تشخیص کفش اصل ریباک

تشخیص کفش ریباک اصل

ریباک یک کمپانی بین‌المللی در زمینه تولید کفش و پوشاک ورزشی محسوب می‌شود که با تولید محصولات مرغوب به یکی از برترین برندهای حال حاضر جهان تبدیل شده است. ریباک در ساخت کفش‌های خود از مواد اولیه عالی استفاده می‌کند و از فناوری‌های جدید بهره می‌برد. با این حال محبوبیت این برند سبب شده است تا خیلی از افراد سودجو اقدام به تولید و عرضه کفش ریباک فیک کنند. شاید تصور کنید که پوشیدن یک جفت کفش فیک اشکالی نداشته باید و برای شما مشکلی به وجود نیاورد، اما باید بگوییم که پوشیدن کفش‌های تقلبی فشار زیادی به پاها وارد کرده و موجب بروز بیماری‌های مزمن می‌شوند. به علاوه کفش‌های تقلبی کاربر را دچار خستگی کرده و عملکرد ورزشکاران را در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی کاهش می‌دهند. از سوی دیگر تشخیص کفش اصل نیاز به دقت و اطلاعات کافی دارد؛ زیرا خیلی از تولیدکنندگان کفش فیک، محصولاتی مشابه با نمونه اصلی را تولید و عرضه می‌کنند. به همین دلیل در این راهنما قصد داریم به نحوه تشخیص کفش ریباک اصل بپردازیم.

کفش ریباک اصل ساخت کجاست؟

امروزه کفش‌های ریباک در چین و ویتنام تولید می‌شوند، اما کشورهای دیگری نظیر فیلیپین، اندونزی، کامبوج، بنگلادش، هند، پاکستان و سریلانکا نیز این کفش را تولید می‌کنند. در وب‌سایت رسمی ریباک هیچ کشور مبدایی مشخص نشده است. در حال حاضر اغلب برندها محصولات خود را در کشورهای آسیایی تولید می‌کنند تا با استفاده از متریال و نیروی کار ارزان‌تر، بتوانند سود بیشتری کسب نمایند.

ریباک تولید کفش‌های ورزشی خود را در ابتدا از بولتون انگلستان شروع کرد و بعدها برای کاهش هزینه‌ها تولید محصولات خود را در کشورهای آسیایی ادامه داد. در سال 2005 کمپانی آدیداس اقدام به خرید شرکت ریباک کرد و در سال 2009 به همکاری ریباک با شهر بولتون خاتمه داد. این موضوع به معنی پایان کفش‌های ریباک ساخت انگلستان بود. البته هنوز هم برخی از فروشگاه‌ها اقدام به فروش کفش‌های تولید شده در انگلیس می‌کنند، اما باید بدانید که این کفش‌ها جعلی و یا دست دوم هستند.

لازم به ذکر است که برند ریباک عمدتا محصولات خود را در چین تولید می‌کند و فروشگاه‌های زیادی دارای کفش‌های ریباک ساخته شده توسط چین می‌باشند. چین در مقایسه با کارخانه‌های تولیدی آمریکایی و اروپایی، از نیروی کار، مواد و حتی مکان‌های ارزان‌تری برخوردار است؛ بنابراین برندهای معتبر از جمله ریباک برای کاهش هزینه و کسب سود بیشتر محصولات خود را در چین تولید می‌نمایند. همانطور که اشاره شد، کشور ویتنام نیز نقش مهمی را در تولید محصولات ریباک ایفا می‌کند؛ زیرا تولید در این کشور حتی از چین هم ارزان‌تر بوده و کارخانه‌های ویتنام با موفقیت سیستم خود را بازسازی کرده‌اند.

روش های تشخیص کفش ریباک اصل

این روزها بازار محصولات فیک در برخی از کشورها از جمله ایران افزایش یافته است و موجب سخت شدن تشخیص جنس اصل از تقلبی می‌شود. از طرفی نمایندگی برند ریباک در ایران وجود ندارد و نبود نظارت کافی فرصت مناسبی را برای سودجویی فراهم کرده است.

