ویژگی های کفش هوکا

ویژگی ها و تکنولوژی های کفش هوکا

هوکا به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی شناخته می‌شود که با عرضه محصولات باکیفیت توانست، در مدت کوتاهی گوی سبقت را از رقبای خود برباید. علاوه بر آن این برند در تولید کفش‌های خود از فناوری‌های جدید بهره برده است. قابلیت‌های کفش هوکا سبب شده تا این برند به محبوبیت جهانی دست پیدا کند و مشهور شود. کفش هوکا همواره مورد استفاده ورزشکاران حرفه‌ای قرار گرفته و موجب جلب رضایت آن‌ها شده است. با خرید یک جفت از این کفش ها می‌توانید از پای خود در زمان انجام فعالیت‌های مختلف حفاظت نمایید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی ویژگی ها و تکنولوژی های کفش Hoka بپردازیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین مدل های کفش هوکا

1- بالشتک زیاد

بالشتک زیاد کفش هوکا

یکی از ویژگی‌های مثبت کفش‌های هوکا، وجود بالشتک زیاد در آن‌ها است. از آنجایی که دونده‌ها سه برابر وزن خود را با هر قدمی که بر می‌دارند به زمین ضربه می‌زنند، باید از نوعی کفش رانینگ استفاده کنند که از بالشتک‌های بیشتری در قسمت پاشنه و جلوی پا برخوردار باشند. وجود بالشتک بیشتر در کفش منجر به افزایش وزن کفش نیز خواهد شد، اما برند هوکا توانسته از بالشتک‌هایی زیادی در انواع مدل‌های کفش خود استفاده کرده و در عین حال این محصولات را با وزن مناسبی تولید نماید. استفاده از بالشتک‌ها در کفش از آسیب رساندن به پاها جلوگیری کرده و به همین علت نیز کفش‌های هوکا گزینه ایده‌آلی برای دوندگان حرفه‌ای محسوب می‌شود.

2- فناوری متا راکر

تکنولوژی متا راکر هوکا

اغلب ورزشکاران در زمان انجام انواع فعالیت‌های ورزشی ممکن است به خود آسیب برسانند. این در حالی است که سازندگان محصولات هوکا با بهره‌گیری از فناوری متا راکر موفق شده‌اند تا از وقوع آسیب‌های احتمالی جلوگیری نمایند. این فناوری مدرن در کفش‌های هوکا امکان چرخش سریع را بدون هیچ آسیبی فراهم کرده و به افراد اجازه واکنش به موقع را می‌دهد. متا راکر ساختاری را در زیر کفش به وجود می‌آورد تا نیروی محرکه را برای دویدن افزایش دهد. استفاده از کفش‌های هوکا امکان دویدن سریع و راحت را برای دوندگان مقدور می‌سازد.

3- وزن سبک

وزن سبک کفش هوکا

وزن کفش یکی از عوامل مهم در انتخاب آن می‌باشد. از آنجایی که قصد پیاده‌روی، دویدن و فعالیت‌های دیگر را با کفش خود دارید؛ باید کفش پیاده روی مردانه و زنانه ای انتخاب کنید که وزن سبکی داشته باشد تا پاهای شما خسته نشود. اما چیزی که باعث می‌شود تا یک کفش دارای وزن سبکی باشد، اجزای به کار رفته در آن است. خوشبختانه برند هوکا اهمیت زیادی به وزن کفش‌های خود داده و انواع محصولات خود را با وزنی مناسب تولید می‌کند. برخی از مدل‌های این برند از زیره EVA بهره برده و به همین دلیل گزینه ایده‌آلی برای دویدن و پیاده‌روی به شمار می‌روند. با انتخاب کفش‌های هوکا می‌توانید خیال خود را از بابت وزن محصول مورد نظر خود راحت کرده و با پوشیدن آن، زمان طولانی را به انجام انواع فعالیت‌های ورزشی مشغول شوید.

4- قرار گیری زیره به صورت استراتژیک

زیره استراتژیک کفش های هوکا

زیره یک کفش وظیفه چسبندگی زیاد و تماس با زمین را برعهده دارد. کفش‌های هوکا با داشتن زیره‌هایی که به صورت استراتژیک در جای مناسب قرار گرفته‌اند، انتقال را در زمان فرود بر روی پاشنه بهبود می‌بخشند. این ویژگی باعث شده است تا کفش‌های هوکا مورد توجه اغلب ورزشکاران و دوندگان قرار بگیرد.

