بهترین کفش پیاده روی

معرفی بهترین کفش پیاده روی

اگر می‌خواهید سالم و سرحال داشته باشید، باید ورزش کنید! یکی از آسان‌ترین ورزش‌هایی که هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیرد، پیاده روی کردن است. پیاده‌روی نه تنها بسیار راحت بوده، بلکه جزو ورزش‌های ارزان هم به حساب می‌آید؛ چرا که شما برای پیاده‌روی کردن به تجهیزات عجیب و غریب و چندان گران قیمتی نیاز ندارید. مهم‌ترین ابزار برای انجام این ورزش، یک جفت کفش پیاده روی مردانه یا زنانه است. با پوشیدن کفشی که کاربری پیاده روی کردن داشته باشد، سلامت مچ پا، زانو، کمر و حتی چشم‌هایتان حفظ خواهد شد. اما بهترین کفش های پیاده روی کدامند؟ در این راهنما قصد داریم ضمن بررسی اهمیت کفش در پیاده روی، بهترین مدل‌های کفش‌های پیاده‌روی و محبوب‌ترین و معتبرترین برندهایی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند را نیز به شما معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید

اهمیت کفش پیاده روی مناسب

اسیب های کفش پیاده روی نامناسب

برای پیاده‌روی و حفظ سلامت بدن خود تنها کافی است که بهترین کفش های پیاده روی زنانه و مردانه را بشناسید و با در نظر گرفتن مشخصات هر یک از آن‌ها و بر حسب سلیقه خود بهترین مدل را خریداری کنید. اصلی‌ترین دلیل خرید کفش پیاده روی این است که از پاهای شما در هنگام طی کردن مسافت‌های کوتاه و بلند محافظت شود. کفش مناسب پیاده روی از قدرت تحمل ضربات مداوم از پاشنه به پنجه پا برخوردار بوده، می‌توانند قسمت میانی و پاشنه پا را کاملاً در بر بگیرند و در عین حال به پنجه پا امکان حرکت دهند. پوشیدن چنین کفش‌هایی باعث می‌شود که پاها دچار آسیب و فشار نشده و ورزش شیرین پیاده‌روی به عامل اصلی پا دردهای شبانه شما تبدیل نشود!

بهترین مدل های کفش پیاده روی

1- کفش اسیکس مدل GEl-Kayano 28

کفش اسیکس کایانو 28

یکی از بهترین کفش پیاده روی مردانه، کفش اسیکس مدل Gel-Kayano 28 بوده که دارای زیره از جنس ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU) و اتیلن وینیل استات (EVA) است. قابل ذکر است که زیره این کفش آج‌دار است و از میزان انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. ساختار زیره محصول مذکور به گونه‌ای طراحی شده که فشار وارده به پا را کاهش داده، در برابر سایش و لغزش مقاوم بوده و همچنین از قابلیت گردش هوا نیز برخوردار است؛ به این معنا که پاهای شما با پوشیدن این کفش و قدم زدن با آن دچار بوگرفتگی نمی‌شود. کفی تعبیه شده در این کفش طبی است و دارای پد محافظت از پا نیز می‌باشد. این کفش به عنوان اولین کفش از لیست بهترین کفش پیاده روی دنیا برای افرادی در هر شرایطی به استایل خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند شیک و خاص دیده شوند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

2- کفش سالامون مدل Salomon X Reveal 2

کفش سالامون reveal 2

کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقمند به محصولات اسپرت و ورزشی اورجینال باشد و کفش سالامون را نشناسد! کفش سالامون مدل Salomon X Reveal 2 با کیفیت اورجینال یکی از بهترین کفش‌های ارائه شده توسط این برند با کاربری ورزشی بوده که مناسب تمام فصول سال است؛ چرا که از قابلیت ضد آب بودن برخوردار می‌باشد. contagrip یکی از معروف‌ترین تکنولوژی‌هایی است که سالامون در تولید اکثر محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهد. به موجب این فناوری، کفش مذکور به عنوان یکی از بهترین کفش های پیاده روی مردانه ضد لغزش بوده و می‌توان از آن با اطمینان خاطر در سطوح مختلف و لغزنده استفاده کرد. ناگفته نماند که نحوه بسته شدن این محصول جذاب به صورت بندی است.