برخی از افراد با دیدن قیمت ارزان کفش‌های تقلبی وسوسه می‌شوند، اما این افراد باید بدانند که پوشیدن این کفش‌ها سلامت آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده و منجر به بروز دردهای کمر و زانو می‌شوند. به همین علت خرید کفش ریباک اصل اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در ادامه قصد داریم به مشخصات کفش ریباک اصل پرداخته و با نحوه تشخیص این محصول آشنا شویم.

بررسی کیفیت کفش

بررسی کیفیت مواد استفاده شده در ساخت کفش می‌تواند یکی از راه‌های ساده برای تشخیص اصل بودن این کفش محسوب شود. کفش‌های تقلبی با مواد ارزان و بی‌کیفیتی ساخته می‌شوند و اگر این کفش‌ها را با نمونه اصلی‌شان مقایسه کنید، متوجه تفاوت آن‌ها در ظاهر و کیفیت خواهید شد. کفش ریباک اورجینال از رویه صاف و مقاومی برخوردار بوده و به راحتی ترک نمی‌خورد. همچنین رویه این کفش از قابلیت تنفس‌پذیری نیز برخوردار است. این در حالی است که رویه کفش ریباک فیک، سریعا فرم خود را از دست داده و شل می‌شود. علاوه بر آن زیره کفش ریباک اصل از لاستیک باکیفیت ساخته می‌شود که موجب افزایش دوام و کشش خوب این محصول خواهد شد. کفش لغزنده یک نشانه جدی برای فیک بودن آن است.

چک کردن جعبه کفش

چک کردن جعبه‌ای که کفش ریباک درون آن قرار می‌گیرد، قدم مهمی در تشخیص اصل بودن این محصول می‌باشد. برندهای معتبر برای محصولات خود جعبه‌های محکم و باکیفیتی را در نظر می‌گیرند تا هنگام حمل و نقل آسیبی به کفش وارد نشود. کفش ریباک نیز از جعبه‌ شیک و محکم برخوردار است.

روی جعبه کفش‌های ریباک آرم کلاسیک این برند درج شده است و لوگوی آن رنگ مناسب و فونت مرتبی دارد. این در حالی است که جعبه کفش‌ فیک با فونت اشتباه و غلط‌های املایی عرضه می‌گردد.

هر کفش اورجینال برند ریباک توسط یک بارکد منحصربه‌فرد ارائه می‌شود که کد روی برچسب باید با کد داخل کفش مطابقت داشته باشد؛ در غیر این صورت احتمال تقلبی بودن کفش افزایش می‌یابد. همچنین بررسی برچسب‌ها و اتیکت‌های روی جعبه نیز می‌توانند به تشخیص کفش ریباک اصل کمک کنند.

شماره سریال کفش

بررسی شماره سریال کفش یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص کفش ریباک اورجینال محسوب می‌شود. این کد روی جعبه و یا روی برچسب داخل کفش درج می‌گردد که می‌توانید آن را در وب‌سایت رسمی این برند سرچ کرده و کفش مورد نظر خود را پیدا نمایید. این کد باید با شماره مدل و اندازه کفش مطابقت داشته باشد؛ در غیر این صورت کفش شما جعلی است.

طراحی دوخت کفش

یکی دیگر از موارد قابل بررسی در تشخیص کفش ریباک اصل، توجه به دوخت این محصول می‌باشد. کفش‌های اورجینال این برند از دوخت تمیز و دقیقی بهره می‌برند که در سرتاسر کفش ثابت است. اما در دوخت کفش های تقلبی، بی‌نظمی و نخ شل مشاهده می‌شود. دوخت روی کفش ریباک اصل باید بافاصله و مستقیم باشد و هیچ کجی یا همپوشانی در آن دیده نشود. همچنین کفش ریباک فیک دارای رنگ نخ ناهماهنگ است، ولی در کفش اصل شما رنگ نخی مشابه را می‌بینید.

