ویژگی های کفش نایکی

بررسی ویژگی و تکنولوژی های کفش نایک

پیشرفت تکنولوژی توانسته زمینه‌های مختلف زندگی را دستخوش تغییر کند و تحولات اساسی در تولید محصولات به وجود آورد. یکی از حوزه‌هایی که تحت تاثیر این تغییر قرار گرفته است، صنعت تولید کفش می‌باشد. همین موضوع منجر به رقابت شدید بین کمپانی‌های تولیدکننده کفش برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های مختلف شده است. در این میان نایک یکی از مشهورترین برندهایی است که موفق شده با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها، کفش‌های منحصربه‌فردی تولید نماید. تکنولوژی‌های به کار رفته در کفش نایک احساس خوبی را برای افراد به وجود آورده و عملکرد آن‌ها را در زمان فعالیت‌های ورزشی افزایش می‌دهد. در این راهنما قصد داریم به ویژگی ها و تکنولوژی های کفش نایک پرداخته و اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

کفش رانینگ نایک جزو آن دسته از محصولات پرطرفدار برند نایک است که با داشتن مهم ترین فاکتور خرید که راحتی و دوام کفش است توجه دوندگان حرفه ای را جلب کرده است و طیف وسیعی از مدل های این نوع را با ساختار متفاوت در زمینه های متفاوت ارائه کرده است.

ویژگی های کفش نایک

یکی از دلایلی که باعث شده نایک به انتخاب اول تمامی ورزشکار های دنیا تبدیل شود. تکنولوژی ها و ویژگی های پیشرفته ای است که نایکی در تولید کفش های خود از آن بهره میبرد. کفش های نایک علاوه بر داشتن تکنولوژی هایی مانند Nike Air, Zoomx, Nike React و … دارای برخی ویژگی ها مثل وزن سبک، انعطاف پذیری بالا، تنفس پذیری و قابلیت تهویه هوا، بازگشت انرژی و راحتی فوق العاده است که در ادامه به آنها میپردازیم. اما توجه داشته باشید که تنها کفش های نایک اصل دارای چنین مشخصاتی هستند و کفش های کپی، های کپی، کوالی مستر و … فاقد هر گونه تکنولوژی و فناوری هستند و تنها ظاهر نمونه اورجینال کفش را تولید میکنند. اگر قصد خرید کفش نایک اصل را دارید یا میخواهید از اصل بودن کفش نایک خود مطمئن شوید توصیه میکنیم مقاله تشخیص کفش نایک اصل را مطالعه کنید.

وزن سبک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کفش‌های نایک از آن برخوردار هستند، وزن سبک آن‌ها می‌باشد. متریال سبک و کم‌وزن در ساخت این کفش‌ها منجر به وزن مناسب آن‌ها شده است. این ویژگی در کفش‌های نایک اهمیت زیادی برای افراد دارد؛ زیرا وزن اضافه کفش منجر به احساس فشار و سنگینی در پاها می‌شود. اگر به دنبال یک کفش پیاده روی مردانه و زنانه سبک وزن هستید، انتخاب کفش های نایک انتخابی ایده آل محسوب میشوند.

انعطاف پذیری

تمامی کفش های نایک از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند. این ویژگی منجر به دوام بیشتر کفش شده و امکان راحتی بیشتر را برای پاها ایجاد می‌کند. از آنجایی که پاشنه پا در زمان پیاده‌روی فشار بیشتری را تحمل می‌کند، قابلیت انعطاف‌پذیری کفش پیاده روی نایکی منجر به کاهش فشار وارده به این قسمت پا می‌شود. علاوه بر آن، انعطاف‌پذیری کفش امکان حرکت و جابه‌جایی راحت‌تر را نیز به وجود می‌آورد.

تنفس پذیری

در صورتی که کفش تنفس‌پذیر نباشد، پاها در حین انجام فعالیت‌های ورزشی و حتی پیاده‌روی دچار تعریق شده و شرایط مناسب برای رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌شود. خوشبختانه رویه کفش‌های نایک از جنسی است که تهویه هوای مناسبی برای پاها ایجاد کرده و بدین ترتیب از رشد میکروب‌ها و بروز بیماری‌های قارچی جلوگیری می‌کند. قابلیت تنفس‌پذیری در کفش‌های نایکی منجر به انتخاب اول ورزشکاران حرفه‌ای برای استفاده از این کفش شده است.

بالشتک

اگر می‌خواهید پاهای شما در شرایط بسیار راحتی قرار بگیرند، از پوشیدن کفش‌های نایک غافل نشوید. استفاده از بالشتک در کفش‌های نایک به منظور کاهش فشار وارده به پا و افزایش راحتی در حین فعالیت‌های ورزشی صورت گرفته است. به علاوه این بالشتک‌ها به صورتی طراحی می‌شوند که با شکل پا سازگاری داشته باشند و نقش یک پشتیبان را برای آن‌ها ایفا نمایند.

