کفش مناسب تابستان

کفش مناسب فصل تابستان

در این بخش قصد داریم به معرفی کفش مناسب فصل تابستان و ویژگی‌های آن بپردازیم. پوشیدن کفش‌های نامناسب در فصول گرم سال موجب بالا رفتن بیش از حد حرارت پاها و بروز مشکلات پوستی می‌شود. در صورتی که قصد دارید در فصل تابستان به پیاده‌روی و گشت‌وگذار بروید، حتما نسبت به خرید کفش پیاده روی مردانه یا زنانه مناسب اقدام نمایید. توصیه می‌شود که در فصول گرم سال پوشیدن کفش‌های ورزشی و کتانی را به کل فراموش کنید؛ زیرا منجر به تعریق پای شما خواهند شد.

بدون شک بهترین کفش برای فصل تابستان، صندل است. صندل نایکی با توجه به کیفیت متریال مواد مصرفی که دارد سبب خنکی میشود و از تعریق پاهای شما جلوگیری میکند و احساس تازدگی و آزادی را به پاهای شما منتقل میکند. این صندل ها در مدل های مختلفی از جمله تخت، انگشتی، پلاستیکی، چرمی، سگگ دار، چسبی و …. در بازار یافت میشود که در انتخاب آنها میتوانید سلیقه ای عمل کنید. اما هنگام خرید صندل مردانه و زنانه حتما به راحتی صندل توجه ویژه داشته باشید چرا که استفاده از صندل های غیر استاندارد علاوه بر خستگی و اذیت کردن پاها برای افرادی که کمر درد یا زانو درد دارند به شدت مضر است.

مقاله مرتبط: کفش مناسب کمر درد

جنس کفش تابستانی

آشنایی با جنس کفش مناسب فصل تابستان می‌تواند زمینه یک خرید راحت‌تر را برای شما فراهم نماید. در ادامه به انواع جنس کفش تابستانی می‌پردازیم:
• چرم طبیعی
• کفش پارچه‌ای
• چرم با زیره چرم طبیعی
• کفش کتانی

ویژگی کفش تابستانه (راحت، سبک، تنفس پذیر)

یکی از اصلی‌ترین ویژگی کفش‌های تابستانه، قابلیت تنفس‌پذیری آن‌ها می‌باشد. این کفش‌ها با برخورداری از تهویه هوا می‌توانند مانع از تعریق پاها شده و از ایجاد بوی بد پا و همینطور رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کنند. کفش‌های تابستانی باید با استفاده از متریال کم‌وزن ساخته شوند تا از وزن سبکی برخوردار باشند؛ در غیر این صورت فشار زیادی به پاها وارد خواهند کرد. مورد دیگر، ویژگی راحت این کفش‌ها است. کمپانی‌های معتبر دنیا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته موفق به ساخت کفش‌هایی با راحتی فوق‌العاده شده‌اند. با توجه به نکات گفته شده، توصیه می‌شود که در زمان خرید کفش تابستانی به سه ویژگی راحتی، سبکی و تنفس‌پذیری کفش توجه نمایید تا از مزایای این محصول بهره‌مند گردید.

نکته: تقریبا تمامی کفش های اورجینال از برند هایی همچون نایک، ریباک، آسیکس، اسکیچرز و … از سه ویژگی بالا برخوردار هستند. اما باید مراقب مدل های تقلبی این کفش ها باشید! چرا که کفش های کپی تنها در ظاهر مشابه نمونه های اورجینال هستند. به طور مثال فناوری که باعث خنک نگه داشتن پاهای شما در کفش اسکیچرز میشود، Air Cooled Memory Foam نام دارد که تولید کننده های متفرقه علاوه بر اینکه توانایی تولید کفش اسکیچرز تقلبی با این فناوری را ندارند، برایشان به صرفه نیز نمیباشد که در تولید کفش های ارزان قیمت خود از چنین فناوری های استفاده کنند.

انواع کفش تابستانه

صندل

کفش صندل یکی از رایج‌ترین انواع کفش تابستانه محسوب می‌شود که با در اختیار داشتن فضای باز زیاد، امکان تبادل هوا را درون کفش به وجود می‌آورد. بهترین نوع صندل از مواد طبیعی ساخته شده است و دارای طراحی استاندارد می‌باشد. کفش‌های صندل تنوع گسترده‌ای داشته که می‌توانند تمامی سلایق را پوشش دهند. به علاوه صندل‌ها در مدل‌های زنانه و مردانه تولید می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید مدل مناسب خود را انتخاب کرده و از پوشیدن آن در هوای گرم لذت ببرید.

