تاریخچه آسیکس

تاریخچه جالب و خواندنی برند اسیکس

یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین برندهای تولیدکننده کفش در دنیا، برند آسیکس است. این برند، در زمینه تولید تجهیزات ورزشی، یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌ها بوده که در طول سال‌های فعالیت خود توانسته است سهم بزرگی از بازار لوازم ورزشی را به دست آورد. همه چیز از زمانی شروع شد که عرضه اسنیکرها در بازار ژاپن و سراسر جهان با کمبود شدیدی مواجه شده بود. تاریخچه آسیکس یکی از جذاب‌ترین سفرهای رشد و پیشرفت کمپانی‌های بزرگ و قدرتمند بوده که ارزش مطالعه دارد! اگر دلتان می‌خواهد راجع به این کمپانی و کفش اسیکس که قصد خریدش را دارید بیشتر بدانید، تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

آشنایی با برند آسیکس

اسیکس از معدود برندهایی بوده که در حوزه تولید لوازم ورزشی فعالیت می‌کند و قدمت آن به قبل از سال ۱۹۵۰ برمی‌گردد. زمانی که جنگ جهانی دوم تازه به پایان رسیده بود، بازار جهانی و به ویژه ژاپن با کمبود شدید عرضه کفش اسپرت مردانه و زنانه مواجه شد. در آن زمان کمپانی اسیکس فعالیت خود را آغاز و در بازار تولید کفش انقلابی ایجاد کرد که هنوز هم روی دست آن نیامده است! کفش اسیکس اصل ازجمله بهترین و مرغوب‌ترین کفش‌های اسپرت و ورزشی در دنیا بوده که با طراحی بی‌نظیر و جذاب خود توانسته است توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کند. اما چه کسی خالق کفش های اسیکس است؟

بنیانگذار اسیکس

سرگذشت برند آسیکس برمی‌گردد به زمانی که آقای کیهاچیرو اونیتسوکا Kihachiro Onitsuka ساکن شهر کوبه بود و پس از جنگ جهانی دوم متوجه کمبود شدید بازار و نیاز آن به اسنیکرها شد و در اول سپتامبر سال ۱۹۴۹ شرکت اونیتسوکا با مسئولیت محدود را راه‌اندازی کرد. جالب است بدانید که برند آسیکس در ابتدا نام دیگری داشت و آن هم اونیتسوکا بود.

شروع فعالیت اسیکس با کفش بسکتبال

در تاریخچه آسیکس اشاره به این نکته که این برند معتبر فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری روی تولید کفش‌های مخصوص بسکتبال آغاز کرد حائز اهمیت می‌باشد. کفش‌های بسکتبال جزو سخت‌ترین کفش‌های ورزشی بودند و طراحی و تولید آن‌ها به دقت بالایی نیاز داشت. جالب است بدانید که آقای اونیتسوکا بر این باور بود که اگر بتواند از پس تولید کفش بسکتبال آسیکس بربیاید، هیچ کفشی نیست که نتواند آن را تولید کند! بنابراین، او با همکاری شرکت تولید لاستیک محلی کفشی را طراحی کرد که ترکیبی از هایتاپ پی‌اف فلایرز و آل استار کانورس بود.

جالب است بدانید که آقای اونیتسوکا برای تولید اولین کفش این کمپانی از ویژگی‌های ظاهری اختاپوس ایده گرفته بود. او با خوردن سالاد اختاپوس و دیدن کاپ‌های مکنده این حیوان به این فکر افتاد که زیره کفش‌های بسکتبال می‌تواند با میزان چسبندگی کافی هم‌چون چسبندگی کاپ‌های اختاپوس از سر خوردن بازیکنان در زمین جلوگیری کند. البته ایده اختاپوس آن قدرها هم خوب عمل نکرد؛ چرا که گودی‌های عمیق و چسبندگی بالای زیره این کفش‌ها باعث آسیب دیدن بازیکنان در زمین می‌شد. اما اونیتسوکا ناامید نشد و تصمیم گرفت این ایده را بهبود بخشد تا در نهایت به بهترین فرمول طراحی دست پیدا کرد.

عقل سالم در بدن سالم

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا نام این برند از نام بنیان‌گذار آن به آسیکس (ASICS) تغییر پیدا کرد؟ در سال ۱۹۷۷ اونیتسوکا نام این کمپانی را به اسیکس که مخفف عبارت لاتین anima sana in corpore sano به معنای عقل سالم در بدن سالم است، تغییر داد. کمپانی اسیکس معتقد است که ورزش یک نوع سبک زندگی برای بهبود سلامت کلی ذهن، بدن و روح بوده و هدف اصلی آن از چنین نام‌گذاری کمک به ارتقای فرهنگ ورزش در سطح جهان است.

