کفش هوشمند چیست

کفش هوشمند چیست

کفش‌های هوشمند دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای هستند و قابلیت‌های خاصی دارند. این مدل از کفش‌ها می‌توانند با کمک هوش مصنوعی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده و با محیط اطراف خود تعامل داشته باشند. کفش هوشمند با استفاده از سنسورها، حسگرها، تراشه‌ها و همینطور اتصالات بی‌سیم، اطلاعات را از کاربر و محیط جمع‌آوری کرده و امکانات اضافی را به کاربران ارائه می‌دهد.

برای آن که بدانید کفش هوشمند چیست، باید با ویژگی‌های آن آشنا شوید. به همین جهت در ادامه شما را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این کفش آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کفش های مردانه

ویژگی کفش هوشمند

ویژگی کفش هوشمند

کفش‌های هوشمند، عبارتی هستند که به تازگی بر سر زبان‌ها افتاد‌ه‌اند. این کفش‌های ترکیبی از فناوری‌های روز دنیا می‌باشند و منجر به ایجاد تحولی در تولید کفش‌های مدرن شده‌اند. در ادامه به ویژگی‌های کفش هوشمند می‌پردازیم.

شمارش تعداد قدم‌ها

حسگرهای موجود در کفش هوشمند می‌توانند تعداد قدم‌های روزانه شما را به صورت دقیق شمارش نمایند.

محاسبه کالری مصرفی

این کفش‌ها با شمارش تعداد قدم‌های شما کالری مصرفی‌تان را نیز محاسبه خواهند کرد.

ثبت فعالیت ورزشی

حسگرهای موجود در کفش هوشمند می‌توانند انواع فعالیت‌های ورزشی از قبیل پیاده‌روی، دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، بدنسازی و … را ثبت می‌کند.

ثبت مسافت پیموده شده

کفش هوشمند مسافتی که شما در طول روز یا در یک فعالیت ورزشی طی می‌کنید را با استفاده از جی پی اس و یا فناوری بلوتوث ثبت می‌کند.

همگام‌سازی با نرم‌افزارهای ورزشی

این کفش‌ها با نرم‌افزارهایی همانند Strava, Fitbit, Runkeeper و غیره همگام شده و می‌توانند داده‌های کاربر را در آن‌ها ذخیره نمایند.

پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته

برخی از کفش‌های هوشمند می‌توانند از فناوری‌های حرفه‌ای همانند سنسورهای دما، ضربان قلب، اکسیژن خون، ارتفاع و غیره پشتیبانی نمایند.

طراحی مدرن و جذاب

کفش‌های هوشمند علاوه بر داشتن قابلیت‌های فراوان، از ظاهری زیبا و مدرن نیز برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: 7 برند از بهترین کفش های اسپرت

کفش هوشمند مسیر یاب

کفش هوشمند مسیر یاب

برای آن که بدانید کفش هوشمند چیست، لازم است تا با کفش هوشمند مسیریاب نیز آشنا شوید. این کفش‌ها یکی دیگر از نمونه‌های کفش هوشمند بوده که با استفاده از تکنولوژی جی پی اس و مسیریابی می‌توانند مسیر را به کاربر نشان دهند و او را به مقصد مورد نظر هدایت نمایند.

این کفش قادر است تا با استفاده از یک چیپ جی پی اس کوچک که در داخل کفش قرار دارد، شروع به تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربر کرده و به همراه یک برنامه مخصوص که بر روی گوشی موبایل کاربر نصب شده است، جهت مسیر را نشان می‌دهد.

کفش هوشمند مسیریاب انتخاب عالی برای مسافرت‌های کوهستانی، پیاده‌روی در طبیعت و همینطور سایر فعالیت‌های خارج از شهر می‌باشد. با این حال چالش‌هایی نیز برای استفاده از این کفش وجود دارد که شامل وزن و ابعاد بیشتر در مقایسه با کفش‌های ساده، نیاز به شارژ مداوم، کند بودن عملکرد جی پی اس در آب و هوای نامناسب است.

بیشتر بخوانید: کفش مناسب طبیعت گردی چه ویژگی های دارد

کفی کفش هوشمند

کفی کفش هوشمند

کفی کفش‌های هوشمند به صورتی است که به راحتی قابل جدا شدن بوده و در اغلب آن‌ها تعدادی حسگر و یک سیستم هوشمند قرار دارد که در قسمت‌های مختلف کفش تعبیه می‌شود. به عنوان مثال، این حسگرها در برخی از کفش‌های هوشمند داخل کفه قرار می‌گیرند و در برخی دیگر نیز زیر زانوی کفش نصب می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، برخی از کفش‌های هوشمند دارای قابلیت شارژ شدن هستند و با استفاده از شارژر مخصوص شارژ می‌شوند که می‌توانند به مدت طولانی از طریق باتری قابل شارژ درون‌ خود، کار کنند.

