کفش تردمیل

کفش مناسب تردمیل

یکی از ورزش‌های اصلی در منزل و یا باشگاه که به سوازندن چربی و حفظ تناسب اندام کمک می‌کند، دودیدن و پیاده روی بر روی تردمیل است. دویدن روی تردمیل یکی از فعالیت‌های ضروری در تمرینات ورزشی محسوب شده و فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. دویدن منظم با استفاده از تردمیل عضلات پاها را تقویت کرده و باعث بزرگ‌تر شدن آن‌ها می‌شود. همچنین این فعالیت ورزشی برای سلامتی قلب نیز بسیار مهم است. برای دویدن بر روی تردمیل به یک جفت کفش مناسب نیاز خواهید داشت. کفش مناسب تردمیل گزینه مناسب‌تری از کفش‌ رانینگ به شمار می‌رود؛ زیرا این کفش سبک بوده و تعداد بالشتک‌های مناسب‌تری برای انجام این فعالیت دارد. در این قسمت می‌خواهیم با ویژگی‌های کفش مناسب تردمیل آشنا شویم و چند مدل از این کفش‌ها را به شما معرفی نماییم.

چه کفشی برای دویدن با تردمیل مناسب است؟

همانطور که اشاره شد، در اختیار داشتن کفش مناسب برای دویدن بر روی تردمیل اهمیت زیادی دارد و هرگز نباید بدون کفش بر روی آن بدوید؛ زیرا این کار ضربات زیادی به کمر، زانو و مچ پا وارد کرده و حتی ممکن است کف پای شما را نیز زخم نماید. کفی کفش تردمیل باید سبک و نرم بوده تا پای شما در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی بدوید. البته ناگفته نماند میتوانید از کفش پیاده روی و دویدن برای تردمیل استفاده کنید اما پوشیدن کفش های تخصصی برای تردمیل عملکرد شما را به طرز چشمگیری افزایش میدهند.

اهمیت خرید کفش تردمیل

داشتن یک کفش تردمیل و پوشیدن آن در زمان دویدن اهمیت زیادی برای ورزشکاران دارد. به همین علت باید با بررسی ویژگی این کفش‌ها نسبت به خرید کفش مناسب این فعالیت اقدام کرد. همچنین توصیه می‌شود که در زمان خرید این کفش به نکات کلیدی توجه داشته باشید. به عنوان مثال پاها در زمان عصر بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌شان هستند؛ بنابراین زمان عصر را برای خرید کفش و یا اندازه‌گیری پا انتخاب نمایید. کوچک بودن کفش هنگام دویدن بر روی تردمیل منجر به بروز تاول بر روی پای شما خواهد شد.

ویژگی کفش مناسب تردمیل

دستگاه تردمیل در خانه فعالیت دویدن را برای خیلی از افراد راحت کرده است. در صورتی که قصد استفاده طولانی از تردمیل را دارید، باید نسبت به خرید کفش مناسب آن اقدام نمایید. تمرین روی این دستگاه ضربات زیادی به پای شما وارد می‌کند و عدم استفاده از کفش مناسب تردمیل می‌تواند بخش‌هایی از پا را با مشکل مواجه کند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش مناسب برای دویدن بر روی تردمیل، انعطاف‌پذیری است؛ در غیر این صورت با مشکلاتی مانند شین اسپلینت مواجه می‌شوید که در بخش جلوی پا به وجود می‌آید.

مقاله مرتبط: کفش مناسب باشگاه

بهترین برند‌های کفش برای تردمیل

کفش‌های مناسب تردمیل باید در قسمت پاشنه پا، راحتی فوق‌العاده‌ای را برای کاربر ایجاد نمایند تا امکان تمرین بیشتر بر روی این دستگاه وجود داشته باشد. در ادامه به برندهای تولیدکننده این محصول اشاره می‌کنیم:

نایک

یکی از برندهای معتبر که با تولید کفش مناسب تردمیل توانسته است رضایت افراد بسیاری را کسب کند، برند نایک است. کفش نایک با داشتن بهترین تکنولوژی‌ها و به‌کارگیری حداکثر بالشتک موفق به کسب عنوان بهترین ارائه دهنده کفش های مناسب دویدن و پیاده روی بر روی تردمیل شده است.

ریباک

ریباک کفش‌های تردمیل خود را کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می‌کند. کفش ریباک با برخورداری از بالشتک و زیره منحصربه‌فرد گزینه مناسبی برای دویدن بر روی تردمیل محسوب می‌شود.

اسیکس

کمپانی اسیکس با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته موفق به طراحی و عرضه کفش‌های مناسب تردمیل شده است. با پوشیدن کفش اسیکس ضربات در زمان دویدن بر روی تردمیل جذب می‌شوند و هیچ آسیبی به پای شما وارد نخواهد شد.

