فناوری نایک ریکت در کفش های نایکی

تکنولوژی Nike React در کفش نایکی

امروزه برندهای مختلفی از فناوری‌های پیشرفته در تولید کفش‌های خود استفاده می‌کنند. پیشرفت تکنولوژی و تنوع گسترده کفش‌ها منجر به رقابت کمپانی‌های مختلف در زمینه تولید این محصول شده است. از طرفی بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته باعث ارتقا کفش و ایجاد ساختار راحت‌تر به منظور بهبود عملکرد کاربران می‌شود. در همین راستا کمپانی نایک به عنوان یکی از پیشگامان استفاده از فناوری‌های جدید، در سال 2017 اقدام به تولید کفش‌هایی با استفاده از فناوری Nike React نمود. نایک همواره با تحقیق و آزمایش در تلاش است تا بتواند کفش‌های خود را با استفاده از به‌روزترین و برترین تکنولوژی‌ها تولید نماید. جهت آشنایی بیشتر با این فناوری کفش نایک با همراه باشید.

فناوری نایک ریکت چیست؟

این فناوری برای اولین بار توسط کمپانی نایک مورد استفاده قرار گرفت. تکنولوژی نایک ریکت در زیره کفش جهت ایجاد راحتی در حین دویدن تعبیه می‌گردد. فناوری مذکور شرایط مناسبی را برای راحتی پاها به وجود آورده و باعث احساس نرمی در زمان برخورد پا به زمین می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که کاربر در زمان دویدن‌های طولانی احساس خستگی نکند.
فرم زیره کفش‌هایی که از فناوری nike react بهره می‌برند به صورتی است که هنگام فشار آوردن به آن برجستگی‌های تورفته، شکل پهنای کف پا را به خود گرفته و منجر به حفظ تعادل افراد در زمان دویدن می‌شوند. از طرفی با این زیره امکان پوشیدن کفش بر روی آسفالت، بتن و همینطور جاده‌های خاکی نیز وجود دارد.

تاریخچه تکنولوژی نایک ریکت

برند نایک از گذشته تا به امروز موفق شده با تولید محصولاتی باکیفیت، رضایت همگان را جلب نماید. این شرکت مشهور آمریکایی در ساخت کفش‌های خود از تکنولوژی‌های خارق‌العاده و متریال درجه یک استفاده می‌کند. nike react یکی از برترین فناوری‌های استفاده شده در کفش‌های نایک می‌باشد. این فناوری نوعی فوم در سیستم لایه‌گذاری کفش رانینگ نایکی است که می‌تواند نیازهای دوندگان را به خوبی برآورده سازد.
از آنجایی که دوندگان حرفه‌ای به کفش‌هایی با دوام و استحکام بالا نیاز دارند، کمپانی نایک با بهره‌گیری از این فناوری موفق شد تا رضایت این افراد را کسب کند. تکنولوژی مذکور با ایجاد سیستم لایه‌گذاری مناسب و بازگشت انرژی، عملکرد ورزشکاران را افزایش می‌دهد. علاوه بر این‌ها، فناوری nike react باعث می‌شود تا دونده ضربه‌های کمتری را احساس کند و توانایی تحمل تمرینات سخت را داشته باشد.

مقاله مرتبط: تکنولوژی نایک ایر

ایده فناوری nike react از چه کسی بود؟

طراح اصلی این تکنولوژی اعجاب‌انگیز، ارنست کیم (Ernest Kim) بود و در زمینه معرفی این فناوری مثال جالبی را ارائه کرد:
زمانی که سر خود را بر روی بالش قرار می‌دهید، انتظار ندارید که پس از برخورد با بالش، به عقب بازگردید. شما نیاز دارید تا تمام فشار سر شما توسط بالش جذب شده و خواب راحتی داشته باشید. این همان ویژگی است که فناوری nike react ارائه می‌دهد.
استفاده از فوم‌های پیشرفته برای لایه‌گذاری کفش منجر به بیشترین بازگشت انرژی می‌شود، اما استفاده از فوم منجر به افزاش وزن کفش شده و در این صورت امکان استفاده از آن برای فعالیت‌های طولانی‌مدت ورزشی وجود نخواهد داشت. این در حالی است که تکنولوژی نایک ریکت از آخرین نوآوری در لایه‌گذاری کفش بهره برده و منجر به افزایش وزن کفش نمی‌شود.
فناوری نایک ریکت برای نخستین بار در کفش Nike React Hyperdunk 2017 Flyknit مورد استفاده قرار گرفت. این کفش می‌توانست امکان تغییر جهت سریع، پرش‌های پرقدرت و همینطور افزایش سرعت را برای بازیکنان فراهم نماید.