طراحی کفی این کفش‌ها با توجه به نوع کفش و کمپانی سازنده آن متفاوت خواهد بود. در اکثر موارد، کفش‌های هوشمند علاوه بر قابلیت‌های فنی شگفت‌انگیز از ظاهری جذاب و مدرن نیز بهره می‌برند.

معرفی کمپانی کفش هوشمند

معرفی کمپانی کفش هوشمند

در حال حاضر کمپانی‌های مختلفی اقدام به تولید کفش هوشمند می‌کنند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

کفش هوشمند نایک

کفش هوشمند نایک

نایکی یکی از برندهای پیشرو در زمینه طراحی و تولید کفش‌های هوشمند است که در سال 2016 با ارائه کفش هوشمند Nike HyperAdapt 1.0 توانست، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. در کفش‌های هوشمند نایکی، یک سیستم کنترل هوشمند نصب شده است که با قرار گرفتن پا داخل کفش، به صورت خودکار مانع از بسته شدن و یا باز شدن کفش می‌شود. به علاوه، این کفش‌ها با استفاده از یک سنسور، به اندازه‌گیری فشار پا و کف کمک می‌کنند تا با تنظیم فشار، راحتی ایده‌آلی را برای پای کاربر فراهم نمایند.

کمپانی نایکی در سال 2019 کفش هوشمند Nike Adapt BB را عرضه کرد. این کفش از یک سیستم کنترل هوشمند برخوردار است که توسط یک برنامه قابل نصب بر روی گوشی موبایل تنظیم می‌شود. همچنین این کفش هوشمند نایکی دارای نور ال ای دی بوده که در شرایط تاریک امکان دیدن محیط را فراهم می‌کند.

کفش‌ نایکی افزون بر تمامی قابلیت‌های فنی که دارند، از طراحی جذاب و زیبایی نیز بهره می‌برند.

کفش هوشمند شیائومی

کفش هوشمند شیائومی

کفش‌های هوشمند شیائومی از طراحی زیبایی برخوردار بوده و دارای سنسورهای مختلفی همچون فشارسنج، ژیروسکوپ، مغناطیس‌سنج و شتاب‌سنج می‌باشند. این کفش‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی را در ارتباط با فعالیت فیزیکی کاربر جمع‌آوری نمایند. به طور کلی می‌توان گفت که کفش‌های هوشمند شیائومی یک انتخاب مناسب برای افراد هستند که به دنبال کفش‌هایی هوشمند با قیمت کمتر می‌باشند.

فناوری های کفش اسمارت

فناوری های کفش اسمارت

یکی دیگر از موارد مهمی که در محتوای کفش هوشمند چیست باید به آن بپردازیم، فناوری‌های به کار رفته در این محصول است. به همین دلیل در ادامه شما را با تکنولوژی‌های مختلفی که مورد استفاده کفش‌های هوشمند قرار می‌گیرند، آشنا خواهیم کرد.

کفش هوشمند

دارای حسگرهای مختلفی همچون شتاب‌سنج، سنسورهای فشار، ژیروسکوپ، حرکت و دمای بدن می‌باشد و به صورت دقیق فعالیت‌های کاربر را در طول روز بررسی می‌کند.

باتری

این کفش از باتری به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می‌کند.

اتصال به اینترنت و بلوتوث

برخی از کفش‌های هوشمند دارای قابلیت اتصال به اینترنت و بلوتوث بوده و به کاربر این امکان را می‌دهند تا توسط گوشی هوشمند به اینترنت متصل شوند.

هوش مصنوعی

کفش‌های هوشمندی که به قابلیت هوش مصنوعی مجهز هستند، براساس الگوریتم‌های پیشرفته می‌توانند اطلاعات دقیقی از وضعیت کاربر بدست آورند.

صفحه نمایش

برخی از کفش‌های هوشمند دارای یک صفحه نمایش هوشمند هستند که به کاربر امکان مشاهده اطلاعاتی همچون ضربان قلب، مسافت طی شده و زمان را می‌دهند.

آینده کفش هوشمند

آینده کفش هوشمند

با وجود تمام مزایایی که کفش‌های هوشمند به ما ارائه می‌دهند، اما هنوز نیز با چالش‌هایی همچون قیمت بالا، خطا، طراحی نامناسب برای استفاده در تمامی استایل‌ها، عمر باتری و امنیت روبه‌رو هستند. با این حال انتظار می‌رود که در آینده با رشد صنعت فناوری اطلاعات، کفش‌های هوشمند نیز بهبود پیدا کنند و چالش‌های فعلی در آن‌ها برطرف شده باشد.

کلام پایانی

در این مطلب دانستیم که کفش هوشمند چیست و با ویژگی‌های آن آشنا شدیم. در حال حاضر کفش هوشمند نایک یکی از بهترین کفش‌های تولید شده است که علاوه بر داشتن ظاهری شیک، در زمینه قابلیت‌های فنی نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.