مطابقت کفش با برچسب زیر زبانه و جعبه

شما می‌توانید با مطابقت کفش با برچسب زیر زبانه و جعبه کفش به اصل یا تقلبی بودن کفش ریباک پی‌ببرید. روی برچسب داخل کفش ریباک و روی جعبه آن کد یا شناسنامه کفش درج شده است که یکی از راه‌های ابتدایی برای تشخیص کفش اورجینال به شمار می‌رود. این برچسب بر روی زبان کفش ریباک قابل مشاهده است که می‌توانید آن را توسط گوشی موبایل خود اسکن کرده و اطلاعات لازم را در ارتباط با کفش مورد نظر خود کسب کنید.

طراحی لوگو کفش

بررسی لوگو در تشخیص اصل بودن کفش ریباک بسیار ضروری است. روی زبانه کفش، حروف کلاسیک Reebok درج شده است و از دوخت مرتب و یکدستی برخوردار است. در صورت مشاهده هرگونه غلط املایی باید به اصل بودن کفش مورد نظرتان شک کنید. همچنین لوگوی پاشنه کفش باید واضح و بادقت قرار گرفته باشد. لوگوی کفش‌های تقلبی لکه‌دار یا تیره هستند. مورد دیگر بررسی رنگ لوگو است که باید با رنگ لوگوی کفش مورد نظر شما در وب‌سایت رسمی یکسان باشد.

قیمت کفش

یکی دیگر از اصلی‌ترین تفاوت‌های کفش ریباک اصل با نوع تقلبی آن، تفاوت در قیمت می‌باشد. در تولید کفش‌های تقلبی از مواد ارزان و بی‌کیفیتی استفاده می‌شود و به همین دلیل این کفش‌ها قیمت پایین‌تری از نمونه‌های اصلی خود دارند. این در حالی است که استفاده از مواد نامرغوب در تولید این کفش‌ها منجر به بروز بیماری‌های مزمن می‌شود.

مطابقت کفش با سایت اصلی

شما می‌توانید با جستجو مدل مورد نظر خود در سایت اصلی ریباک، اطلاعات آن را بدست آورید و با محصولی که قصد خرید آن را دارید، تطابق دهید.

مقاله مرتبط: بهترین های کفش ریباک

ویژگی های کفش ریباک اصل

ریباک از آن دسته برندهایی است که کفش‌های خود را با قابلیت‌های ویژه‌ای تولید می‌کند تا رضایت کاربران را بدست آورد. از ویژگی کفش ریباک اصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحتی بسیار

کفش‌های ریباک از بهترین لایه‌ میانی بهره می‌برند و با برخورداری از تکنولوژی‌های مدرن، ساختار راحتی را برای پا ایجاد می‌کنند. با پوشیدن این کفش‌ها متوجه تفاوت آن‌‌ با کفش‌های تقلبی خواهید شد. از طرفی کفش ریباک اصل هیچ فشاری به پاها در حین انجام فعالیت‌های ورزشی وارد نمی‌کند. شما می‌توانید با پوشیدن این کفش‌ ساعت‌های طولانی را به پیاده‌روی و دویدن اختصاص دهید و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید.

وزن بسیار سبک

وزن کفش نقش مهمی را در کیفیت آن ایفا می‌کند. کفش‌های سنگین فشار زیادی را به پا وارد کرده و مناسب استفاده برای فعالیت‌های ورزشی نیستند. تمامی کفش‌های ریباک از مواد کم‌وزن ساخته می‌شوند و این ویژگی باعث می‌شود تا کفش ریباک جزو کفش‌های سبک قرار گیرد. در حالی که کفش تقلبی این ویژگی را ندارد و در مدت کوتاهی به کاربر احساس خستگی را منتقل می‌کند.

سخن پایانی

در این راهنما به تشخیص کفش ریباک اصل پرداخته و شما را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های تولیدات این برند آشنا کردیم. با خرید کفش ریباک اصل می‌توانید از مزایای این محصول بهره ببرید. ناگفته نماند فروشگاه بولگانو یکی از معتبر ترین عرضه کننده های کفش ریباک و سایر برند های در ایران است. برای خرید به سایت مذکور مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.