فناوری zoomx

بررسی تکنولوژی Nike Zoomx در کفش نایک

امروزه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در زمینه تولید کفش مورد بررسی قرار می‌گیرد، فناوری‌های به‌کار رفته در این محصول می‌باشد. پیشرفت تکنولوژی منجر به تحول اساسی در صنعت تولید کفش شده است و به همین علت نیز خیلی از شرکت‌های بزرگ برای بهینه‌سازی و استفاده از فناوری‌های پیشرفته در تولید محصولات خود با هم رقابت می‌کنند. در این میان نایک به عنوان یکی از پیشگامان تولید کفش‌های تخصصی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و اعجاب‌انگیز به شمار می‌رود. این کمپانی با سال‌ها تلاش و آزمایش در حوزه طراحی و تولید کفش ورزشی، توانسته سهم بزرگی از بازار فروش این محصول را تصاحب نماید. قابلیت‌های کفش نایکی به‌اندازه‌ای بوده که توجه و رضایت اغلب ورزشکاران مشهور جهان را به خود جلب کرده است. تکنولوژی nike zoomx از مهم‌ترین فناوری‌هایی است که توسط نایک عرضه شده و با ارائه قابلیت‌های کاربردی به عنوان گزینه عالی برای دوندگان شناخته می‌شود. کفش رانینگ نایکی با توجه به پیشرفته ترین تکنولوژی های به کاررفته توانسته توجه بسیاری از ورزشکاران که به صورت خصوصی در این زمینه فعالیت می کنند را جلب کند. در این راهنما می‌خواهیم به بررسی فناوری nike zoomx پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن آشنا نماییم.

فناوری nike zoomx چیست؟

این تکنولوژی از هوای فشرده و الیاف مقاوم تشکیل شده است و می‌تواند ضربه‌های وارده به پا را جذب کرده و در زمان حرکات سریع کاربر با جمع شدن به عقب، فشار ایجاد شده بر روی عضلات، مفاصل و همینطور تاندون‌ها را کاهش می‌دهد. nike zoomx به عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های به‌کار رفته در کفش‌های نایکی به شمار رفته که توانسته با ارائه قابلیت‌های مختلف، توجه همگان را به خود جلب کند.
دوندگانی که به دنبال کفشی با راحتی زیاد و استاندارد هستند، می‌توانند از این مدل کفش‌های نایک استفاده نمایند. این کفش‌ها در مقایسه با سایر کفش‌های نایک از سبکی و نرمی بیشتری برخوردار بوده و از طریق بازگشت انرژی امکان افزایش سرعت را برای کاربر فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی نایک React

ویژگی های تکنولوژی nike zoomx

این فناوری از فومی که در صنعت هوافضا مورد استفاده قرار می‌گرفت، بدست آمده و در کفش‌ NIKE ZOOMX VAPORFLY NEXT% 2 ارائه شد.

فوم با انرژی بازگشت پذیر

فناوری nike zoomx با در اختیار داشتن بالشتک سبک وزن و فومی‌شکل، امکان حداکثر بازگشت انرژی را برای کاربر ایجاد کرده و اینگونه باعث حفظ انرژی در هر گام می‌شود.

راحتی فوق‌العاده

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فناوری مذکور، بهره‌ بردن از بالشتک‌های بیشتر بدون اضافه کردن وزن کفش است. به عبارت دیگر این فناوری سبک‌ترین فوم نایک است که با ارائه بالشتک بیشتر منجر به افزایش وزن کفش نمی‌شود.

بالاترین راندمان انرژی

ارائه بازگشت 85 درصد انرژی توسط زیره میانی منجر به نمایش بهترین عملکرد توسط این فوم شده تا در زمان حرکت به جلو احساس نیروی محرکه به کاربر منتقل شود.

تاریخچه تکنولوژی nike zoomx

در سال 1995 کمپانی نایک از فناوری nike zoomx رونمایی کرد. البته این فناوری در ابتدا به عنوان Tensile Air شناخته می‌شد. فناوری مذکور نخستین بار در کفش Nike Air Go LWP مورد استفاده قرار گرفت. در بخش میانی این کفش‌ها از الیاف محکم و بادوام استفاده شده است که منجر به حرکت‌های ارتجاعی و فنری‌شکل می‌گردد.

فناوری nike zoomx در کدام قسمت کفش استفاده می شود؟

این فناوری در بخش پاشنه، جلوی پا و یا در امتداد آن تعبیه می‌شود. فناوری nike zoomx در کفش‌های اسکیت و هاکی نیز کاربرد دارند و سبب بهبود عملکرد ورزشکاران خواهند شد. لازم به ذکر است که تکنولوژی مذکور قابل مشاهده در کفش نیست و به همین دلیل طراحان با طراحی الگوهای دایره‌ای در قسمت زیره کفش، تصویر بصری از راحتی و نرمی این فناوری را به کاربران نشان داده‌اند.

کاربرد تکنولوژی nike zoomx

طراحی این فناوری به صورتی است که به بازیکن امکان واکنشی سریع‌تر را با ایجاد احساسی نزدیک به زمین می‌دهد. استفاده از این تکنولوژی در کفش‌ اسپرت مردانه مختلف، تعادل و فشار ایده‌آلی را در حین مسابقه برای کاربر فراهم می‌کند؛ زیرا از لایه‌گذاری خاصی برخوردار است.
همچنین عملکرد این فناوری با توجه به سرعت فعالیت افراد می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی می‌توان گفت که تکنولوژی nike zoomx باعث افزایش کیفیت دویدن بازیکنان خواهد شد. تکنولوژی مذکور سطحی از واکنش و انعطاف‌پذیری مطلوب را در حین دویدن برای افراد ایجاد کرده و از دوام و مقاومت بالایی در برابر ورزش‌های سخت برخوردار است.

سخن پایانی

نایک به عنوان یکی از تولید کننده‎ گان کفش‌ مردانه و زنانه در محصولات خود از جدید ترین تکنولوژی های بهره میبرد. nike zoomx به عنوان پرطرفدارترین تکنولوژی این برند محسوب شده که با ارائه راحتی و جذب ضربات وارده به پا، امکان محافظت از پا را به وجود می‌آورد. ویژگی‌ها و قابلیت‌های این فناوری به صورتی است که گزینه ایده‌آلی برای استفاده ورزشکاران مختلف به شمار می‌رود. به همین خاطر نیز کمپانی نایک از فناوری مذکور در ساخت انواع کفش های ورزشی خود از جمله کفش رانینگ، کفش پیاده روی، کفش بسکتبال، فوتبال و … بهره میبرد. کاربرد این فوم به‌اندازه‌ای است که مورد استفاده دوندگان دو ماراتن که قصد شکستن رکورد را از لحاظ زمانی دارند، قرار می‌گیرد. کفش‌های این مدل دارای دوام و ماندگاری بالایی بوده و درنتیجه صرفه اقتصادی نیز دارند. اکثر کفش های نایکی که در فروشگاه بولگانو موجود می باشند، از این تکنولوژی برخوردار هستند.

2 نظر در “بررسی تکنولوژی Nike Zoomx در کفش نایک

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.