بهترین مدل های کفش برای راه رفتن روی تردمیل Treadmills

ASICS GEL-Kayano 28

طراحی بی‌نقص این محصول آن را جزو یکی از بهترین کفش‌های مناسب تردمیل قرار می‌دهد. کفش مذکور حاصل مهندسی دقیق بوده و با داشتن رویه FluidFit و زیره میانی FluidRide می‌تواند برای هر اندازه پا مناسب باشد.

Brooks Ghost 15

این محصول با داشتن بالشتک‌های سبک وزن و رویه تنفس‌پذیر یکی از گزینه‌های مناسب برای تردمیل است. این کفش در قسمت لایه میانی خود از فومی نرم برخوردار بوده و رویه آن با ایجاد تهویه هوای مناسب می‌تواند از تعریق پای شما جلوگیری کند. افزون بر تمامی این‌ها کفش تردمیل Brooks Ghost 15 پشتیبانی لازم را برای پاها فراهم می‌کند.

کفش زنانه نایک مدل NIKE AIR WINFLO 9 DD8686-103

برند نایکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در ساخت این کفش بهره برده است تا کاربر در زمان دویدن بر روی تردمیل احساس راحتی فوق‌العاده‌ای را تجربه کند. رویه این کفش قابلیت گردش هوا و تنفس‌پذیری دارد که این امکان به‌دلیل استفاده از پارچه مش در آن است. بدین ترتیب پای شما در طول تمرین خنک مانده و دچار مشکلات پوستی نمی‌شود. همچنین رویه کشسان این کفش باعث می‌شود تا آن کاملا روی پای شما فیت شده و استایل جذابی برای شما ایجاد کند. در زیره این کفش از فوم ایرزوم استفاده شده است که از قدرت جذب و انتقال انرژی برخوردار است.

HOKA Clifton 8

این کفش از یک کفی متقارن برخوردار بوده و طراحی آن به صورتی است که به طور کامل از پاها پشتیبانی می‌کند. کفش HOKA Clifton 8 با جذب ضربه و فشارهای وارده از پا محافظت می‌نماید. استفاده از پد ضربه‌گیر در این کفش آن را به گزینه مناسبی برای استفاده روی تردمیل تبدیل کرده است.

Skechers GO WALK Hyper Burst

با پوشیدن کفش Skechers GO WALK Hyper Burst از دویدن بر روی تردمیل لذت ببرید. این محصول از رویه مشبک مهندسی شده برخوردار بوده و بسیار تنفس‌پذیر است. استفاده از فناوری Air Cooled در کفی این کفش اسکیچرز منجر به تهویه هوا و راحتی پنجه پا می‌شود. طراحان اسکیچرز با قرار دادن بالشتک در زیره این کفش، آن را به گزینه عالی برای دویدن بر روی تردمیل تبدیل کرده‌اند. همچنین وزن هر لنگه از این محصول (200) گرم است که آن را در دسته کفش‌های سبک قرار می‌دهد.

Air Zoom Nike Pegasus 39

این کفش ورزشی مخصوص دویدن بر روی تردمیل است و راحتی زیادی را برای پاها ایجاد می‌کند. این مدل از وزن سبک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود برخوردار بوده و از ویژگی‌هایی مانند فیت بودن پا در کفش و همینطور دوام بالا برخوردار است. ضربه‌گیر در کفش Air Zoom Nike Pegasus 39 قابلیت خوبی را ارائه داده و از پا محافظت می‌کند.

Nike ZoomX Streakfly

کفش Nike ZoomX Streakfly یکی از سبک‌ترین کفش‌های تردمیل است که با برخورداری از زیره میانی مناسب، چسبندگی بالایی را ایجاد می‌کند. در زمان استفاده از کفش مذکور این حس را خواهید داشت که انگار هیچ کفشی به پا ندارید. عملکرد این کفش به صورتی است که به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر توانایی خود را بروز دهید. رویه این محصول سبک بوده و برای دویدن‌های طولانی‌مدت طراحی شده است. بخش حمایتی در قسمت جلو و پنجه پا از ایجاد آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

ASICS GT-2000

اسیکس با تولید این کفش توانست امکانات خوبی را به کاربران ارائه دهد. کفش ASICS GT-2000 به علت رویه و پاشنه باریک‌، وزن سبکی داشته و هیچ فشاری به پای شما وارد نمی‌کند. همچنین این کفش پشتیبانی خوبی از پا انجام داده و ثبات زیادی ایجاد می‌کند. وجود بالشتک‌ها زیاد در این محصول موجب می‌شود تا احساس راحتی فوق‌العاده‌ای را تجربه نمایید.

جمع بندی

در صورتی که قصد دویدن و یا پیاده‌روی بر روی تردمیل را دارید، باید نسبت به خرید کفش مناسب تردمیل اقدام کنید. این دستگاه وسیله راحتی برای چربی‌سوزی و حفظ تناسب اندام محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که از تردمیل در خانه استفاده می‌کنید یا در محیط باشگاه؛ در هر دو صورت استفاده از کفش مخصوص تردمیل باعث کاهش ضربات وارده به پا شده و از پا محافظت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.