فناوری مموری فوم

تکنولوژی مموری فوم در کفش

فناوری مموری فوم که با نام پلی‌اورتان نیز شناخته می‌شود، اولین بار در سال 1966 توسط مرکز تحقیقات ناسا جهت بهبود ایمنی کوسن‌های هواپیما مورد استفاده قرار گرفت. این فناوری به صورتی کار می‌کند که با افزوده شدن مواد به فوم، چگالی آن بالا رفته و توسط دمای بدن نرم می‌شود. از این روی فوم متناسب با ساختار پا تغییر می‌کند و به سرعت نیز می‌تواند به حالت اصلی خود بازگردد. مموری فوم در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری از قابلیت‌هایی برخوردار است که منجر به تفاوت بارز کفش هایی که آن بهره‌ می‌برند، خواهد شد. در این مطلب قصد داریم شما را با فناوری مموری فوم آشنا کنیم و بررسی کنیم که در کفش مردانه و زنانه به چه ویژگی‌هایی بپردازیم.

کفی مموری فوم چیست؟

کفی مموری فوم چیست

این کفی با مواد پلی اورتان با چگالی بالا ساخته شده و به پشتیبانی قوی و همینطور جذب فوق‌العاده‌‌اش شناخته می‌شود. در ادامه با مزیت‌های این کفی آشنا می‌شویم.

افزایش راحتی

افزایش راحتی

کفی مموری فوم شکل پاهای شما را در حافظه‌اش ثبت کرده و خود را متناسب با آن‌ها تطبیق می‌دهد. بالشتک‌های این کفی بخش‌های خالی پا را پر کرده و حمایت مناسبی از خود ارائه می‌دهند. همچنین کفی مذکور با توزیع یکنواخت سبب تعادل بیشتر می‌گردد. هنگامی که پای خود را از روی این کفی برمی‌دارید، متوجه تغییر حالت آن خواهید شد؛ زیرا همانطور که اشاره شد، کفی مموری فوم به سرعت به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

تسکین درد پا

تسکین درد پا

از آنجایی که برای تولید این فناوری تحقیقات و مطالعات بسیاری انجام شده است، کفی‌های مموری فوم می‌توانند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. این کفی از درد پا جلوگیری کرده و برای افرادی که از درد پا رنج می‌برند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

افزایش بازدهی

افزایش بازدهی

در صورتی که به پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت می‌روید، فناوری مموری فوم به افزایش بازدهی شما کمک می‌کند. به همین علت از این فناوری در کفش‌های تخصصی ورزشی استفاده می‌شود تا دوندگان و ورزشکاران بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذراند.

کاهش فشار روی پاها

کاهش فشار روی پاها

این تکنولوژی پیشرفته به منظور کاهش فشار وارده به پاها طراحی شده است. مموری فوم با جذب وزن بدن و همینطور فشارهای وارده از سطح زمین از درد پا جلوگیری کرده و با برگشتن به حالت نخست خود، فشار را آزاد می‌کند.

جذب ضربه پاشنه پا

جذب ضربه پاشنه پا

فناوری مموری فوم مانع از رسیدن ضربه به پاشنه پا شده و حمایت عالی را از قوس پا به وجود می‌آورد.

به حداقل رساندن خستگی

به حداقل رساندن خستگی

کفش‌ زنانه و مردانه ای که از تکنولوژی مموری فوم بهره می‌برند، با ایجاد بالشتک‌های هوا سبب کاهش خستگی پاها می‌شوند. کاهش خستگی پا به کاهش آسیب‌دیدگی نیز کمک می‌کند. بدین ترتیب احساس خستگی کمتر منجر به سلامتی و کارایی بیشتر خواهد شد.

تفاوت مموری فوم با سایر فوم ها

تفاوت مموری فوم با سایر فوم ها

مموری فوم بسیار حالت‌پذیر بوده و می‌توانید با دست زدن به آن، ردِ دست خود را بر روی این فوم مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که فوم‌های دیگر از چنین ویژگی برخوردار نیستند.

حالت‌پذیری مناسب این فوم موجب می‌شود که از آن در صنایعی مانند کفش و تشک استفاده کنند تا راحتی بیشتری برای کاربر به وجود آید.

مموری فوم در دمای پایین نیز انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کند و فرم پاها را به خود می‌گیرد. این در حالی است که فوم‌های دیگر اینگونه نیستند.

سخن آخر

از جمله کفش‌هایی که از فناوری مموری فوم برخوردار هستند، کفش اسکیچرز است که فرم پا را به خود گرفته و باعث می‌شوند تا پا در کفش ثابت بماند. از سوی دیگر درجه نرمی مموری فوم به‌قدری مطلوب است که امکان پوشیدن آن بدون جوراب نیز وجود دارد. کفش‌ اسکیچرز مردانه و زنانه که مجهز به این فناوری در پای شما هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند و برای افرادی که به خار پاشنه، دیابت و مشکلاتی در ناحیه پا دچار هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.