 3- کفش اسکیچرز مدل arch fit

کفش اسکیچرز arch fit

بهره‌گیری از بالشتک‌های تزریقی Eva در ساختار این کفش سبب افزایش دوام آن و همچنین جذب شوک حین راه رفتن شده و باعث می‌شود ضربات و فشارهایی که هنگام دویدن یا پیاده روی به کف پا وارد می‌شود به کمر و زانوها انتقال پیدا نکرده و در کل آسیب‌های ناشی از این ضربات به بدن تا حد چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد. با پوشیدن کفش اسکیچرز arch fit پاهایتان در راحت‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که انگار کفشی نپوشیده‌اید! از جمله نقاط قوت این مدل از بهترین کفش پیاده روی مردانه و زنانه، بهره‌گیری از مموری فوم (Memory Foam) در ساختار آن است که به موجب آن کفش پس از چند قدم راه رفتن کاملاً قالب پای شما شده و گودی کف پا با این فوم پر می‌شود.

4- کفش آلترا مدل Torin 5

کفش الترا

از دیگر بهترین کفش مناسب پیاده روی که در لیست ما رتبه چهارم را دارد، کفش الترا مدل Torin 5 بوده که نسبت به نسخه پیشین خود از لحاظ فوم میانی تقویت شده است. تقویت فوم میانی این محصول سبب شده که این کفش میزان راحتی بی‌نظیری برای پاها در هنگام پیاده روی کردن فراهم کند. علاوه بر این، کفش مذکور به گونه‌ای طراحی شده است که پاها در آن در ثبات کامل قرار می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود که شما با انتخاب این کفش و قدم زدن در مسیرهای طولانی دچار خستگی نشوید و بتوانید از پیاده روی کردن در فضای باز لذت ببرید! سیستم cushioning یا بالشتک‌‌گذاری در ساختار این کفش ازجمله مورد توجه‌ترین ویژگی‌های آن است.

5- کفش مرل مدل Merrell Fluxion

کفش مرل fluxion

اگر به دنبال خرید کفشی هستید که وزن سبکی داشته باشد و بتوانید با آن سریع قدم بردارید، کفش مرل مدل Merrell Fluxion برای شما ساخته شده است! این محصول ضمن این که سبک و سریع بوده، بسیار راحت نیز می‌باشد و می‌تواند از پاها در برابر هرگونه فشار به خوبی مراقبت کند. طراحی شیک کمپانی مرل برای این محصول از جمله امتیازات آن به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های کفش مرل که باعث شده است به لیست ۱۰ تا از بهترین کفش های پیاده روی راه پیدا کند، رویه مش و تی پی یو آن است. مش استفاده شده در این محصول به منظور سهولت در ورود و خروج هوا و همچنین جلوگیری از گرم شدن و تعریق پا مورد استفاده قرار گرفته است.

6- کفش نورث فیس مدل Hedgehog futurelight

کفش نورث فیس hedgohog

یکی دیگر از بهترین کفش های پیاده روی، کفش مردانه نورث فیس مدل Hedgehog futurelight بوده که رویه آن از جنس الیاف مش تنفس‌پذیر و چرم مصنوعی تولید شده و از تکنولوژی FutureLight به منظور افزایش مقاومت در برابر آب و تنفس‌پذیری بهره می‌برد. شما از این کفش می‌توانید علاوه بر پیاده‌روی برای طبیعت‌گردی‌های سبک و به صورت روزمره نیز استفاده کنید. یکی از نقاط قوت این محصول کفی OrthoLite بوده که با هر قالب پا سازگار، ضد بو و ضد باکتری است. علاوه بر این، زیره نورث فیس مدل Hedgehog futurelight آج‌دار بوده و ضد لغزش است و از تکنولوژی CRADLE برای ثبات بهتر پاشنه بهره‌گیری می‌کند. این کفش با طراحی بی‌نظیر خود برای استایل‌های اسپرت انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

7- کفش ریباک مدل Reebok fluxlite

کفش ریباک fluxlitte model

ریباک یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده کفش‌های ورزشی در دنیا بوده که با ارائه این مدل جذاب برای بار دیگر قدرت خود را ثابت کرده است! کفش ریباک مدل Reebok fluxlite به عنوان دومین مدل از بهترین کفش های پیاده روی زنانه و مردانه، برای استفاده روزانه نیز مناسب می‌باشد. رویه کفش جزو مهم‌ترین بخش‌های آن است؛ چرا که اگر جنس پارچه آن استاندارد نباشد، پاها در محیط نامطلوب قرار گرفته و امکان نفوذ آب و رطوبت و در پی آن ایجاد بستری مناسب برای رشد باکتری و میکروب‌ها فراهم می‌شود. جنس رویه این کفش ریباک محصول از مش و الیاف مصنوعی بوده و از قابلیت گردش هوا و تنفس‌پذیری برخوردار می‌باشد. علاوه بر این، کفی داخلی کفش طبی و ضد باکتری بوده و در لایه میانی آن نیز از فوم ضد ضربه بهره‌گیری شده است.