مشخصات بهترین کفش‌های اسیکس

جا دارد که در تاریخچه آسیکس به مشخصات کفش‌های عرضه شده توسط این کمپانی معتبر نیز اشاره‌ای داشته باشیم. کفش‌های اسیکس، ازجمله مهم‌ترین محصولات ارائه شده توسط این برند هستند که در شهرت آن نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ساختار ژله‌ای این محصولات مهم‌ترین مشخصه آن‌ها است. علاوه بر این، این کفش‌ها از ویژگی‌های کاربردی دیگری نظیر مقاومت در برابر ضربه، شوک و فشار نیز برخوردار بوده و در ساختار آن‌ها از فوم و پدهای قابل جذب نیز بهره‌گیری می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه و تحسین این محصولات می‌توان به تکنولوژی جاذب ضربه و ژل لیت استفاده شده در آن‌ها اشاره داشت. اما تاریخچه آسیکس به موارد گفته شده ختم نمی‌شود، در سفر رشد این برند معتبر حقایقی جالب و خواندنی وجود دارد که حتماً از مطالعه آن‌ها لذت خواهید برد.

نکات جذابی که باید از تاریخچه آسیکس بدانید!

همان‌طور که گفته شد، آسیکس یک عبارت مخفف بوده و نه یک اسم خاص؛ در نتیجه باید با حروف بزرگ نوشته شود. برخی افراد بر این باورند که نام شرکت اسیکس با بازیکن شوتینگ گارد تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز مرتبط است، در صورتی که این یک تصور اشتباست!

این کمپانی بزرگ دارای یک خط ارتباطی برای گزارش امور غیرقانونی می‌باشد. این خط به صورت شبانه‌روز در دسترس بوده و می‌توان از آن به صورت تلفنی یا آنلاین استفاده کرد. اسیکس معتقد است که با دریافت نظرات و انتقادات و پیشنهادات می‌تواند ضمن بهبود روند تولید، آن چه که مصرف‌کننده نیاز دارد را طراحی و عرضه کند. زمانی که یک گزارشی به این خط داده می‌شود، اسیکس درباره آن تحقیق کرده و مشکل به وجود آمده را برطرف خواهد کرد.

کمپانی اسیکس تأکید بسیار زیادی بر میراث بنیان‌گذار خود یعنی آقای اونیتسوکا دارد. وی زمانی گفته بود: «ما کفش‌هایی متناسب با نیاز ورزشکاران و با در نظر گرفتن عملکرد، راحتی و با کمترین میزان خطر آسیب‌دیدگی طراحی و تولید خواهیم کرد.» و امروزه شاهد به تحقق پیوستن این جمله هستیم!

سخن پایانی

تاریخچه آسیکس یکی از جذاب‌ترین داستان‌های رشد و به قدرت رسیدن برند تولید تجهیزات ورزشی بوده که در این مطلب تنها به نکات مهم آن پرداختیم. کفش‌های تولید و عرضه شده توسط آسیکس در ایالات متحده آمریکا به عنوان بهترین کفش های دنیا شناخته می‌شوند. علاوه بر این، محصولات مذکور از سوی پزشکان معتبر جهان به منظور حفظ سلامت پا نیز توصیه شده‌اند. اگر تاکنون سراغ کفش‌های اسیکس نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به یک فروشگاه معتبر از مدل‌های متنوع این کفش جذاب بازدید کرده و بر حسب سلیقه بهترین کفش را برای خود خریداری کنید. فراموش نکنید که پاها قلب دوم ما هستند؛ با پوشیدن کفش‌های اسیکس می‌توان به خوبی از قلب دوم محافظت کرد!

2 نظر در “تاریخچه جالب و خواندنی برند اسیکس

  1. سلمان جهانفر می گوید :

    درود برجناب کمالی؛جناب کمالی غلط نوشتاری دارین(خواندنی)درمتن سرمقاله درسته‌.
    البته درمقابل یه دنیااطلاعات وآموزش حرفه ای شما،چیزی نیست،ازماخرده نگیریدکه آموزگارغیررسمی مایید واحترامتون واجب.موفق باشید

    • ابراهیم کمالی می گوید :

      سلام آقای جهانفر
      ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مقاله من رو مطالعه کردید. بابت هرگونه سردرگمی که ممکنه براتون پیش اومده باشه عذرخواهی میکنم. نظرات شما برای ما خیلی ارزشمنده و تلاش میکنیم در آینده چنین اشتباهاتی تکرار نشه?

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.