کفش ورزشی ضد آب چیست؟

کفش ورزشی ضد آب چیست؟

کفش ورزشی ضد آب به کفشی گفته می‌شود که در برابر خیس شدم مقاوم است و آب جذب آن نمی‌شود؛ به همین خاطر پاهای شما خشک می ماند. البته در برخی از مدل‌های کفش ضد آب، لایه‌های بیرونی به نحوی خیس می‌شوند، ولی هیچ‌گونه آب و رطوبتی به داخل کفش نفوذ نمی‌کند.

استفاده از این مدل کفش‌ مردانه و زنانه در هوای بارانی و برفی مزایای بسیاری برای شما دارد؛ چرا که این امکان را به شما می‌دهند تا بدون خیس شدن پاها، به انجام فعالیت‌های ورزشی خود مشغول شوید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های کفش ورزشی ضد آب آشنا کنیم و به بررسی مدل‌های مختلف آن بپردازیم.

کفش ضد آب

کفش ضد اب

اغلب کفش‌های ضد آب قابلیت تنفس پذیری ندارند و به همین دلیل بیشتر افراد در هوای گرم ترجیح می‌دهند که از این کفش‌ها استفاده نکنند تا پاهایشان دچار تعریق نشود. با این وجود برندهای معتبر از جمله کفش سالامون، کفش نورث فیس و دیگر برند ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته توانسته‌اند، کفش‌هایی ضد آب با قابلیت تنفس‌پذیری بالا را طراحی و تولید نمایند.

کفش ورزشی ضد آب معمولا در زیر پوسته بیرونی خود از غشاء ضد آب برخوردار است. این کفش بهترین گزینه برای استفاده در مکان‌های مرطوب، هوای سرد و یا زمین‌های برفی است. در صورتی که به انجام فعالیت‌های ورزشی در زمستان علاقه دارید، کفش‌های ورزشی ضد آب انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهند بود.

لازم به ذکر است که ضد آب بودن در کفش‌های ایمنی نیز اهمیت بسیاری دارد. این کفش‌ها در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که مرطوب و پرباران بوده و یا در ارتباط مستقیم با آب و مایعات هستند. شما در محیط کاری به یک کفش ضد آب نیاز دارید تا از نفوذ آب به داخل جلوگیری کرده و پاهای شما را خشک نگه دارد. خوشبختانه در حال حاضر برندهای زیادی اقدام به تولید کفش ایمنی ضد آب می‌کنند. برای خرید کفش مردانه ضد آب می‌توانید از محصولات موجود در سایت بولگانو بازدید نمایید.

در ساخت کفش ضد آب از چه موادی استفاده می‌شود؟

در ساخت کفش ضد آب از چه موادی استفاده می‌شود؟

Gore-Tex یک ماده محبوب در دنیای کفش‌ ضد آب است. تمامی برندهای معروف از این ماده برای ضد آب کردن کفش‌های خود استفاده می‌نمایند. تکنولوژی گورتکس دارای تعداد زیادی منافذ میکروسکوپی است که قابلیت تنفس‌پذیری را نیز برای کفش به وجود می‌آورد. Gore-Tex علاوه بر ضد آب بودن، سبک وزن، پایدار، گیاهی و ضد باد نیز می‌باشد. از پارچه گورتکس در انواع کفش طبیعت گردی مردانه، کوهنوردی ، اسپرت و ورزشی استفاده می شود

یکی دیگر از موارد استفاده شده در تولید کفش‌های ضد آب، چرم مصنوعی است. از آنجایی که چرم طبیعی پس از چند بار خیس شدن دچار خرابی می‌شود و نیاز به مراقبت مداوم دارد، مردم ترجیح می‌دهند، کفش‌هایی که از چرم مصنوعی ساخته شده‌اند را خریداری نمایند. کفش‌های ساخته شده از چرم مصنوعی از خاصیت ضد آب بودن برخوردار هستند و می‌توانند بهترین گزینه برای فعالیت‌های ورزشی شما محسوب شوند.

