تشخیص کفش اصل از فیک

روش های تشخیص کفش اصل از تقلبی

اصلا چرا تشخیص کفش اصل از فیک مهم است؟ همانطور که میدانید قیمت کفش های فیک و های کپی به نسبت اورجینال بسیار پایین تر است و مسلما هیچ کس دوست ندارد هزینه کفش اورجینال را بپردازد و یک کفش فیک دریافت کند. اما تفاوت های کفش فیک و اصل در قیمت آنها خلاصه میشود؟ قطعا اینطور نیست! حتی اگر شما روش های تشخیص کفش اورجینال از فیک را بلد نباشید، با چند هفته استفاده احتمالا متوجه تقلبی بودن کفش خود خواهید شد. چرا که کفش های اورجینال دارای تکنولوژی ها و فناوری هایی هستند که راحتی پاهای شما را در طول روز تضمین میکنند. و همچنین آنها عموما تنفس پذیر هستند و دیگر مشکل بوی بد پا نخواهید داشت! اگر احساس کردید کفشتان از وزن غیر معقولی برخوردار است، راحت نیست و پاهایتان درون کفش عرق میکند احتمالا باید به اصل بودن آن شک کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با مطالعه روش های تشخیص اصل بودن کفش اصل از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

تفاوت کفش اصل و فیک

تولیدکنندگان کفش‌های فیک برای کسب درآمد خود طرح اصلی را کپی می‌کنند. این افراد از مواد ارزان و نامرغوب استفاده کرده و این محصولات را روانه بازار می‌کنند.

  • رویه: جنس رویه کفش فیک از الیاف بی‌کیفیت شیمیایی تولید شده و به همین دلیل نیز منجر به بروز بیماری‌های پوستی خواهند شد. عدم وجود منافذ مناسب برای تهویه هوا موجب تعریق پا شده و شرایط مناسب برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها درون کفش فراهم می‌شود که نتیجه‌ی آن بوی بد پا است.
  • دوام: کفش‌های فیک از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت ساخته شده‌اند، به همین علت نیز دوام و ماندگاری پایینی دارند. در صورتی که با خرید یک کفش اورجینال می‌توانید سال‌های طولانی از آن استفاده کنید.
  • تکنولوژی ها: فرض کنید که قصد خرید کفش پیاده روی مردانه و یا زنانه را دارید، همانطور که میدانید کفش های پیاده روی باید از ساختار و طراحی منحصر به فردی برخوردار باشند و با داشتن انواع تکنولوژی ها از خستگی، آسیب، وارد شدن شوک و … به پاها جلوگیری کنند. در نگاه اول ممکن است میان یک کفش پیاده روی فیک و اورجینال تفاوتی وجود نداشته باشد اما شک نداشته باشید که در دراز مدت علائم آن پاها، کمر، زانو ها و … را تحت تاثیر قرار میدهد. چرا که کفش های فیک تنها ظاهر نمون های اورجینال را کپی میکنند و فاقد هرگونه فناوری و تکنولوژی هستند.

آیا کفش های اصل ساخت کشور مبدا است؟

یکی از سوالات پر تکرار مشتریان: این کفش کار کجاست؟

در واقع این سوال به کل اشتباه است و شما هنگام خرید کفش تنها باید به اصل و فیک بودن آن توجه کنید. به طور مثال اغلب افراد فکر میکنند، چون کاترپیلار یک برند اصالتا آمریکایی است، کفش کاترپیلار هم لزوما باید ساخت کشور آمریکا باشد و لیبل Made in USA خورده باشد. جالب است بدانید که شما در کالیفرنیا امریکا که زادگاه اصلی این برند هست هم نمیتواند کفش کاترپیلار ساخت آمریکا پیدا کنید. چرا که اکثر برند های معروف پس از مدتی تولید محصولات خود را به کشور های آسیایی همچون هند، کامبوج، چین، ویتنام و … به دلیل هزینه پایین نیروی کار واگذار میکنند.

ویدئو زیر را ببینید.

تکنینک های تشخیص کفش اصل

آشنایی با تکنیک‌های تشخیص کفش اورجینال از فیک باعث می‌شود تا شما کفش فیک را خریداری نکنید. در ادامه به شما انواع این تکنیک‌ها را معرفی می‌نماییم.

1- بررسی کفش در سایت رسمی

مشخصات و عکس هر مدل از کفش در سایت رسمی برند تولیدکننده آن قرار دارد. بنابراین شما با در اختیار داشتن نام مدل کفش مورد نظر خود می‌توانید به سایت رسمی برند تولیدکننده آن مراجعه کرده و از ویژگی‌های آن اطمینان حاصل کنید.

2- استعلام شماره سریال کفش

کفش‌های اصل از یک شماره سریال یکتا برخوردار هستند که در بخش انتهایی یا زیره آن‌ها درج شده است. با جستجوی این شماره در اینترنت می‌توانید ویژگی‌ها و مشخصات کفش مورد نظر خود را پیدا کنید. در صورتی که متوجه عدم مطابقت شماره سریال موجود در سایت با برند اصلی شدید، به احتمال زیادی کفش شما غیراصل می‌باشد.