دوام بالا

کفش‌های نایک دارای طراحی و ساخت دقیق بوده و به دلیل استفاده از مواد باکیفیت در تولید آن‌ها، از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. در این کفش‌ها از پارچه و چرم مرغوب استفاده شده است تا در برابر سایش و ضربه مقاوم باشند. لازم به ذکر است که نایکی برای افزایش دوام کفش‌های خود از تکنولوژی‌های مختلفی نیز بهره برده است. برخی از مدل‌های این برند با داشتن پوشش‌های ویژه، مقاومت بالایی در برابر آب و حرارت از خود نشان می‌دهند. از این کفش‌ها می‌توان در شرایط آب‌وهوایی نامساعد استفاده کرد.

راحتی

ویژگی راحتی در کفش مردانه و زنانه اهمیت زیادی دارد، به‌ویژه زمانی که شما قصد انجام فعالیت‌های ورزشی یا پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت را داشته باشید. کفش‌های غیراستاندارد با کاهش عملکرد شما، منجر به ایجاد آسیب‌دیدگی در زانو و کمر می‌شوند. این در حالی است که کمپانی نایک راحتی فوق‌العاده‌ای را در کفش‌های خود ایجاد کرده و با ایجاد ساختاری مناسب، وضعیت مناسبی را برای پاها فراهم می‌نماید.

نوآوری

نایکی به عنوان یکی از پیشگامان پیشرفت در زمینه طراحی کفش‌های مدرن و زیبا بوده است. این کمپانی توانسته با ارتقا و بهبود مواد، فناوری و تکنولوژی‌های استفاده شده در محصولات خود، کفش‌هایی به‌روز و مدرن تولید کند.

قابلیت بازگشت انرژی

بهره‌گیری کفش‌های نایک از برترین فناوری‌ها باعث ارائه کفش‌هایی با قابلیت بازگشت انرژی شده است. این قابلیت به معنای بازگشت انرژی از دست رفته در هر گام می‌باشد که توسط کفش نایک این انرژی به کاربر بازگردانده شده و منجر به کاهش خستگی در افراد می‌شود. قابلیت بازگشت انرژی اهمیت بسیاری برای ورزشکاران دارد؛ زیرا کاهش فشار وارده به پاها، منجر به افزایش عملکرد آن‌ها می‌شود.

دارای کپسول قابلیت ارتجاعی

تیم توسعه کمپانی نایک با ارائه کپسول قابلیت ارتجاعی در کف زیرین کفش، منجر به پشتیبانی بیشتر از پاها در حین انجام فعالیت‌هایی مانند دویدن، پرش و پیاده‌روی شده است. این قابلیت امکان حرکت راحت‌تر را نیز فراهم کرده و باعث می‌شود تا افراد بدون هیچ احساس خستگی برای مدت‌های طولانی از کفش استفاده نمایند. در صورتی که می‌خواهید کارایی و عملکرد شما در حین فعالیت‌های ورزشی افزایش پیدا کند، از پوشیدن کفش نایک غافل نشوید!

مقاله مرتبط: آشنایی با بهترین کفش نایک

تکنولوژی های نایک

air max

یکی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌های استفاده شده در کفش‌ نایک، تکنولوژی air max بوده که برای اولین بار در سال 1979 مورد استفاده قرار گرفت. کمپانی نایکی در بخش میانی کف کفش‌های خود از لایه‌های هوایی استفاده نمود تا با بهبود عملکرد کاربران، راحتی بیشتری را نیز برای آن‌ها فراهم نماید. تکنولوژی air max با کاهش فشار وارده به پا توانست گزینه مناسبی برای استفاده در کفش‌های ورزشی نایک محسوب شود. به طور کلی می‌توان گفت در صورتی که قصد دارید تا عملکرد خود را بهبود بخشیده و خستگی کمتری در حین فعالیت‌های ورزشی مختلف تجربه کنید، کفش نایک ایرمکس گزینه عالی برای شما خواهد بود.

