تاریخچه کفش های ریباک

تاریخچه برند ریباک

ریباک Reebok یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین کمپانی‌های جهان محسوب می‌شود که در تولید کفش ‌و لوازم ورزشی حرف اول را می‌زند. این برند در تمامی دنیا نمایندگی دارد و محصولات بی‌نظیر خود را در اختیار علاقمندان به خود قرار می‌دهد. در این بخش قصد داریم تا تاریخچه برند ریباک را برای شما بازگو کنیم و به بررسی روند موفقیت این برند بزرگ بپردازیم.

آشنایی با برند ریباک

جوزف ویلیام فاستر در سال 1895 یعنی زمانی که تنها 14 سال داشت، در خانه مشغول به تولید اولین نمونه از کفش‌های خود بود. او در ابتدا کفش‌های دوندگی را طراحی می‌کرد و در سال 1900 موفق به تاسیس برند خودش با نام J.W. Foster شد و بعدها فرزندان خود را وارد کسب‌و‌کارش کرد و این نام را به J.W تغییر داد. جوزف می‌خواست کفش‌هایی طراحی کند که سرعت ورزشکاران را افزایش می‌دهد. به همین علت او کفش‌های مخصوص دو و میدانی را تولید کرد. کفش‌های برند او در سال 1924 توسط قهرمان دو المپیک استفاده شد و توانست مدال طلا را برای این فرد به ارمغان بیاورد. این اتفاق نتیجه مثبتی بر روی شهرت این برند داشت.

بنیانگذار ریباک

در سال 1948 زمانی که جف و جو، پسران جوزف ویلیام فاستر در سن نوجوانی بودند، وارد حرفه خانوادگی‌شان شدند. این دو برابر بر تمامی امور واقف بودند و نقش مهمی را در تولید کفش ریباک ایفا می‌کردند. اما در سال 1953 آن‌ها برای رفتن به خدمت، شغل خانوادگی‌شان را ترک کردند. در آن زمان جف به کشور آلمان رفت و از نزدیک شاهد پیشرفت صنعت کفش در این کشور بود. او متوجه کیفیت کفش‌ آدیداس و پوما شد و تصمیم گرفت تا برای رقابت با آن‌ها سریعا اقدام کند.

پس از بازگشت این دو برادر از خدمت سربازی، تجارت آن‌ها در آستانه شکست خوردن قرار گرفت. جف و جو در سال 1958 شرکت خانوادگی‌شان را ترک کردند و تصمیم گرفتند تا برند خود را تاسیس نمایند. جو اسم ریباک را که به معنای یک نوع بز کوهی آفریقایی بود، از یک کتاب دیکشنری آفریقایی زبان برگزید. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که از محصولات این برند استفاده نکرده باشد.

مقاله مرتبط: بهترین کفش ریباک

ریباک و رسالت اولیه: کمک به تندتر دویدن ورزشکاران

کمک به تندتر دویدن ورزشکاران هدف جوزف ویلیام فاستر بود. او می‌خواست کفشی را طراحی کند که بتوان با آن سریع‌تر دوید و تاثیر مثبتی روی عملکرد کاربر داشته باشد. این ایده موجب طراحی و تولید کفش‌هایی با میخ‌های کوچک در کف آن‌ها گردید. تولید این کفش‌ها منجر به رشد این کسب‌وکار شد.

تولیدات برند ریباک

ریباک در طول سال‌ها فعالیت خود توانست، مدل‌های مختلفی از کفش را طراحی و تولید نماید و مدل ایروبیک یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. فروش ریباک تا سال 1981 به یک میلیار دلار رسید و در سال 1982 اولین کفش‌های ورزشی زنانه توسط این کمپانی طراحی شد که توانست تحول بزرگی در این برند ایجاد نماید و آن را به فروش 13 میلیارد دلار برساند.

ریباک در کفش اسپرت زنانه خود از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده کرده و همین امر به موفقیت این محصولات انجامید. کفش‌های ایروبیک ریباک مناسب افرادی بود که به حفظ تناسب اندام خود علاقه داشتند. این کفش‌ها تحول عظیمی در تولید کفش‌های ورزشی به وجود آوردند.

