کفش مناسب ایستادن طولانی مدت

با وجود اینکه راه رفتن و دویدن حرکات مشابه‌ای دارند، اما طراحان کفش عقیده دارند که برای هر نوع فعالیتی باید اقدام به تهیه کفش مخصوص آن نمود. یکی از فعالیت‌های رایج که روزانه با آن سروکار داریم، ایستادن است. همچنین برخی از افراد به دلیل شغلی که دارند، مجبور به ایستادن‌های طولانی‌مدت خواهند بود، در این صورت باید بدانند که در آینده‌ای نزدیک دچار دردهای کمر و زانو می‌شوند. از طرفی پا یکی از اعضای مهم بدن شناخته می‌شود و سلامت آن بر سلامت سایر اعضای بدن نیز تاثیرگذار می‌باشد. برای برطرف کردن این مشکل، تولیدکنندگان کفش با طراحی و ارائه کفش‌ مناسب ایستادن، قدم مهمی در راحتی وضعیت پاها در ایستادن برداشته‌اند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های کفش مناسب ایستادن بپردازیم.

بهترین مدل های کفش مناسب ایستادن

در ادامه قصد داریم تا به معرفی انواع کفش مناسب برای ایستادن طولانی مدت پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن‌ها آشنا نماییم.

بیشتر بخوانید: بهترین کفش های دنیا

کفش مردانه نایک مدل NIKE REVOLUTION 6

یکی از کفش‌های تولید شده توسط کمپانی نایک که مناسب برای ایستادن‌های طولانی‌مدت است، کفش نایک مدل NIKE REVOLUTION 6 می‌باشد. رویه این کفش از مش مخملی ساخته شده که شامل 20 درصد مواد بازیافتی است. فوم به‌کار رفته در زیره این کفش، نرمی فوق‌العاده‌ای را برای کاربر فراهم می‌نماید و موجب کاهش خستگی پاها در حین ایستادن و پیاده‌روی خواهد می‌شود. برند نایک با استفاده از متریال تنفس‌پذیر در این کفش، امکان تهویه هوا مناسب را برای پاها ایجاد کرده است.

کتونی زنانه نایک مدل WMNS NIKE AIR ZOOM PEGASUS 39

این محصول گزینه‌ای ایده‌آل برای فعالیت‌های ورزشی، دویدن و ایستادن است. با خرید این کفش مقرون به‌صرفه می‌توانید بیشتر نیازهای خود را برطرف کرده و پاهای خود را در وضعیت راحتی قرار دهید. طراحان کتونی نایک مدل AIR ZOOM PEGASUS 39 بیش از کارایی، بر روی راحتی تمرکز کرده‌اند. به علاوه ویژگی بارز این کفش، وزن سبک آن است و به همین علت هیچ فشاری به پا وارد نمی‌کند. همچنین کفی این کفش از قابلیت ضربه‌گیر برخوردار می‌باشد.

کفش مردانه اسیکس مدل Asics Gel-Nimbus 24

این کفش دارای رویه مش تنفس‌پذیر جهت جلوگیری از تعریق و بوگرفتگی می‌باشد. استفاده از بالشتک FF BLAST به منظور دفع ضربه و انعطاف‌پذیری در این محصول به‌کار گرفته شده است. طراحان اسیکس از فوم فشرده در لایه میانی کفش اسیکس مدل Asics Gel-Nimbus 24 بهره برده‌اند تا امکان ایستادن طولانی‌مدت بدون هیچ احساس فشاری برای کاربر فراهم شود.

کفش مردانه اسکیچرز مدل Skechers go run razor 

این کفش با رویه ای از جنس الیاف مصنوعی مشبک است با پیشرفته ترین فناوری ها از جمله good year با بالاترین سختی در زیره کفش و همینطور فناوری hyper arc در جهت پیشتیبانی قوس پا برای افرادی در طول زمان زیادی می ایستند، کفش مردانه اسکیچرز مدل Skechers go run razor با وزن هر لنگه کفش 150 گرم جزو آن دسته از کفش های با وزن سبک است بطوری که فرد هیچ گونه احساس خستگی در طول مدت استفاده احساس نمی کند.

کتانی مردانه اسیکس مدل Asics gel-kayano 28

یکی از تولیدات منحصربه‌فرد برند اسیکس، کتانی مردانه اسیکس مدل Asics gel-kayano 28 می‌باشد. این محصول دارای رویه‌ای نرم و انعطاف‌پذیر از جنس مش بوده و از تعریق و بوگرفتگی جلوگیری می‌کند. در زیره این کفش از فناوری ژل استفاده شده است که ضربات وارده را دفع کرده و شرایط بسیار راحتی برای پا ایجاد می‌نماید.

