تاریخچه کفش هوکا

تاریخچه برند هوکا Hoka

امروزه شرکت‌ها و برندهای مختلفی اقدام به طراحی و تولید انواع کفش ها می‌کنند. با این وجود خیلی از کفش‌ها کیفیت پایینی داشته و مناسب استفاده برای پیاده‌روی و دویدن نیستند. از طرفی تنوع بالای این محصول نیز خیلی از افراد را دچار سردرگمی کرده است. در این میان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان در زمان خرید کفش در نظر گرفت، برند تولیدکننده آن است. هوکا یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولید کفش اسپرت مردانه و زنانه بوده که با طراحی‌های منحصربه‌فرد خود توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید. کیفیت کفش‌های هوکا به اندازه‌ای است که انتخاب نخست اغلب ورزشکاران معروف نیز محسوب می‌شود. افرادی که از محصولات هوکا استفاده کرده‌اند، به راحتی متوجه تفاوت آن با سایر کفش‌های موجود در بازار می‌شوند. در این قسمت قصد داریم به سرگذشت و تاریخچه برند هوکا بپردازیم. اگر شما هم از محصولات این برند استفاده کرده‌اید و یا قصد خرید کفش هوکا را دارید، تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

زمینه فعالیت هوکا

محصولات هوکا

افرادی که به انجام فعالیت‌هایی مانند دویدن و پیاده‌روی مشغول هستند، از اهمیت یک کفش رانینگ اطلاع دارند. در دنیای امروز کفش‌های متعددی برای دویدن عرضه می‌شوند، اما به ندرت می‌توان کفش مناسب این نوع ورزش‌ها را پیدا کرد. هوکا وان وان از شرکت‌هایی است که تمرکز خود را در طراحی و ساخت کفش‌های ورزشی گذاشته است.

کفش هوکا وان وان از یک زیره بزرگ بهره برده و از بالشتک بیشتری در مقایسه با سایر کفش‌ها برخوردار است، اما نکته ویژه‌ای که در رابطه با این کفش وجود دارد، وزن سبک و مناسب آن می‌باشد که با وجود داشتن بالشتک‌‌های اضافی تغییری نکرده است.

تاسیس برند هوکا

موسسان هوکا

شرکت هوکا در سال 2009 فعالیت خود را در کشور فرانسه آغاز کرد. این شرکت با تولید محصولات خود تحول عظیمی در بازار کفش به وجود آورد. طراحی منحصر به فرد کفش‌های هوکا توجه دوندگان را به خود جلب نمود.

نیکلاس مرمود و ژان لوک دیارد دو فردی بودند که می‌خواستند کفش‌هایی طراحی کنند تا امکان دویدن سریع‌تر را در موقعیت‌های مختلف به وجود آورد. به همین دلیل نیز نام برند شرکت خود را هوکا انتخاب کردند که به معنای پرواز بر فراز زمین است.

در ابتدا کفش‌های هوکا مورد استقبال دوندگان اولترا مارتون قرار گرفتند؛ زیرا این کفش‌ها از بالشتک بیشتر بهره‌مند بوده و موجب حفظ تعادل این ورزشکاران می‌شدند. پس از مدتی ویژگی‌های دیگر این کفش مانند وزن کم، راحتی و پشتیبانی باعث شد تا سایر دوندگان نیز از آن‌ استفاده کرده و رضایت کاملی از خود نشان دهند.

کمپانی هوکا اسپانسر خیلی از ورزشکاران و دوندگان معروف محسوب شده و از این طریق نیز توانسته به شهرت بیشتری دست پیدا کند. قابلیت‌های این کفش باعث شده است تا آماده رقابت با سایر برندهای ابرقدرت جهان باشد.

رابطه برند هوکا با شرکت سالامون

سالامون

همانطور که اشاره شد، کفش هوکا وان وان توسط نیکلاس مرود و ژان لوک دیارد تاسیس گردید. جالب است که بدانید این دو فرد از کارمندان سابق شرکت Salomon بودند؛ به همین علت نیز کفش‌های هوکا به نوعی الهام گرفته از برند سالومون هستند. این افراد قصد طراحی کفشی را داشتند که امکان دویدن سریع‌تر را فراهم کرده و منجر به بهبود عملکرد دوندگان شود. در حال حاضر دفتر مرکزی برند هوکا در گلتا کالیفرنیا مستقر است.

هوکا با گذشت زمان تنوع کفش‌های خود را بالا برد و امروزه شاهد ارائه کفش‌هایی برای پیاده‌روی، وزنه‌برداری و … از این برند هستیم. فروش کمپانی هوکا تا سال 2019 به 220 میلیون دلار رسید و این شرکت برای ارتقا خود به طور مرتب محصولات جدیدش را به بازار عرضه می‌کرد تا اینکه یک سال بعد موفق شد به فروش 350 میلیون دلار برسد.

ویژگی های کفش هوکا

کفش هوکا

کفش هوکا مردانه به دلیل داشتن کوسن و وزن سبک، گزینه مناسبی برای ورزشکاران محسوب می‌شود. از طرفی احساس راحتی که این کفش ارائه می‌دهد، منجر به تفاوت آن با سایر کفش‌های موجود در بازار شده است. طراحی زیره این کفش به صورت مهندسی شده می‌باشد تا افراد بدون نگرانی از لغزش و لیز خوردن بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

در طراحی کفش‌های هوکا جدیدترین روش ها در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن کمپانی هوکا همواره باکیفیت‌ترین مواد و متریال را برای ساخت کفش‌های خود استفاده می‌کند و از به‌روزترین فناوری‌ها بهره می‌برد.

سخن پایانی

تنوع و بازار گسترده کفش موجب شده است تا بسیاری از افراد برای خرید یک جفت کفش مناسب سردرگم شوند. برای برخورداری از یک کفش مناسب توصیه می‌شود که از برندی معتبر خرید کنید؛ زیرا برندهای معتبر همواره بهترین متریال را برای ساخت کفش‌های خود استفاده می‌کنند. با مطالعه تاریخچه هوکا درمی‌یابیم که کفش‌های این برند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متمایزی برخوردار بوده و گزینه عالی برای دوندگان و ورزشکاران محسوب می‌شوند. به علاوه کفش هوکا می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای استفاده روزانه نیز به شمار رود و ضمن ارائه راحتی برای پاها، افراد را از داشتن ظاهری جذاب نیز بهره‌مند نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.