air zoom

کمپانی نایک در سال 1995 این تکنولوژی را معرفی نمود. بهره‌مندی کفش‌های نایک از این تکنولوژی منجر به ایجاد حرکت‌های ارتجاعی و فنری‌ شکل شده است. لازم به ذکر است که تکنولوژی مذکور در قسمت پاشنه، جلوی پا و همچنین در بخش لایه میانی کفش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته طراحی این تکنولوژی قابل مشاهده نیست و به همین دلیل نیز طراحان با اضافه کردن الگوهای دایره‌ای به بخش زیره کفش، تصویر بصیری از این فناوری بی‌نظیر را به کاربران نشان می‌دهند. این فناوری به صورتی عمل می‌کند که به کاربر اجازه واکنشی سریع‌تر را داده و با برخورداری از لایه‌گذاری خاصی که دارد، منجر به حفظ تعادل در افراد می‌شود. میزان عملکرد فناوری air zoom با توجه به سرعت فعالیت افراد متفاوت می‌باشد. با توجه به نکات گفته شده در ارتباط با تکنولوژی مذکور، درمی‌یابیم که این کفش‌ها گزینه عالی برای دوندگان هستند.

nike air

این تکنولوژی تجربه‌ای جدید از نرمی و راحتی را برای شما به ارمغان آورده و با ارائه کپسول‌های گازی در لایه میانی کفش‌های نایک، مانند بالشتک‌هایی منعطف عمل کرده و از پاها در برابر ضربه‌ محافظت می‌نماید. این تکنولوژی منجر به کاهش وزن کفش، بدون اُفت کارایی آن شده و از این طریق موجب کاهش انرژی از دست رفته نیز می‌شود. به علاوه تکنولوژی مذکور پاسخگوی نیازهای هر فعالیت ورزشی بوده و با مراقبت از پاها در زمان برخورد آن‌ها با زمین، میزان فشار وارد بر بدن را نیز کاهش می‌دهد. چنانچه به دنبال کفشی بادوام، سبک و به‌روز هستید، نایکی بهترین کفش‌ها را در اختیار شما قرار داده است.

zoom x

این تکنولوژی برای برآورده کردن نیازهای دوندگان و تمامی افرادی که قصد دارند، مسافت زیادی را طی کنند در کفش‌های نایک استفاده می‌شود. کفش‌های zoom x با در اختیار داشتن فوم مخصوص احساس راحتی را برای پاها فراهم کرده و در رنگ‌بندی‌های متنوعی ارائه می‌گردند.

React

تکنولوژی نایک React برای نخستین بار در سال 2017 در کفش‌های رانینگ این کمپانی مورد استفاده قرار گرفت. این تکنولوژی نوعی فوم در لایه کفش بوده که منجر به بازگشت انرژی شده و از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار است. این فناوری ضربات وارده به پا را کاهش داده و باعث افزایش توانایی کاربر در حین فعالیت‌های ورزشی سنگین می‌شود. از طرفی این فوم در مقایسه با سایر فوم‌ها سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر بوده و منجر به بهبود عملکرد دوندگان می‌گردد. لازم به ذکر است که کفش‌های دارای این تکنولوژی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کفش‌های برند نایکی محسوب می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این کفش‌ها می‌توان به نرمی، دوام و وزن سبک آن‌‌ها اشاره کرد.
تکنولوژی React از گذشته تا به امروز پیشرفت بسیاری در تمامی ابعاد داشته و منجر به کاهش ضربات، راحتی زیاد و همینطور بازگشت انرژی می‌شود. تمامی این ویژگی‌ها نشان‌دهنده کامل بودن این فوم در مقایسه با سایر فوم‌ها می‌باشد.

Flyknit

تکنولوژی Flyknit با هدف ایجاد ساختاری سبک و مقاوم در کفش‌ها روی کار آمد. این تکنولوژی استفاده از مواد اضافی را در کفش کاهش داده و استحکام بالایی دارد. کفش‌هایی که از این تکنولوژی بهره می‌برند، از قابلیت تنفس‌پذیری برخوردار بوده و بدین ترتیب از تعریق بیش از حد پا در حین فعالیت ورزشی جلوگیری می‌کنند. ساختار کفش‌های نایک به صورتی است که وزن کمی داشته و بسیار سبک هستند. قابلیت دیگر تکنولوژی Flyknit، انعطاف‌پذیری آن است. فناوری Flyknit از نخ و الیاف نرم به وجود آمده که طراحی آن‌ها به صورت یکپارچه می‌باشد و نقش موثری را در حمایت از پا، تنفس‌پذیری و همینطور راحتی کفش ایفا می‌کنند.

سخن پایانی

نایک به عنوان معروف‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید محصولات ورزشی در جهان محسوب شده و با ارائه کفش‌های فوق‌العاده توانسته جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کند. بررسی ویژگی ها و تکنولوژی های کفش نایک باعث می‌شود تا با محصولات این برند بیشتر آشنا شوید. کفش نایک اصل با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و مختلف گزینه عالی برای تمامی فعالیت‌های ورزشی به شمار می‌آید. اگر قصد خرید کفش نایک اورجینال را دارید فروشگاه بولگانو به عنوان یکی از مراجع خرید کفش اصل میتوانید نیاز شما را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.