انواع مدل های صندل زنانه و مردانه

مدل های متنوع صندل، مناسب فصل تابستان

صندل از آن دسته پاپوش‌هایی است که استفاده از آن با فرا رسیدن فصل گرما افزایش می‌یابد. صندل‌ها به دلیل باز بودن از ایجاد بوی بد پا جلوگیری کرده و مانع از تعریق پاها می‌گردند. اغلب افراد با شروع فصل تابستان کفش‌های خود را رها کرده و به پوشیدن صندل روی می‌آورند. از انواع صندل در استایل نیمه رسمی و اسپرت استفاده می‌شود. صندل مردانه و زنانه می‌تواند ظاهر جذابی را در استایل‌های مختلف به وجود آورد؛ البته در صورتی که به صورت درست مورد استفاده قرار گیرد. در این راهنما می‌خواهیم به معرفی انواع صندل پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن‌ها آشنا نماییم.

تاریخچه صندل

صندل نوعی پاپوش است که معمولا دارای بند بوده و در فصل‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود ده هزار سال پیش برای ساخت صندل از شاخه، برگ و همینطور چوب استفاده می‌شد. صندل‌های اولیه در رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای ساخته می‌شدند، اما در حال حاضر آن‌ها در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌گردند.

انواع صندل

صندل های تخت

صندل تخت

صندل‌های تخت یکی از پراستفاده‌ترین و راحت‌ترین صندل‌ها برای پوشیدن هستند که از قیمت پایینی نیز برخوردار می‌باشند. صندل تخت سگک‌دار بوده و در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود. از این نوع صندل‌ها در استایل‌های اسپرت استفاده می‌کنند و با توجه به مدل‌های بسیاری که دارند، در انواع سایزها و مدل‌ها عرضه می‌شوند.

انواع صندل های پلاستیکی

انواع صندل های پلاستیکی

صندل‌های پلاستیکی سبک جدیدی از صندل‌ها هستند که دارای دوام بالایی می‌باشند. صندل پلاستیکی به راحتی با آب تمیز شده و در زیر نور آفتاب نیز خشک می‌شود. از این نوع صندل‌ها می‌توانید برای پیاده‌روی‌های طولانی استفاده نمایید.

صندل بی بند

صندل بی بند

صندل‌های بی‌بند یکی از رایج‌ترین نوع این محصول هستند که در نواحی جنوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از صندل شباهت زیادی به دمپایی دارد و پوشیدن آن بسیار راحت است.

صندل گلادیاتور

صندل گلادیاتور

صندل‌های گلادیاتور در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در تمامی فصول استفاده کرد. از آنجایی که این صندل‌ها بلند هستند، به‌راحتی با لباس‌های کوتاه هماهنگ می‌شوند. بدین ترتیب می‌توانید پاهای خود را با پوشیدن این صندل‌ها به رخ بکشید. صندل زنانه گلادیاتور در مدل‌های پاشنه‌دار و تخت ساخته می‌شوند و رایج‌ترین آن‌ها صندل گلادیاتور تخت می‌باشد.

صندل انگشتی

صندل انگشتی

صندل انگشتی از راحت‌ترین و زیباترین انوع صندل است که به صورت روزانه در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صندل‌ها در رنگ‌ها و مدل‌‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا پاسخگوی نیاز تمامی سلایق باشند. بدین ترتیب شما می‌توانید از این صندل‌ها در بیرون از خانه نیز استفاده نمایید.

ساختار صندل‌های انگشتی به صورتی است که آن‌ها را به یک گزینه بسیار راحت برای استفاده روزانه تبدیل می‌نماید. این صندل‌ها در دو مدل تخت و پاشنه‌دار تولید می‌شوند و چنانچه توسط یک برند معتبر ساخته شده باشند، امکان استفاده از آن‌ها برای طولانی‌مدت وجود خواهد داشت.

انواع صندل مسطح

انواع صندل مسطح

صندل مسطح از مدل صندل‌های دهه نود محسوب می‌شود که در چند سال اخیر مجددا مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر مدل‌های مختلفی از این صندل موجود است که شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان صندل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در فصل تابستان استفاده از صندل جایگزین کفش مردانه و زنانه شده است که سبب راحتی فرد میشود. 

صندل ‌های اسلینگ بک

صندل ‌های اسلینگ بک

صندل‌ اسلینگ بک مشابه کفش‌ زنانه پاشنه بلند بوده و قد آن حتی به بیش از 6 سانتی‌متر هم خواهد رسید. نوک این صندل‌ها به صورت گرد یا تیز طراحی شده و پشت‌شان باز است. خیلی از افراد از صندل‌ اسلینگ بک در مهمانی‌ها استفاده می‌کنند. همچنین این نوع صندل در بین دختران طرفداران زیادی دارد.

صندل‌ های Platform

صندل های پلتفرم

اگر به صندل‌های لژدار علاقمند هستید، صندل پلتفرم گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این صندل‌ها در ابتدا توسط برندهای بزرگی همچون ورساچه و بالنسیاگا طراحی شدند. از این مدل صندل می‌توانید در استایل‌های رسمی و اسپرت استفاده نمایید.