3- بررسی برچسب زیر زبانه کفش

یکی‌دیگر از راه‌های تشخیص کفش اصل از فیک، بررسی قسمت زبانه کفش است. تمامی کفش‌هایی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند، از یک بارکد در زیر زبانه خود برخوردار هستند. این بارکدها به راحتی قابل مشاهده و خوانا میباشند.

4- مراقب قیمت های پایین باشید

از آنجایی که کفش‌های اصلِ برندهای معتبر خارج از ایران تولید می‌شوند، دارای قیمت بالایی بوده و با دلار محاسبه خواهند شد. حتی کفش‌های استوک این برندها نیز از کفش‌های فیک قیمت بالاتری دارند. تولیدکنندگان کفش‌های فیک از مواد نامرغوبی در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. به طور معمول قیمت نهایی کفش‌های فیک بسیار کم بوده و ممکن است دلیلی برای وسوسه کردن افراد محسوب شود. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که با پوشیدن کفش‌های غیراصل به سلامت خود آسیب خواهید زد.

مهندسین و متخصصان برندهای معتبر به صورت شبانه‌روز در حال طراحی بهترین کفش‌های مناسب برای دویدن و پیاده‌روی هستند تا انواع این فعالیت‌ها را برای افراد لذت‌بخش‌تر کنند. در حالی که چنین مزایایی در کفش‌های فیک دیده نمی‌شود.

توصیه میکنیم حتما قبل از خرید کفش مدل آن را در سایت های معتبر مانند amazon و یا سایت رسمی برند مذکور جستجو کنید و از قیمت دلاری آن اطلاع پیدا کنید.

5- کیفیت دوخت و جنس کفش

در زمان خرید کفش حتما دوخت و جنس کفش را بررسی کنید. دوخت کفش‌های تقلبی بسیار نامنظم هستند، در حالی که کفش‌های اصل از دوخت یکنواخت و بدون برآمدگی برخوردار بوده و دارای ظرافت خاصی می‌باشند. همچنین این کفش‌ها دارای سوراخ‌های یکنواخت و کاملا منظم نیز هستند.

6- وزن کفش

از راه‌های دیگری که می‌توانید به اصالت کفش خود پی ببرید، بررسی وزن کفش با مدلی است که در سایت رسمی برند تولیدکننده آن قرار دارد. به طور معمول کفش‌های غیراصل وزن متفاوتی از مدل اصلی خود دارند. پس کفش مورد نظرتان را اندازه‌گیری کرده و با وزن دقیق آن در سایت مقایسه کنید.

7- واضح بودن نوشته ها

از دیگر نکاتی که به ما در خرید یک کفش اصل کمک می‌کند، توجه به واضح بودن نوشته‌ها است. زیرا تولیدکنندگان کفش‌های اورجینال تمامی نوشته‌ها را به صورت واضح و مرتب بر روی کفش درج می‌نمایند. در صورتی که این نوشته‌ها در کفش‌های فیک واضح نیستند.

8- مطابق اطلاعات جعبه و خود کفش

کفش‌های اصل همیشه دارای جعبه بوده و این جعبه‌ها مستحکم و مستطیلی شکل هستند که اطلاعات کاملی مانند لوگو، نام تجاری و اطلاعات کفش روی آن قابل مشاهده است. شما باید دقت کنید که روی جعبه تمامی اطلاعات مربوط به کفش مورد نظر شما برچسب زده شود. لازم به ذکر است که این اطلاعات بایستی مطابق اطلاعات داخلی کفش باشد. کفش‌های فیک دارای جعبه‌های بی‌کیفیت و نازکی بوده و خیلی زود پاره می‌شوند. به علاوه پارامترهای درج شده بر روی آن‌ها تار و ناخوانا است.

9- بررسی لوگو کفش

کفش‌های تقلبی حتی اگر در ظاهر هم مشابه کفش‌های اصل باشند، باز هم راه‌های زیادی برای شناسایی آن‌ها وجود دارد. یکی از این راه‌ها بررسی لوگو کفش است. اگر لوگوی کفش‌های اصل را با نمونه فیک آن‌ها مقایسه کنید، متوجه تفاوت‌های آن‌ها خواهید شد. به طور کلی می‌توان گفت که شکل، فونت، رنگ جوهر و همینطور سایز نوشته‌ها در کفش‌های غیراصل متفاوت با نمونه اورجینال آن‌ها می‌باشد.

لازم به ذکر است که برخی از تولیدکنندگان کفش‌های تقلبی، تلاش می‌کنند تا لوگوی برندهای مختلف را به صورت حرفه‌ای بر روی محصولات خود درج کنند. اما هیچ جای نگرانی نیست، زیرا باز هم تفاوت لوگوها مشهود است.

10- تفاوت کفش با تصویر آن در سایت مرجع

مقایسه کفش با تصویر آن در سایت برند تولیدکننده، یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص کفش‌های فیک از اورجینال محسوب می‌شود. همانطور که اشاره شد، تولیدکنندگان کفش‌های تقلبی محل حک کردن لوگو، جزئیات و خیلی از ریزه‌کاری‌ها را در ساخت محصولات خود رعایت نمی‌کنند. به همین دلیل توجه به تصویر کفش مورد نظر شما در سایت مرجع امکان خرید یک کفش اصل را برای‌تان مقدور می‌سازد.

