفش مخصوص کوهپیمایی نوع دیگر از محصولات این برند محسوب می‌شود که از کفی انعطاف‌پذیر برخوردار بوده و امکان استفاده از آن‌ها برای تمام فصول سال وجود دارد. این کفش‌ها که از کفش‌های پیاده‌روی کمی سنگین‌تر هستند، گزینه مناسبی برای پیاده‌روی در کوهستان محسوب می‌شوند.
کفش کوهنوردی مردانه و زنانه سالامون دارای ساق 14 تا 19 سانتی‌متر بوده و مناسب محافظت از مچ پا در زمان بالا رفتن است. انعطاف‌پذیری کفی کفش کوهنوردی در قیاس با کفش کوهستانی کمتر می‌باشد.
کفش کوهنوردی سنگین سالامون همانطور که از نامش پیداست، برای کوهنوردی‌های سنگین طراحی شده است. این کفش‌ها دارای مقاومت بالایی بوده و از انعطاف‌پذیری کمی برخوردار می‌باشند. کفش کوهنوردی سنگین ضد آب بوده و هیچ درزی ندارد. به علاوه این محصول دارای تاریخ انقضا است که در زمان خرید باید به این مورد توجه نمایید.
کفش سنگ‌نوردی برای ورزش‌هایی مانند دیواره‌نوردی و سنگ‌نوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کفش‌ها از مواد خاص ساخته می‌شوند تا حداکثر مقاومت را در زمان بیشترین فشار تحمل کنند.

نکاتی از تاریخچه برند سالامون

در سال 1966 فیکس‌های اسکی کمپانی سالامون برای نخستین بار در بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار گرفت. این برند در سال 1972 موفق به فروش بیش از یک میلیون جفت فیکس در بازار گردید.
کمپانی سالامون در سال 1979 توانست از کفش‌های اسکی SX90 خود نیز رونمایی کند. در اوایل دهه 1980 کفش‌های سری sx با همکاری برند سالامون و راجر تالون، طراح فرانسوی معرفی شدند.
از موفقیت‌های دیگر این برند می‌توان به خرید شرکت تیلور مید که سازنده تجهیزات گلف بود، در اواسط دهه 1980 اشاره کرد. در سال 1985 برند سالامون به فروش 250 یورو رسید و اولین مقر خود را در Metz Tessy، انسی راه‌اندازی نمود.
این برند با ارائه کفش‌های کوهنوردی در سال 1992 توانست به شهرت بیشتری برسد. سالامون با تولید انواع تخته‌ها و تجهیزات اسنوبرد در سال 1997، گام مهمی در تولید لوازم ورزشی تخصصی برداشت.

سخن پایانی

امروزه سالامون به عنوان یکی از غول‌های تولیدکننده لوازم ورزشی زمستانی و همینطور کفش مخصوص پیاده روی به شمار می‌رود. این کمپانی با به‌کارگیری بهترین متریال و جدیدترین تکنولوژی‌ها توانسته است، جایگاه ویژه‌ای در میان رقبای خود پیدا کرده و به محبوبیت جهانی برسد. محصولات این برند از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و دارای تنوع بالایی هستند.فروشگاه بولگانو با اولویت قرار دادن رضایت مشتری، جدید ترین مدل های سالامون را با قیمت مناسب و ضمانت اصل بودن ارائه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.