زیره میانی کفش نایکی

زیره میانی کفش نایکی

کمپانی نایکی (Nike)، به‌عنوان یکی از برترین و بزرگ‌ترین برندهای تولید کفش، با استفاده از فناوری‌های نوین و مبتکرانه‌، موفق به ارائه تکنولوژی‌های بی‌نظیر در تولید کفش‌های خود شده است. علت اعتبار و بزرگی این برند، علاوه‌بر پیشرفت‌های فنی، تلاش مداوم برای بهبود تجربه کاربران از محصولاتش است.

زیره میانی کفش نایکی از ابتدا تاکنون، پیشرفت‌های زیادی را تجربه و این کمپانی همیشه برای بهبود محصولات خود تلاش زیادی کرده است. در ادامه در مورد این فناوری‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

تاثیرات زیره میانی کفش نایک بر سلامتی

کفش‌های نایکی ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارند که به بهبود شرایط جسمی و سلامتی شما در زندگی کمک زیادی می‌کنند. برخی از تاثیرات زیره میانی کفش نایک بر سلامتی به شرح زیر هستند:

راحتی و حمایت همه‌جانبه از پا: با استفاده از فناوری‌های پیشرفته در کفش اسپرت نایکی فشار و ضربه‌های ناشی از حرکات روزمره و ورزش را کاهش می‌دهد.

تهویه هوا: این کفش‌ها از مواد با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که باعث می‌شود پاها تنفس‌ داشته باشند و عرق درون کفش‌ها جمع نمی‌شود.

وزن سبک و طراحی مناسب: کفش‌های نایکی سبک هستند در عین حال مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند. طراحی مناسب آن‌ها باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی حرکت کنید و عضلات پاهایتان در حالت صحیح خود باقی بمانند.

ایمنی بالا: ساختار، ضخامت، سختی و الاستیسیتۀ ( قابل کشسانی) مناسب کفش اسپرت نایک مردانه و زنانه باعث می‌شود که شما فعالیت‌های خود را با کارایی و ایمنی بالاتری انجام دهید و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

ضربه‌گیر: استفاده از فناوری‌های جلوگیری از ضربه در این کفش‌ها باعث می‌شود که فشار ضربۀ کمتری به پاها برسد.

انعطاف‌پذیری: مواد انعطاف‌پذیر به‌کاررفته در زیره و بدنۀ کفش‌ها به پاها اجازه می‌دهند به طبیعی‌ترین شکل ممکن حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی و تکنولوژی های کفش نایک

فوم LUNARLON، حس راحتی

یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته در زیره میانی کفش نایکی، استفاده از فوم لونارلون (Lunarlon) است که برای اولین بار تحت نظارت کوین هافر (Kevin Hoffer) و اریک آوار (Eric Avar) در تیم نایک به کار گرفته شد. یکی از چالش‌های اصلی این تیم در طراحی این فوم، برای ورزشکاران بسکتبالیست، ایجاد کفشی بود که هم باعث فرودهای نرم شود و هم قابلیت واکنش‌پذیری و بازگشت به حالت اولیه‌اش را حفظ کند.

به‌عنوان‌مثال، هنگامی که پای ورزشکار روی زمین قرار می‌گیرد، فوم زیره کفش به آسانی فشرده می‌شود و پس‌از فشردگی، به‌سرعت به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. این فرایند باید به‌صورت متناوب تکرار شود؛ بنابراین، تیم طراحی نایکی برای ایجاد یک فوم سبک و دارای ویژگی‌های واکنش‌پذیری مانند فنر این تکنولوژی را ابداع کردند. کفش‌های فضانوردی که به‌وسیله آن‌ها فضانوردان می‌توانستند با نرمی و واکنش‌پذیری روی سطح ماه قدم بگذارند، اولین ایدۀ طراحی این کفش‌ها برای طراحان بودند.

کیسه هوا و درج ژل در زیره میانی

در زیره میانی کفش نایکی از موادی مانند فوم، کیسه هوا یا ژل استفاده می‌شود. این مواد از پاهای شما حمایت می‌کنند و راحتی لازم را در طول فعالیت ورزشی به شما هدیه می‌کنند.