کفش‌های ایروبیک مناسب حرکت‌های ورزشی هوازی بودند و امکان استفاده راحت را برای بانوان فراهم می‌کردند. کمپانی ریباک با تولید کفش‌های منحصربه‌فرد توانست با برندهای جهانی به رقابت بپردازد.

مدل فری استایل ریباک به عنوان پرفروش‌ترین کفش ورزشی در تاریخ این برند محسوب می‌شود که یکی از مدل‌های کلاسیک ریباک است. تغییر و تحولات اساسی در کفش‌های ورزشی ریباک باعث شد تا آن‌ها به بازارهای خارجی راه پیدا کنند.
در سال 1989 کفش‌های مدل استپ این برند برای استفاده در تمرینات تخصصی گزینه ایده‌آلی بودند. این کفش‌ها به عنوان پدیده نوظهور به برندهای بین‌المللی معرفی شدند و مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفتند.

معنای لوگوی ریبوک

لوگوی جدید ریبوک همان طرح لوگوی این برند در سال 1990 می‌باشد. نام‌گذاری لوگوی جدید این برند، نشان‌دهنده شروع عصر جدید برای این کمپانی محسوب می‌شود و به تحولات ریباک و همینطور پیشرفت آن اشاره دارد.

تاریخچه لوگوی ریبوک

معرفی لباس‌ها و همچنین لوازم جانبی ورزشی برند ریباک در سال 1980 شروع شد که همراه با افتتاح خط تولید کفش‌های ورزشی کودکان بود. Reebok Pump یکی از شاخص‌ترین محصولات این کمپانی است که از برترین تکنولوژی‌ها بهره می‌برد و توسط بیش از 100 ورزشکار مورد استفاده قرار گرفته است. ریبوک با یک متخصص بدنسازی به نام جین میلر در اواخر دهه 1980 همکاری کرد و مدل‌های طبی خود را ارتقا داد. این محصولات توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و منجر به سود زیادی برای ریباک شد.

برند ریبوک چطور فعالیت خود را شروع کرد؟

این کمپانی فعالیت خود را در سال 1958 آغاز کرد و با تولید کفش‌های ورزشی تخصصی برای تنیس، بسکتبال و غیره و همینطور برخورداری از حمایت ورزشکاران معروف توانست محبوبیت ویژه‌ای در جهان پیدا کند. همانطور که اشاره شد، جوزف فاستر کسی بود که این کمپانی را تاسیس کرد.

کمپانی ریبوک در کجا تاسیس شد؟

تولید محصولات ریباک در ابتدا در بریتانیا انجام می‌شد. تاسیس این برند در سال 1958 توسط برادران فاستر در انگلستان صورت گرفت. آن‌ها در ابتدا نام برند خود را مِرکِری گذاشتند، اما پس از مدتی نام برند خود را به ریبوک تغییر دادند.

رقابت ریبوک با سایر برندهای تولیدکننده کفش

ریباک در همان آغاز فعالیت خود با ارائه کفش‌های منحصربه‌فرد و تخصصی توانست گوی سبقت را از برندهایی مانند کفش نایک و آدیداس برباید. در حال حاضر نیز کفش‌های این کمپانی حرف اول را در دنیا می‌زنند و طرفداران زیادی دارند.

کمک به تندتر دویدن ورزشکاران

کمک به تندتر دویدن ورزشکاران جمله‌ای بود که در ذهن جوزف ویلیام فوستر نقش بسته بود و بالاخره در طراحی کفش‌های برند ریباک نشان داده شد. کفش‌های این برند با در اختیار داشتن حرفه‌ای‌ترین فناوری‌ها به بهبود عملکرد ورزشکاران و افزایش سرعت دوندگان کمک می‌کند.

سخن پایانی

بررسی تاریخچه برند ریباک ما را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصولات این برند بیشتر آشنا می‌کند. امروزه این برند به یکی از برترین تولیدکننده‌های کفش‌های ورزشی در جهان تبدیل شده است و طرفدارن زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.