صندل گلادیتوری متالیک

صندل گلادیتوری متالیک

صندل‌های چرمی گلادیاتوری با رنگ متالیک در دو مدل به دور زانو یا مچ پا بسته می‌شوند و از ترندهای امسال به شمار می‌روند. این صندل مناسب پاهای کشیده بوده و با لباس‌های تابستانی به راحتی هماهنگ می‌شود.

راهنمای خرید صندل

راهنمای خرید صندل

همانطور که می‌دانید انتخاب و خرید صندل نیز همانند انتخاب و خرید لباس حائز اهمیت است و هنگام خرید این محصول باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. استفاده از یک صندل غیراستاندارد با افزایش فشار به پاها احتمال بروز بیماری‌های مزمن و درد کمر و درد پا را افزایش می‌دهد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا به بررسی موارد مختلفی که به شما در خرید یک صندل مناسب کمک می‌کند، بپردازیم.

جنس صندل

جنس صندل

صندل‌های باکیفیت از چرم طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند و بسیار بادوام هستند؛ در نتیجه امکان استفاده از آن‌ها برای سال‌های طولانی وجود دارد و همچنین خرید این صندل‌ها بسیار مقرون به‌صرفه می‌باشد.

لازم به ذکر است، صندل‌هایی که از چرم مصنوعی ساخته می‌شوند از قیمت ارزان‌تری در مقایسه با صندل‌های چرم طبیعی برخوردار هستند. به طور کلی توصیه می‌شود که اگر به سلامتی جسم خود اهمیت می‌دهید، از صندل‌های باکیفیت و استاندارد که توسط برندهای بزرگ تولید می‌شوند، استفاده نمایید.

صندل‌هایی که از چرم مصنوعی و طبیعی ساخته شده‌اند، در عین زیبا بودن از ایجاد بوی نامطبوع پا جلوگیری کرده و گزینه ایده‌آلی برای استفاده در استایل‌های نیمه رسمی محسوب می‌شوند.

اندازه صندل

اندازه صندل

یکی از مهم‌ترین عواملی که در زمان انتخاب و خرید صندل باید مورد توجه قرار بگیرد، اندازه صندل است. چنانچه از صندلی استفاده کنید که مناسب پای شما است، راحتی بیشتری را هنگام راه رفتن احساس خواهید کرد. صندل‌ کوچک‌تر از اندازه پای‌تان فشار زیادی به شما وارد کرده و صندل‌های بزر‌گ‌تر نیز هنگام راه رفتن از پای شما خارج می‌شوند.

وزن صندل

وزن صندل

اگر می‌خواهید هنگام استفاده از صندل پاهای شما در وضعیت راحتی قرار بگیرند، در زمان خرید این محصول به وزن آن دقت نمایید. صندل‌های سبک امکان پیاده‌روی‌های طولانی مدت را بدون هیچ احساس خستگی مقدور می‌سازند

ویژگی های صندل مناسب

ویزگی های صندل مناسب

شناخت ویژگی‌های صندل مناسب باعث می‌شود تا هنگام خرید به این موارد دقت کنید و محصولی باکیفیت را انتخاب نمایید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندل خوب و استاندارد، قابلیت انعطاف‌پذیری آن است؛ زیرا صندل‌های خشک فشار زیادی به پاها وارد می‌کنند. همچنین زیره کف صندل باید از انتقال گرما به پاها جلوگیری نماید. همانطور که اشاره شد، صندل‌های چرم از کیفیت بالایی برخوردار بوده و گزینه عالی برای خرید محسوب می‌شوند.
یکی‌دیگر از ویژگی‌های یک صندل مناسب، جنس زیره آن است که باید از لغزش و سایش جلوگیری نماید. صندل‌های جلوبسته برای دفع ضربات به انگشتان پا انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

ایجاد بوی بد یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که در اثر استفاده از صندل‌ها وجود دارد؛ زیرا این پاپوش‌ها در اکثر مواقع بدون جوراب مورد استفاده قرار می‌گیرند و تماس مستقیم پا با آن‌ها سبب ایجاد بوی بد پا می‌شود. البته در حال حاضر صندل‌های برند با ساختاری که دارند، از ایجاد بوی بد پا جلوگیری می‌کنند و به عنوان یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای استفاده شناخته می‌شوند. صندل نایکی یکی از برند های شاخص صندل است که با وزن سبک و متریال مصرفی مرغوب و تنوع بالا و کیفیت این برند بسیاری از افراد به آن علاقه بسزایی دارند. 

صندل ها از چه موادی ساخته می‌شوند؟

صندل ها از چه موادی ساخته می‌شوند؟

اغلب صندل‌ها از دو ماده اصلی EVA و PU ساخته می‌شوند. استفاده از EVA باعث سبکی و همینطور نرمی این محصول خواهد شد. این در حالی است که PU کاملا برعکس آن عمل کرده و از انعطاف کمتری برخوردار است، اما دوام صندل‌هایی که این ماده را استفاده می‌کنند، بیشتر از صندل‌های EVA می‌باشد.

کلام آخر

صندل‌ها انواع مختلفی دارند و در نوع زنانه و مردانه تولید می‌شوند. در این مطلب با معرفی انواع صندل، به ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها در موقعیت‌های مختلف پرداختیم. برای خرید صندل اورجینال می‌توانید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی بولگانو انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.