تکنولوژی نایک ریکت چگونه به وجود آمد؟

این فناوری توسط مهندسین و شیمی‌دانان کمپانی نایک با انجام آزمایشات مختلف به وجود آمد. لازم به ذکر است که این کمپانی برای رسیدن به این ترکیب بی‌نظیر مجبور به استفاده از 400 هزار ترکیب شیمیایی و انجام روش‌های علمی شد. پس از اینکه نایک به فناوری نایک ریکت دست یافت، اقدام به آزمایش آن در پای بازیکنان بسکتبال کرد. درنهایت این تحقیقات نشان داد که فناوری مذکور دارای دوام حداکثری بوده و بالاترین درصد بازگشت انرژی را در مقایسه با سایر کفش‌های بسکتبال دارد.
پس از مدتی از این تکنولوژی بر روی کفش‌ رانینگ نایک نیز استفاده شد تا دوندگان نیز تجربه‌ای مشابه با بسکتبالیست‌ها را داشته باشند. فناوری نایک ریکت در کفش‌های رانینگ نشان‌دهنده ظرفیت بالای این فناوری در طول مسیرهای طولانی است.

ویژگی های فناوری nike react

اطلاعات بدست آمده حاصل از استفاده از این تکنولوژی نشان می‌دهند که فوم‌های نایک ریکت قادر هستند تا 13 درصد بازگشت انرژی بیشتری را در مقایسه با سایر فوم‌ها ایجاد کنند. همچنین این فوم از خاصیت جذب‌کنندگی بالایی برخوردار بوده که امکان جذب فشار و ضربات وارده بر پا را مقدور می‌سازد. بدین ترتیب از آسیب رسیدن به پاها جلوگیری شده و وقوع صدمات احتمالی در زمان دویدن و انجام فعالیت‌های ورزشی کاهش می‌یابد.
با پوشیدن کفش‌هایی که از این فناوری بهره می‌برند، لایه‌گذاری عالی را احساس خواهید کرد و متوجه بهبود عملکرد خود در حین دویدن می‌شوید. این فوم با واکنش سریع در هر گام، به سرعت به حالت اولیه خود بازگشته و فرم اولیه‌اش را حفظ می‌کند.


فناوری نایک ریکت به عنوان پایدارترین فوم این برند محسوب شده و انرژی بیشتری را به کاربر هدیه می‌دهد؛ به همین علت نیز گزینه ایده‌آلی برای طی کردن مسافت‌های طولانی محسوب می‌شود. از طرفی داده‌های بدست آمده از ورزشکاران دقیقا نشان می‌دهد که آن‌ها در چه نقاطی به حمایت بیشتر نیاز دارند، فناوری نایک ریکت در راستای بهینه‌سازی بیشتر برای حمایت از این نقاط در کفش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده از این فناوری در کفش نایک منجر به کاهش فشار از روی ستون فقرات و همینطور پا شده و باعث می‌شود تا افراد احساس خستگی نکنند و برای مدت طولانی‌تری به انجام فعالیت‌های ورزشی و پیاده‌روی بپردازند.

سخن پایانی

در حال حاضر کفش‌های نایکی ریکت از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تولیدات این برند به شمار رفته و گزینه عالی برای افرادی محسوب می‌شوند که می‌خواهند به انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی و دویدن‌های طولانی‌مدت بپردازند. نرمی، دوام، وزن سبک و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از بارزترین ویژگی‌های این تکنولوژی می‌باشد. فناوری نایک ریکت به عنوان کامل‌ترین سیستم لایه‌گذاری کفش شناخته شده و با توجه به قابلیت‌های مختلفی که دارد، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما به وجود می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.