ویژگی های سایت معتبر چیست؟

اگر قصد خرید کفش اصل را به صورت آنلاین دارید، بایستی از سایت‌های معتبر اقدام نمایید. سایت‌های معتبر از ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نماد اعتماد

اینماد

در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارید، بایستی به نماد اعتماد الکترونیک سایت توجه کنید. این نماد توسط وزارت صنعت معدن و تجارت به سایت‌هایی که معتبر هستند و صلاحیت لازم را دارند، داده می‌شود. با مشاهده این نماد میتوانید به آن سایت اعتماد نمایید. این نماد الکترونیک امکان شکایت از سایت‌های مختلف را در صورت تخلف برای شما مقدور می‌سازد.

تضمین اصالت

تضمین اصالت کالا در بولگانو

یکی از ویژگی‌های یک سایت معتبر، تضمین اصالت است. این سایت‌ها محصولات خود را با گارانتی معتبر و اصل ارائه می‌دهند. کفش‌های اورجینال از هولوگرام و برچسب معتبر برخوردار بوده و افراد می‌توانند با خیال راحت از محصولات این سایت‌ها خریداری نمایند.

بنابراین در صورتی که می‌خواهید از مزایای یک کفش اورجینال بهره‌مند شوید، در زمان خرید آنلاین توجه کنید که محصول مورد نظر شما از اصالت کالا برخوردار باشد.

امکان برگشت کالا

کفش‌های اصل شامل گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی می‌باشند. این محصولات دارای مهلت 7 روزه برای بازگشت کالا بوده و حتی در لحظه تحویل نیز در صورتی که از سلامت فیزیکی برخوردار نباشند، قابل برگشت خواهند بود. بعد از دریافت کالا و باز کردن جعبه در صورتی که محصول شما مشکلی داشته باشد، می‌توانید این مسئله را تا 24 ساعت آینده با پشتیبانی سایت در میان بگذارید.

کفش‌هایی که دارای گارانتی بلند مدت هستند، به مدت 7 روز قابل برگشت می‌باشند. پس از این مدت بایستی به شرکت گارانتی‌کننده ارسال گردند.

با توجه به نکات گفته شده، پی می‌بریم که یک سایت معتبر همواره امکان برگشت کالا را برای محصولات خود فراهم می‌کند. زیرا در خیلی از مواقع ممکن است، محصول مورد نظر در راهِ رسیدن به دست خریدار، ضربه ببیند و دچار مشکل شود.

پشتیبانی حرفه ای

پشتیبانی حرفه ای

چنانچه سایت فروشگاهی از پشتیبانی حرفه‌ای و مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند. سایت‌های معتبر از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار بوده و مخاطبان همواره می‌توانند با اپراتورهای سایت در تماس باشند. همچنین در صورت سردرگمی در زمان خرید و یا بازگشت محصول، پشتیبانی سایت از مواردی محسوب می‌شود که می‌تواند نقش مهمی را برای افراد ایفا کرده و در هر مرحله‌ای به آن‌ها کمک کند. خوشبختانه فروشگاه بولگانو با بیش از 6 سال سابقه فعالیت در زمینه کفش توانسته رضایت مشتریان را به خوبی جلب کند.

نحوه بسته‌بندی و ارسال

از دیگر نکاتی که باید در زمان انتخاب سایت فروشگاهی در نظر بگیرید، توجه به بسته‌بندی محصول است. کفش‌های اصل همیشه در یک بسته‌بندی مناسب قرار می‌گیرند تا در حین ارسال دچار آسیب نشوند. از طرفی هیچ فروشگاهی برای ارسال کفش های گران‌قیمت و اصل خود از بسته‌بندی‌های بی‌کیفیت استفاده نمی‌کند. بنابراین همیشه به نوع بسته‌بندی محصولات خود توجه نمایید. این پکیج‌ها، کیفیت محصول خریداری شده را نشان می‌دهند.

تشخیص اصل بودن کفش بر اساس برند

اگر میخواهید کفش خود را به صورت تخصصی بررسی کنید، بر روی لینک برند مد نظر خود کلیک کنید.

نتیجه گیری

کفش‌ها دنیای متنوعی دارند که می‌تواند افراد را در زمان خرید سردرگم کند. از طرفی تولید کفش‌های تقلبی باعث شده تا خیلی از افراد به دنبال نحوه تشخیص کفش اورجینال باشند. با مطالعه این مطلب می‌توانید انتخاب راحت‌تری را در زمان خرید کفش انجام دهید و از مزایای یک کفش اصل برخوردار شوید. کفش‌های اصل دارای مزایا و قابلیت‌های بسیاری هستند که پیاده‌روی و دویدن را برای افراد لذت‌بخش‌تر می‌کند. بنابراین با توجه به نکات گفته شده، درمی‌یابیم که پوشیدن کفش اورجینال برای سلامت پاها حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.