8- کفش هوکا مدل One One Bondi 7

کفش هوکا وان وان بوندی 7

یکی دیگر از بهترین کفش های پیاده روی، کفش هوکا وان وان باندی 7 است که از سوی پزشکان مطرح نیز توصیه می‌شود. زیره این کفش جذاب ترکیبی از اتیلن وینیل استات (EVA) و لاستیک بوده و رویه آن از جنس مش تنفس‌پذیر است. این کفش با طراحی بی‌نظیر خود حتی برای افرادی که مشکل لگن دارند نیز توصیه می‌شود؛ در نتیجه می‌توان گفت که ساختار این کفش کاملاً متناسب با فیزیک پا و در نظر گرفتن سلامت بدن طراحی شده است و این بزرگ‌ترین نقطه قوت برای این محصول به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های تخصصی این کفش می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر سایش، برخورداری از قابلیت گردش هوا، کفی طبی، کاهش فشارهای وارده و همچنین انعطاف‌پذیری استاندارد اشاره داشت. این کفش اسپرت مردانه علاوه بر پیاده‌روی برای استفاده روزمره و برای افرادی که به موجب شغل خود باید در طول روز مدت زمان طولانی را ایستاده کار کنند نیز گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

9- کفش آدیداس مدل ultraboost

کفش اولترا بوست آدیداس

اگر دوست دارید در پیاده‌روی به یک ورزشکار حرفه‌ای تبدیل شوید و از مزایای این ورزش ساده و جذاب استفاده کنید، کفش آدیداس ultraboost اصلی‌ترین کلید برای موفق شدن و رسیدن به این هدف است! در لایه میانی این محصول از Boost بهره‌گیری شده است. این لایه در محصول مذکور از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و باعث می‌شود فشارهای وارده به کف پا هنگام راه رفتن به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کند. در رویه این کفش منافذ متعددی ایجاد شده که کمک می‌کنند گرمای به وجود آمده در اثر تعریق پا درون کفش به بیرون راه پیدا کند و پاها در محیطی خشک و خنک قرار بگیرند.

10- کفش بروکس مدل ghost 14

کفش بروکس host 14

آیا به دنبال کفشی هستید که راحت باشد؟ مقاوم باشد؟ زیبا باشد؟ کفش brooks ghost 14 را خریداری کنید! این محصول دارای زیره اسفنجی بوده و در برابر سایش نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این، زیره این کفش به عنوان دهمین مدل از لیست بهترین کفش های پیاده روی، آج‌دار است و از قابلیت ارتجاعی نیز برخوردار می‌باشد. از جمله نقاط قوت این محصول که تمرکز بیشتری روی آن است، محافظت از پا با ارتفاع ساق ۵ سانتی‌متری می‌باشد. کفی استفاده شده در داخل این کفش جذاب و خاص، طبی بوده و امکان تعویض آن نیز وجود دارد.

بهترین برند های کفش پیاده روی

اکنون که با ده مدل از بهترین کفش های پیاده روی مردانه و زنانه آشنا شدیم، ممکن است که معیار شما برای خرید، برند تولیدکننده کفش باشد. در لیست بالا کم و بیش با برخی از برندهای معروف کفش‌های پیاده روی آشنا شدیم اما در میان انبوه برندهایی که در زمینه تولید کفش‌های ورزشی و به ویژه کفش‌هایی با کاربری پیاده روی و استفاده روزمره فعالیت می‌کنند، تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها هستند که نسبت به مابقی از هر نظر موفق بوده‌اند و توانسته‌اند در این بازار جایگاه مناسبی برای خود کسب کنند. در ادامه ۵ مورد از بهترین برند کفش پیاده روی که نام آن‌ها حتماً به گوش شما آشنا است را معرفی خواهیم کرد:

اسکیچرز

برند اسکیچرز

اولین کمپانی تولیدکننده بهترین کفش پیاده روی اسکیچرز بوده که اکثر علاقمندان به محصولات اسپرت اورجینال آن را می‌شناسند. این شرکت آمریکایی فعالیت خود را برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ آغاز کرد و حوزه فعالیت اصلی آن تولید کفش‌های سبک و استاندارد برای زنان و مردان از سنین ۱۹ تا ۴۰ سال است. محصولات اسکیچرز علاوه بر آمریکا به کشورهای دیگری نظیر چین، مکزیک، برزیل و رومانی و… نیز صادر می‌شوند. محصولات تولید شده توسط اسکیچرز ازجمله پرفروش‌ترین کفش‌ها در بازار جهانی به حساب می‌آیند. این کفش‌ها نه‌تنها از پاهای شما مراقبت می‌کنند، بلکه با قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند سبب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شوند و چه از این بهتر!

