تاثیرات کفش مناسب بر زانو درد

مناسب ترین کفش برای زانو درد

پاها و زانوها ارتباط نزدیکی با هم دارند و در صورتی که برای یکی از این اعضا مشکلی ایجاد شود، بر روی دیگری هم تاثیر می‌گذارد. درد زانو باعث ایجاد مشکل در راه رفتن و ورزش کردن می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این درد، استفاده از کفش‌های غیراستاندارد است. به همین دلیل استفاده از یک کفش مردانه و زنانه مناسب اهمیت زیادی می‌یابد؛ زیرا از بروز بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند.

زانو و لگن به عنوان بزرگ‌ترین مفاصل بدن انسان به شمار می‌روند که موظف به حمایت از وزن و تعادل انسان هستند. لازم به ذکر است که هر کفشی برای پیاده‌روی مناسب نیست و برخی از کفش‌ پیاده روی به علت ساختار غیراستانداردی که دارند، به مفاصل شما آسیب خواهند رساند.

در این راهنما می‌خواهیم به بررسی کفش مناسب زانو درد بپردازیم و با ویژگی‌های آن آشنا شویم.

ویژگی کفش مناسب زانو درد

ویژگی کفش مناسب زانو درد

کفش‌هایی که مناسب زانو درد هستند، حمایت و پشتیبانی خوبی را ارائه می‌دهند و می‌توانند از بروز درد جلوگیری کنند. پشتیبانی که توسط این نوع از کفش‌ها ارائه می‌شود، مانع از چرخش پاها به سمت داخل خواهد شد. همچنین این کفش‌ها از تعداد بالشتک‌های کافی برای کاهش شوک‌های وارده به پا برخوردار می‌باشند.

کفش‌های مخصوص پیاده‌روی برای کسانی که از درد مفصل رنج می‌برند، از بهترین گزینه‌ها هستند. این کفش‌ها با ارائه بالشتک و پشتیبانی از مفاصل به کاهش درد کمک می‌کنند.

استفاده از کفش پاشنه بلند یکی از علل بروز درد زانو است؛ زیرا هر چقدر فاصله مچ پا از زمین بیشتر باشد، زانو فشار زیادتری را متحمل می‌شود. البته کفش‌ زنانه ای که دارای پاشنه متوسط هستند نیز به زانو فشار می‌آورند و توصیه می‌شود که از پوشیدن آن‌ها تا حد امکان خودداری کنید.

کفشی که مناسب زانو درد است، از وارد شدن ضربه به زانوها جلوگیری کرده و با جذب ضربات از آسیب دیدن بیشتر زانوها جلوگیری می‌نماید. همچنین این کفش‌ها باید از کفی نرمی برخوردار باشند تا تاثیر راه رفتن بر روی سطوح سخت را کاهش دهند.

مزایای استفاده از کفش مناسب زانو درد

مزایای استفاده از کفش مناسب زانو درد

از آنجایی که زانو درد معمولا هنگام راه رفتن تشدید می‌شود، کفش مناسب این بیماری با توزیع یکنواخت فشار وارده به پا باعث وارد شدن این نیروها به صورت یکنواخت به زانو شده و درد را کاهش می‌دهد. همچنین کفی این کفش‌ها به شکلی است که از ضربات وارده به پا و پاشنه کاسته و اینگونه سبب کاهش ضربات وارده بر زانوها می‌شود.

کفش‌های مناسب درد زانو از ساختاری بهره می‌برند که به درست راه رفتن کاربر کمک می‌کنند؛ در نتیجه از ایجاد فشار و ضربات به پاها جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: راحت ترین کفش های دنیا

مشکلاتی که کفش های نامناسب به وجود می آورد

کفش هایی که از کیفیت نامرغوب برخوردار هستند به پاهای شما بصورت غیر طبیعی فشار می آورند. این نوع از کفش ها علاوه بر بروز مشکلات در ناحیه پا، سبب ایجاد درد در ناحیه کمر و و مچ پا می شود. به طور کلی می توان یادآور شد که طول عمر کفش تاثیر به سزایی در عملکرد آن دارد بطور مثال طول عمر کفش های دو بین 800 تا 1000 کیلومتر است.

کلید پیشگیری از درد زانو

  • وجود بالشتک مناسب در کفش برای جذب برخی از شوک های ناشی از برخورد با زمین
  • وجود کفی استاندارد و لایه میانی با کیفیت جهت جلوگیری از چرخش زانو
  • استاندارد ترین نوع پاشنه کفش متناسب با وزن فرد

تاثیر انواع کفش بر زانو درد

تاثیر انواع کفش بر زانو درد

در این بخش می‌خواهیم به بررسی انواع کفش و ارتباط آن‌ها با زانو درد بپردازیم.

کفش تخت

 کفش تخت

کفش‌های تخت می‌توانند گزینه مناسبی برای زانو درد محسوب شوند، اما این نوع از کفش‌ها باید از بالشتک مناسب کف پا برخوردار بوده و دارای زیره محکمی باشند.

صندل

در ساخت صندل‌ها از مواد کمتری استفاده می‌شود؛ در نتیجه اگر به دنبال صندل مناسب درد زانو هستید، بایستی نسبت به محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. صندل‌هایی که از مواد کمتری ساخته شده‌اند، به علت ناپایداری گزینه مناسبی برای افرادی که به زانو درد دچار هستند، به شمار نمی‌روند.

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

همانطور که اشاره شد، کفش پاشنه بلند موجب افزایش درد زانو شده و حتی احتمال بروز مشکلاتی در ناحیه کمر و مچ پا را نیز افزایش می‌دهد. پوشیدن این نوع از کفش‌ها حتی به افراد سالم نیز توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر درد پاشنه

جمع بندی

زانو یکی از قسمت‌های مهم بدن است که درد آن می‌تواند زندگی افراد را مختل نماید. استفاده از کفش‌ استاندارد از بروز زانو درد، پا درد و کمر درد جلوگیری می‌کند. با این وجود در صورتی که زانوی شما دچار مشکل شد، باید اقدام به خرید کفش مناسب زانو درد از فروشگاه اینترنتی بولگانو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.