در تولید کفی برخی از کفش‌های ضد آب از لاستیک استفده می‌شود. لاستیک از پاهای شما در برابر آب محافظت کرده و انعطاف‌پذیری بالایی را به شما ارائه می‌دهد. افزون بر این‌ها، این کفی‌ها چسبندگی عالی را از خود نشان می‌دهند که از لیز خوردن شما جلوگیری می‌نماید. با این وجود چکمه‌های لاستیکی برای فعالیت‌های شدید بدنی مناسب نیستند و توصیه می‌شود که از آن‌ها برای باغبانی، بیل زدن، کار در خانه و یا پیاده‌روی در هوای برفی استفاده نمایید.

نئوپرن ماده دیگری است که در لیست مواد ضد آب باید به آن اشاره شود. این ماده که مقاومت بالایی در برابر آب دارد، به صورت گسترده در تولید لباس‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده که در دهه 1930 معرفی گردید، به عنوان جایگزین لاستیک در ساخت چکمه‌های لاستیکی توسط برندهای سازنده کفش استفاده می‌شود و کفش را به انتخاب مناسبی برای استفاده در زمان فعالیت بدنی ملایم تبدیل می‌کند.

تفاوت کفش ضدآب و مقاوم در برابر آب

تفاوت کفش ضدآب و مقاوم در برابر آب

در ادبیات روزمره بسیار رایج است که افراد یک واژه را با واژه دیگری اشتباه گرفته و آن را به صورت غلط به کار می‌برند. در ارتباط با کفش ضد آب و مقاوم در برابر آب نیز چنین اشتباهی رخ داده است و به همین علت خیلی از افراد با تفاوت این دو عبارت آشنا نیستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا تفاوت کفش ضدآب و مقاوم در برابر آب را بررسی کنیم.

کفش ضد آب

کفش ضد اب

به تمام کفش‌هایی که بدون توجه به عوامل محیطی، کاملا در برابر آب غیرقابل نفوذ هستند، کفش ضد آب گفته می‌شود. این کفش از خیس شدن پا جلوگیری کرده و هیچ رطوبتی نمی‌تواند از خارج به آن نفوذ کند. به علاوه، کفش ضد آب در زمستان پاها را گرم نگه داشته و از آن‌ها در برابر برف محافظت می‌نماید.

وقتی برندی کفش‌های خود را تحت عنوان ضد آب به بازار عرضه می‌کند؛ به این معنا است که شما می‌توانید بدون نگرانی از بابت خیس شدن پاهای خود و یا خراب شدن کفش، از آن‌ها در زیر باران استفاده کرده و یا در رودخانه‌ها راه بروید. از بارزترین کفش‌های ضد آب می‌توان به چکمه‌ها اشاره کرد. این مدل از کفش‌ها با لاستیک ساخته می‌شوند و دارای استحکام بالایی هستند. چکمه‌ها هیچ‌وقت خیس نمی‌مانند؛ زیرا به راحتی آب از روی سطح آن‌ها به پایین می‌غلتد.

در حال حاضر چکمه‌های برفی و کفش کوهنوردی مردانه جزو بالاترین سطح کفش‌های ضد آب محسوب می‌شوند که از استحکام بالایی برخوردار می‌باشند.

کفش مقاوم در برابر آب

کفش مقاوم به آب

کفش‌های مقاوم در برابر آب می‌توانند نفوذ آب را تا حدودی کاهش دهند و از پاها در برابر رطوبت خارجی و داخلی محافظت ‌نمایند. این کفش‌ها در تابستان پاها را خنک نگه داشته و مانع از پختگی آن‌ها می‌شوند. البته کفش مقاوم در برابر آب تا حدودی ضد آب است و احتمال دارد که به سرعت خیس شود. به همین جهت امکان استفاده از این نوع کفش‌ها در باران‌های شدید وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

در این بخش به ویژگی‌های کفش ورزشی ضد آب پرداختیم و اطلاعات کافی از تفاوت کفش ضدآب و مقاوم در برابر آب را به شما ارائه کردیم. کفش ورزشی ضد آب یک انتخاب عالی برای روزهای بارانی و برفی محسوب می‌شود. این کفش‌ها مانع از نفوذ آب به داخل شده و پاهای شما را خشک نگه می‌دارند. جهت خرید کفش مردانه ضد آب می‌توانید مدل مورد نظرتان را از فروشگاه اینترنتی بولگانو سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.