آدیداس

برند آدیداس

حتی کسانی که آن قدرها هم در پی خرید محصولات اورجینال نیستند، برند آدیداس را می‌شناسند! این شرکت به صورت تخصصی در زمینه تولید کفش‌ها و محصولات ورزشی فعالیت کرده و با ارائه بهترین کفش های پیاده روی توانسته است سهم بزرگی از این بازار را به دست آورد. جالب است بدانید که ایده راه‌اندازی و تأسیس آدیداس برای اولین بار در سال ۱۹۲۰ توسط دو برادر جوان آلمانی به نام‌های رادولف داسلر و آدی داسلر در ذهن پرورانده و بعد در یک کفاشی کوچک در پشت آشپزخانه این دو برادر عملی شد.

اگر علاقه مند به مطالعه سرگذشت جالب برند آدیداس هستید، به مقاله تاریخچه آدیداس سر بزنید.

اسیکس

برند اسیکس

برند اسیکس یکی از کمپانی‌های قدرتمند تولید بهترین کفش برای پیاده روی و دویدن در ژاپن بوده که علاوه بر کفش در زمینه تولید و توزیع پوشاک و لوازم ورزشی نیز فعالیت می‌کند. اسیکس معتقد است که «روح سالن در بدن سالم!» معنا پیدا می‌کند و در این راستا همواره کوشیده است بهترین‌ها را به بازار عرضه کند. کفش‌های پیاده‌روی و رانینگ عرضه شده توسط اسیکس به بازار با بهره‌گیری از فناوری‌های به روز و کاربردی به عنوان استانداردترین محصولات ورزشی شناخته می‌شوند. اگر به سلامت پاهای خود اهمیت می‌دهید، یک جفت کفش اسیکس مردانه برای خود بخرید و مطمئن باشید که هرگز پشیمان از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد!

نایکی

برند نایکی

یکی دیگر از برندهای موفق در جهان در زمینه تولید محصولات ورزشی و بهترین کفش های پیاده روی، نایکی است. این برند محبوب با بهره‌گیری از لوگو و شعار جذابی که دارد به یک سمبل جهانی و حتی یک سبک زندگی اسپرت بدل شده و محصولات ورزشی خود را در سراسر دنیا به فروش می‌رساند. «فقط انجامش بده!»، نایکی با این شعار و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن در ساختار کفش‌های ورزشی خود توانسته است در این حوزه به یکی از بهترین و قدرتمندترین برندها تبدیل شود.

 آلترا

برند آلترا

از دیگر برندهای محبوب تولیدکننده بهترین کفش کوهنوردی، پیاده روی، رانینگ و … آلترا است که با در نظر گرفتن آناتومی پاهای خانم‎‌ها و آقایان بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را روانه بازار می‌کند. این برند آمریکایی علاوه بر کفش‌های مخصوص پیاده‌روی، در حوزه کفش‌های مناسب دویدن در جاده و همچنین کفش‌هایی با کاربری عمومی نیز فعالیت می‌کند. از جمله ویژگی‌های محصولات ارائه شده توسط آلترا می‌توان به جعبه پنجه Footshape آن‌ها که شبیه پای سالم در جوراب است اشاره کرد. علاوه بر این، کلیه مدل‌های طراحی شده توسط آلترا دارای ZeroDrop هستند؛ به این معنا که پاشنه و پنجه در این کفش‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که در یک ارتفاع قرار داشته باشند.

سخن پایانی

پیاده‌روی یکی از آسان‌ترین و موثرترین ورزش‌ها در سلامتی افراد است که برای انجام آن به تجهیزات زیادی نیاز ندارید. تنها کافی است که یک جفت کفش پیاده روی اورجینال داشته باشید. در این راهنما با ۱۰ مورد از بهترین کفش های پیاده روی و ویژگی‌های منحصربه‌فردشان آشنا شدیم. فراموش نکنید که خرید یک کفش غیراستاندارد و پوشیدن آن نه تنها به ضرر پاهایتان است، بلکه باعث هدر رفتن پول شما نیز می‌شود! بنابراین پیشنهاد ما این است که قبل از خرید مدل‌های مختلف کفش‌های پیاده‌روی را مورد بررسی قرار داده و بر حسب بودجه و سلیقه خود یک جفت کفش اورجینال خریداری نمائید. ناگفته نماند بولگانو یکی از مراجع تخصصی خرید کفش پیاده روی در ایران است که برای خرید کفش اورجینال میتوانید به آن سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.