کتونی زنانه اسیکس مدل Asics gel-kayano 29 lite-show

این کفش قابلیت بالایی برای ایجاد راحتی و همینطور جذب ضربات را دارد. استفاده از زیره میانی FLYTEFOAM BLAST به دوندگان اجازه حرکت و جابه‌جایی راحت‌تر را می‌دهد. همچنین به‌کارگیری فوم LITETRUSS در این کفش موجب افزایش ثبات پا در کفش و پشتیبانی از آن شده است.

کتونی اسپرت زنانه نایک مدل WMNS NIKE WEARALLDAY

این کفش از رویه مش تنفس‌پذیر و بادوام برخوردار می‌باشد. کمپانی نایک با به‌کارگیری فوم نرم سبب ایجاد ساختاری راحت برای پاها شده است. همچنین زیره این کفش از لغرش و سایش جلوگیری کرده و کشش بادوامی را فراهم می‌کند. با خرید این کفش می‌توانید ساعت‌های طولانی را بایستید و هیچ فشاری احساس نکنید.

هدف اصلی در انتخاب کفش مناسب ایستادن چیست؟

یکی از موارد مهم در زمان خرید کفش مردانه و زنانه، توجه به حالت قرار گرفتن پاها در حین راه رفتن و ایستادن می‌باشد. یک کفش ایده‌آل برای ایستادن، می‌تواند به تقسیم برابر وزن بدن شما بر روی پاها کمک کرده و در حین راه رفتن ضربات وارد بر پا را جذب نماید. این کفش می‌بایست با حمایت از حالات راه رفتن و ایستادن طبیعی شما، مانع از ایجاد تغییرات ناهنجار در راه رفتن و یا ایستادن شود.

ایستادن های طولانی مدت چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب افراد در محیط‌های کاری می‌بایست، زمان زیادی را بر روی پاهای خود بایستند. ایستادن‌های طولانی‌مدت منجر به احساس خستگی و فرسودگی در ناحیه ماهیچه پا و همینطور گرفتن عضلات آن خواهد شد. بدین ترتیب فرد در آینده‌ای نزدیک دچار کمردرد می‌گردد. از طرفی مشکلات به وجود آمده در اثر ایستادن ضمن تاثیر بر روی سلامت جسم، روی عملکرد آن نیز اثرگذار می‌باشد.

ویژگی کفش‌های مناسب برای ایستادن‌های طولانی چیست؟

کفش‌های بنددار از جمله کفش پیاده روی و کفش اسپرت می‌توانند بهتر از سایر کفش‌ها از پا محافظت نمایند. در ادامه به ویژگی‌ کفش‌های مناسب برای ایستادن اشاره می‌کنیم:
• این کفش‌ها باید از قسمت داخلی صاف و یک‌دستی برخوردار باشند.
• پاشنه کفش بایستی از محکم‌کننده جهت جلوگیری از سر خوردن برخوردار باشد.
• کفش‌هایی که جلو آن‌ها گرد است، امکان حرکت راحت‌تر انگشتان را فراهم می‌کنند.
• در صورتی که کف کفش دارای منحنی باشد، از قوس پا حمایت کرده و از ضربات جلوگیری می‌نماید.
• قالب این کفش باید بتواند بیشترین ضربات و صدمات را در مدت زمان طولانی جذب کند.
• این کفش‌ها باید از متریال باکیفیت و مرغوبی ساخته شده باشند.

چگونه کفش مناسب برای زیاد ایستادن را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب این کفش باید خطرات موجود در محل کار خود را بررسی کرده و با توجه به آن اقدام به خرید کفش مناسب ایستادن نمایید. انتخاب یک کفش مناسب می‌تواند ار افراد محافظت کند. به عنوان مثال افرادی که در محیط‌های صنعتی مشغول به کار هستند، باید به دنبال کفشی باشند که مقاومت بالایی در برابر سوختگی یا شوک الکتریکی دارد. کفش‌های زین‌دار برای افرادی که مجبور به ایستادن طولانی‌مدت هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود و می‌تواند از بروز بیماری‌های مزمن جلوگیری نماید.

جمع بندی

افرادی که با توجه به شغل و فعالیت‌های روزانه خود مجبور به ایستادن‌های طولانی‌مدت هستند، بایستی نسبت به خرید کفش مناسب ایستادن اقدام نمایند. این نوع کفش‌ها از ساختاری عالی برای راحتی پا و جذب ضربات وارده از زمین برخوردار می‌باشند. با استفاده از کفش‌های مذکور می‌توانید از بروز بیماری‌های مزمن نیز جلوگیری نمایید. در این مقاله برخی از کفش های مناسب ایستادن در بولگانو را به شما معرفی کردیم. اگر قصد دارید با انواع کفش های مناسب دویدن بیشتر آشنا شوید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.