قسمت میانی کفش پیاده روی نایکی، که اغلب از فوم ساخته می‌شود، وظیفه حفظ تعادل را بر عهده دارد. همچنین، ویژگی‌هایی مانند ژل یا کیسه هوا که در قسمت پاشنه کفش قرار می‌گیرند، باعث انتقال شوک‌های ناشی از ضربۀ واردشده به زیره می‌شوند و احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهند.

PEBA ترکیبی از انعطاف پذیری و استحکام

پس‌از معرفی تکنولوژی زوم، نایکی فومی ایجاد کرد که در زیره میانی کفش استفاده شود و ورزشکار را به تلاش بیشتر ترغیب کند. این فوم‌ها PEBA نام داشتند و در نمونه‌های زوم ایکس (ZoomX) به‌کار گرفته شدند. زوم ایکس به‌عنوان سبک‌ترین نوع کفش توسط نایکی ابداع شده است و به‌طور معمول در کفش‌های مخصوص دویدن به کار می‌رود. این فوم برای ورزش‌هایی طراحی شده است که به بهره‌وری بالای انرژی و ارتقاء عملکرد نیاز دارند.

PEBA توانایی افزایش سرعت واکنش‌پذیری شما را دارد؛ یعنی این فوم قادر است تا ۸۵ درصد از انرژی واردشده را به شما بازگرداند. در واقع با استفاده از زوم ایکس، شما سرعت بیشتری در تمرینات خواهید داشت؛ زیرا زوم ایکس به‌منظور بهبود عملکرد ورزشی شما طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: برسی تکنولوژی Nike Zoomx در کفش نایک

تفاوت AIR ، ZOOM، REACT

AIR ، ZOOM، REACT، سه مدل از بهترین کفش‌های نایکی هستند. رویه کفش‌های REACT، علاوه‌بر زیبایی و طراحی مدرن، از تمامی ویژگی‌های اصلی یک کفش ورزشی مانند راحتی، تهویه مناسب، و استحکام برخوردار است. حضور فوم ری‌اکت در قسمت‌های کناری و پاشنه کفش، باعث بالارفتن راحتی این محصول شده است.

ازطرف‌دیگر تکنولوژی Nike Air با ایجاد یک توده هوای فشرده در کیسه‌های مقاوم و انعطاف‌پذیری که در لایه میانی و بخش‌های پاشنه و جلوی کفش قرار می‌گیرند، به یک کفش بسیار مناسب برای فعالیت‌های ورزشی تبدیل شده است. این کوشن‌های بادی در کفش‌های نایکی، فشار واردشده به پا را کاهش می‌دهند و پس‌از هر فشار یا ضربه، به‌سرعت به حالت اولیه خود بازمی‌گردند؛ بنابراین توانایی ضربه‌گیری خود را در طول زمان حفظ می‌کنند.

استفاده از فوم React و فوم ZoomX، ترکیبی بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد در زیره کفش‌های نایکی زوم ایجاد کرده است. فوم ZoomX، در مقایسه با سایر فوم‌های موجود در بازار، سبک‌تر است و به‌ دلیل وزن کم خود باعث افزایش بهره‌وری در انرژی می‌شود. این فوم تنها در برخی از مدل‌های زیره میانی کفش نایکی مانند Viperfly استفاده می‌شود و به‌دلیل عملکرد و کیفیت بالا، در کفش‌های نایکی زوم نیز به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی Nike React در کفش نایکی

بولگانو، ارائه دهنده معتبرترین زیره میانی کفش نایکی

فروشگاه بولگانو، مفتخر به تأمین انواع کفش‌های اورجینال برای مشتریان در سراسر ایران است. این فروشگاه، ارائه‌دهنده معتبرترین زیره میانی کفش نایکی در ایران است که با 6 سال تجربه موفق، اکنون به یکی از معتبرترین مراکز خرید کفش نایکی مردانه و کفش نایکی زنانه در ایران تبدیل شده است. با ارائه خدمات آنلاین، فروشگاه بولگانو به همه مشتریان فرصتی برای تجربه بهترین کفش‌های نایکی را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد و کیفیت و اصالت محصولات خود را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.