5- کفی ortholite

کفی ortholite

کفش‌هایی که دارای کفی ortholite هستند، امکان تجربه راحتی و بهداشت را برای افراد به وجود می‌آورند. تشخیص اصل بودن کفش هوکا نقش مهمی را در جلوگیری از برگشت تغییر شکل‌ و همینطور وارد شدن فشار بیش از حد به پا ایفا می‌کند. در ساخت فناوری ortholite از پنج درصد پلاستیک بازیافت شده استفاده می‌شود؛ درنتیجه این کفش‌ها آسیب کمتری به محیط‌ زیست وارد می‌کنند. این زیره از میزان تنفس‌پذیری بالایی برخوردار بوده و می‌تواند جریان هوا را از داخل خود عبور دهد. همچنین این تکنولوژی منجر به سبک شدن وزن کفش شده و باعث می‌شود تا کفش هوکا عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش بگذارد. افزون بر تمامی‌ این‌ها، کفی ortholite قابل شستشو بوده و در اثر شستن فرسوده نمی‌شود. در ساخت این کفی از نوعی نمک که خاصیت ضد میکروبی دارد، استفاده شده است. این نمک مانع رشد باکتری‌ها و همینطور میکروب‌ها شده و می‌تواند از بوی بد پا نیز جلوگیری نماید.

6- فناوری J-Frame

تکنولوژی J-Frame

این تکنولوژی مانع ایجاد قوس پا به داخل یا بیرون شده و هیچ مشکلی در راه رفتن شما ایجاد نخواهد کرد. از طرفی وجود فوم لاستیکی در این محصول منجر به پشتیبانی و دوام بیشتر کفش گردیده است. تکنولوژی J-Frame در کفش هوکا مردانه و زنانه توانسته موجب بهبود عملکرد ورزشکاران شود.

7- قابلیت جذب ضربه

قابلیت جذب شوک کفش هوکا

یکی‌دیگر از ویژگی‌های کفش هوکا که باعث محبوبیت بیش از حد محصولات این برند شده است، قابلیت جذب ضربه است. این ویژگی برای دوندگان اهمیت زیادی دارد و می‌تواند منجر به کاهش فشار وارده بر پاهای آن‌ها شود. قابلیت جذب ضربه به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش‌های اورجینال نیز محسوب می‌شود.

8- رویه قابل تنفس

رویه تنفس پذیر کفش هوکا

کفش‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام می‌توانند نقش مهمی را در راحتی و عملکرد آن‌ها ایفا کنند. رویه کفش‌های هوکا به صورتی طراحی می‌شوند تا امکان نفوذ هوا را درون کفش فراهم کرده و از رشد میکرو‌ب‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کنند. در صورتی که کفش مورد نظر شما از رویه مناسبی برخوردار نباشد، پاها دچار تعریق شده و زمینه بروز بیماری‌های قارچی درون کفش به وجود می‌آید. خوشبختانه با خرید کفش‌ هوکا می‌توانید از بابت جنس رویه خاطر جمع باشید؛ زیرا سازندگان این برند در تولید تمامی کفش‌های خود از رویه قابل تنفس بهره برده‌اند.

9- انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری بالای کفش هوکا

انعطاف‌پذیری بالا از ویژگی‌های مهم کفش اسپرت مردانه و زنانه محسوب شده که می‌تواند بازدهی افراد را افزایش دهد. ویژگی انعطاف‌پذیری بر دوام کفش موثر بوده و می‌تواند بر روی نیاز این محصول برای تعمیر تاثیر‌گذار باشد و آن را کاهش دهد.

دونده‌ها با هر قدم فشار زیادی به زمین وارد کرده و احتمال آسیب‌رساندن به خود را افزایش می‌دهند. در صورتی که کفشی از انعطاف بالایی برخوردار باشد، از فشار وارده جلوگیری خواهد شد. در صورتی که قصد پیاده‌روی طولانی و همینطور دویدن را دارید، استفاده از کفش‌های هوکا به شما این امکان را می‌دهد تا پاهای خود را در وضعیت راحتی قرار داده و به راحتی در حرکت باشید.

10- پایداری

یک کفش مناسب باید از پایداری خوبی برخوردار باشد. برند هوکا در ساخت محصولات خود از متریال درجه یک و مواد باکیفیت استفاده کرده و با این کار کفش‌های بادوامی را تولید می‌کند. در صورتی که اقدام به خرید یک جفت کفش هوکا اصل نمایید، می‌توانید برای سال‌های طولانی از این محصول به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. پایداری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش ورزشی به شمار رفته و می‌تواند نقش مهمی را در عملکرد آن ایفا کند.

جمع بندی

کفش‌های هوکا از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی برخوردار بوده و توانسته‌اند با عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارند، به محبوبیت جهانی دست پیدا کنند. رویه این کفش‌ها از بهترین تکنولوژی‌ها بهره برده و بسیار مقاوم هستند. همچنین وزن مناسب کفش‌های هوکا باعث شده است تا هیچ فشاری به پاها وارد نشود و امکان استفاده از آن‌ها برای طولانی‌مدت وجود داشته باشد. در صورتی که از بیماری‌هایی مانند کمر درد، زانو درد و خار پاشنه رنج می‌برید، کفش هوکا می‌تواند منجر به بهبودی این مشکلات شده و از بیشتر شدن آن‌ها جلوگیری کند. افزون بر تمامی این‌ها، انواع کفش‌های هوکا از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مدرن بهره برده و گزینه ایده‌آلی برای پیاده‌روی به شمار می‌روند. برای خرید این کفش‌ها با قیمتی مناسب می‌توانید از طریق بولگانو که به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی فعالیت می‌کند، اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.