دمپایی

دمپایی به عنوان یک وسیله کاربردی به منظور راحتی و مراقبت از پاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب دمپایی‌های موجود در بازار از جنس پلاستیکی و ابری هستند. چنانچه قصد خرید دمپایی و استفاده از آن را برای فصل تابستان دارید، توصیه می‌شود که مدل‌های طبی آن را خریداری نمایید. از سوی دیگر پوشیدن دمپایی مانع از مشکلاتی مانند عرق کردن، بوگرفتگی و همینطور ابتلا به قارچ‌های پوستی می‌شود. همچنین به افرادی که از مشکلات پوستی رنج می‌برند، توصیه می‌شود که از دمپایی در منزل خود استفاده کنند تا اینگونه از برخورد پا با فرش جلوگیری شده و سایرین از انتقال بیماری‌های قارچی در امان بمانند.

کفش کالج

کفش‌‌های کالج بدون بند بوده و راحتی بسیاری را در زمان پوشیدن و درآوردن برای کاربر به وجود می‌آورند. ابعاد کفش‌های کالج با سایر کفش‌ها متفاوت بوده و معمولا فاقد پاشنه هستند. کفش‌های کالج با پاشنه کوتاه در مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفش آبنوردی

در صورتی که قصد پیاده‌روی درون آب، کایاک‌سواری و غواصی را دارید، باید از کفش‌های آبنوردی استفاده نمایید. این کفش‌ها مناسب ورزش و تفریحات مربوط به آب بوده و همراه ایده‌آلی برای پای شما در آب محسوب می‌شوند. این کفش‌ها با گذشت زمان ارتقا پیدا کرده و از طرح‌های ناخوشایند و سنگین به مدل‌های سبک و راحت‌تر تبدیل شده‌اند. انتخاب کفش‌های مناسب آب امکان انواع فعالیت‌های آبی را برای شما فراهم خواهد کرد.

کفش لوفر

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش‌های بهاری و تابستانی لوفر نام دارد. کفش لوفر فضای کمی از پا را پوشش داده و به همین دلیل گزینه ایده‌آلی برای پوشیدن در تابستان به شمار می‌روند. در زمان خرید این محصول باید به جنس آن توجه کنید؛ زیرا در صورتی که کفش لوفر از چرم طبیعی ساخته شده باشد، شرایط مناسب‌تری را برای پای شما ایجاد می‌کند. این کفش‌ها دارای زیره مرغوبی بوده و ضخامت کمتری در مقایسه با سایر مدل‌ها دارند. به طور کلی می‌توان گفت که کالج‌ها دارای جنس‌های متنوع جیر، نبوک، چرم، فوم و پارچه می‌باشند.

صندل مردانه نایک مدل NIKE ONEONTA NN SANDAL DJ6603-001

این مدل یکی از برترین صندل‌های برند نایک محسوب می‌شود که رویه آن از جنس الیاف مصنوعی بوده و دارای کفی استاندارد و ضد بو است. طراحان نایک در زیره این محصول از رابر ضد لغزش و سایش بهره‌ برده‌اند. همچنین استفاده از لایه میانی EVA در این محصول مانند بالشتکی نرم عمل کرده و از فشارهای وارده از سطح زمین به پا جلوگیری می نماید. این صندل دارای تسمه برای تنطیم بوده که امکان فیت کردن را به وجود می‌آورد. وزن هر لنگه از صندل مردانه نایک مدل DJ6603-001 (240) گرم است که آن را جزو صندل‌های سبک قرار می‌دهد.

صندل مردانه جک ولف اسکین مدل Jack Wolfskin ecostride 2 sandal 4051781-6385

رویه این صندل از جنس پارچه نساجی شده بوده و کفی آن از چوب چنبه است که امکان پشتیبانی را از قوس پا فراهم می‌کند. کفی لاستیکی در این محصول موجب کشش بالا در آن شده است. همچنین در زیره این صندل از رابر ضد لغزش و سایش استفاده کرده‌اند تا از لیز خوردن افراد جلوگیری شود. ضخامت کف صندل مذکور 3 سانتی‌متر بوده و وزن هر لنگه آن نیز (220) گرم می‌باشد. تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا صندل مردانه جک ولف اسکین مدل 4051781-6385 گزینه ایده‌آلی برای پوشیدن در فصل تابستان محسوب شود.

دمپایی مردانه نایک مدل NIKE VICTORI ONE SLIDE CN9675-005

نایک با تولید این دمپایی مردانه توانسته است، محصولی فوق‌العاده را برای فصل تابستان ارائه دهد. رویه این دمپایی از جنس رابر است و در ساخت آن از لایه میانی EVA بهره‌گیری شده است. استفاده از زیره رابر و فوم در این محصول موجب مقاومت بالای آن در برابر سایش می‌شود. وزن هر لنگه از دمپایی مردانه نایک مدل CN9675-005 (120) گرم است.

نتیجه گیری

تابستان فصلی گرم و در خیلی از شهرها شرجی بوده و به همین خاطر باید در انتخاب لباس‌هایی که در این فصل مورد استفاده قرار می‌گیرند، دقت کافی به خرج دهید. پوشیدن کفش مناسب تابستان امکان پیاده‌روی و انجام فعالیت‌های روزانه را امکان‌پذیر خواهد کرد و پای شما از ابتلا به مشکلات پوستی در امان می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.